• PetraD

Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!

kanske bjuda mannen på till alla hjärtan dag

alisandra skrev 2008-02-03 01:18:30 följande:
    Tror jag ska baka semlor nån dag!
  • PetraD

verkligen

alisandra skrev 2008-02-03 01:19:42 följande:
    bebisar luktar godast i världen.
  • PetraD

hur gör du dem?

alisandra skrev 2008-02-03 01:20:17 följande:
    ja, kan ju göra hjärt semlor =) gjorde jag förra året!
  • PetraD

min äldsta son är allergisk mot bl.a. mjölk, ägg, nötter
    frågade på ett konditori en gång. det enda de sa att de hade var chokladbollar. men var ju gjort med vanligt margarin. okunnighet finns det en del också
    en gång på ett annat ställe var det enda en slät bulle
    Mèlie E skrev 2008-02-03 01:20:58 följande:

nä jag vet skit dumt, har en vännina vart son är allergisk mot glyten finns ej så mycket att välja på än massa skit tråkiga kakor
  • PetraD

hoppas på snart
    min lille ser väl ut som en jätte ijämte hennes

alisandra skrev 2008-02-03 01:22:07 följande:
    nej, inte än.. får se när det blir av =)
  • PetraD

ok. smidigt
    trodde du gjorde det med hela bullen

alisandra skrev 2008-02-03 01:22:49 följande:
    skär ur locket som ett hjärta bara haha
  • PetraD

lät först lite likt pite ju

alisandra skrev 2008-02-03 01:24:53 följande:
    Langos DEG:25 g jäst 3 dl vatten1 stor kokt potatis 1 tsk salt ca 7 dl vetemjöl special1 dl mjöl samt till utbakning5 dl olja till friteringFYLLNING:2 dl gräddfil eller crème fraiche2-3 klyftor vitlök salt hackad rödlök1 burk, röd stenbitsromTillagningstid: Över 20 minSvårighetsgrad: AvanceratGör så härRör ut jästen i ljummet vatten och blanda med riven potatis, salt och mjöl. Arbeta till en slät blank, ganska lös deg som får jäsa 35-40 min.Ta upp degen på mjölat bakbord. Arbeta in lite mer mjöl och dela degen i 16 bitar. Kavla ut dem till ovaler, ca 15 cm långa. Låt dem jäsa ca 10 min på väl mjölat bakplåtspapper.Häll 3-4 cm olja i en tjockbottnad panna och låt den bli het. Prova med en liten bit vitt bröd. Fritera langosbröden, ett och ett, i oljan någon minut på var sida tills färgen är gyllengul.Lägg upp dem på galler eller hushållspapper. Smaksätt gräddfil eller crème fraiche med pressade vitlöksklyftor och lite salt. Lägg det på brödet tillsammans med kaviar och hackad schalottenlök.
  • PetraD

har nog aldrig ätit

alisandra skrev 2008-02-03 01:25:25 följande:
    Jag ÄLSKAR langos
  • PetraD

skönt att det inte bara var jag
    Mèlie E skrev 2008-02-03 01:25:51 följande:

hahaha as g !! ja det trodde jag me
Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!