Inlägg från: amorsita |Visa alla inlägg
  • amorsita

Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!

funbun skrev 2008-01-25 10:29:28 följande:
    Ungefär som alla dom som heter Karin, inte heller så kul att vara tillsammans med en alban då...
    hahahahhah brukar titta in här ibland. jag heter CARIN o min man är alban hahahah, det har blivit många skratt många gånger haha.
    ibland funderar jag på om jag skulle byta. till nått albanskt kanske. fitnete kanske haha.
    ha det bra. fortsatt lycka till med er roliga tråd! jag ska titta in ibland
  • amorsita

hej.nu är jag här och snokar igen =)
    den röda o svarta flaggan med örnen är inte albaniens, den är albanernas,oberoende av vilken del av dardania man tillhör. så många som har dött för den flaggan är det inte rättvist att säga att den är albaniens.
    min man avskyr när man säger kosovoalbaner eftersom det är ett ord som svenskarna hittat på under kriget. albaner som albaner.

Här ska det firas som attan den 17e!! vi är redo me flggan o bilar så ska det ut o hojtas o jubla.

• amorsita

vi skuller bli strypta om vi sa kosovo albaner av min svärfar. här heter det kosovarer isåfall haha =)

ah det är rätt, låt alla höra att kosovo är befriat!! haha

• amorsita

hehe hur ska ni fira då? blir det med familjen?

• amorsita

va trevligt!! är det släktingar som kommer från norge då? det blir nog nått liknande, men vi äter nog hos mina svärföräldrar. jag funderar på om man skulle köpa presenter till barnen, visserligen är vi inte så många barn i släkten ,men det kan ju vara lite kul eftersom den här dagen kommer firas varje år sen. så blir det lite tradition över det.

• amorsita

är bujar din man?
    åhh gott med mat, är det du som ska laga eller svärmor?
    vi är hundra tusen stycken typ så jag lagar ingen mat, de får nån annan sköta,jag gillar bara att äta. =)
    jag gör nog en baklava o tar med mej. jag är lte kändis för min baklava hehe

• amorsita

ah kunde ju typ räkna ut att att han var din man haha.
    skojigt! hur många svägeskor har du??
    nej hatade baklava också innan jag bärjade lägga lite godsaker i. typ äpplen eller aprikoser. nu är jag inne på en som man har kokos o kex i! jätte gott.

ah jag är sensk. kan man säga hahah. min man e från kosova.

• amorsita

ah orginalen suger. jag kunde inte äta den om nån tvinga mej.
    va kul att ni kommer så bra överens du o dina svägerskor.!

jag heter ju Carin då HAHAHA , skrev här nån gång innan i eran tråd o berättade om mitt roliga namn hahaha
    jag är 24år, vi bor i småland. jag har inga barn, blev medlem för en av mina kompisar var medlem här
    har du några barn?

• amorsita

den med äpplen gör du som vanligt men du varvar med rivna äpplen kanel o socker o nötter. den med kokos är lite svårare, jag har bara receptet på bosniska. ah vi är lika gammla jag o gubben hehe.
    okej har du sökt utbilldning nånstans då? hudterapeut låter skoj, jag vet att det finns utbilldning i nybra, jag var okså inne på att läsa det ett tag. eller söker du utbilldning i dalarna? har vart i falun ett par gånger faktiskt, vi brukar ofta åka till älvdalen om du vet vart det ligger.

• amorsita
    PetraDeliu skrev 2008-02-14 00:18:15 följande:
    kanske du sagt innan; men var i småland bor du?
    jönköping. jag ska på den festen du skrev at din man skulle va vakt på haha. ska du också dit? bor ni i jönköping?
Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!