Inlägg från: Hanna o Lilla Gny |Visa alla inlägg
  • Hanna o Lilla Gny

Mammaledig i Malmö?

Torsdag hade också varit bäst för mig. Alma ska vaccineras på måndag, på onsdag börjar vi på babymassage och på fredag är det gympa. Vad säger ni andra? Tycker Eliah att det är jättetråkigt att följa med, om vi tar det på torsdagen?

• Hanna o Lilla Gny

Vi som följer med på fikan på torsdag är:

23an (johanna o Izabella)
    Snäckan80 (Jenny o William)
    Hanna & Lilla Gny (Hanna & Alma)

kram

• Hanna o Lilla Gny

Hejsan! Det är kanske lättare med barnen om vi är hemma hos någon på torsdag?! Vi kan vara hos mig på Bodekullsgatan 39A, vid Nobeltorget. Ska vi säga kl 11 som sist? Tror tyvärr inte att jag hinner ordna med någon mat, så jag tänkte att jag köper gott bröd och olika pålägg så blir det nog bra. Vad säger ni?
    kram Hanna & Alma

• Hanna o Lilla Gny

Hej allihopa! Då är ni välkomna hem till mig imorgon! Adressen är Bodekullsgatan 39A. Huset är grått och ligger vid Östra Farmvägen och Chaplins grill. Ring när ni är utanför så kommer jag ner och hjälper till med vagnarna. Tror nog att vi ska få in allihop i cykelförådet :) Telnr: 0768-976126 eller 040-78847.

Maria: Vi har bara bebisleksaker här så ta gärna med något kul till Eliah. Dvd-spelare har vi om du vill ta med en film, ifall han blir rastlös :)

Klara (och ni andra): Strunta i pengarna! Jag har inte köpt så överdrivet mycket så det känns bara fånigt att ta 10 eller 20kr i betalt. Nästa gång är vi nog hos någon annan så det jämnar ut sig.

Ses imorgon! Ska bli kul! Kram Hanna

• Hanna o Lilla Gny

Kul att ni ville komma! Det var mycket trevligt som vanligt. Söta bilder fick jag också på alla. Så många bebisar har det aldrig varit i vårt vardagsrum. Alma blev helt lycklig av allt ståhej. När alla hade gått blev det väldigt tyst, det var bara jag, Alma och giraffen kvar!

P.S Giraffen återfås mot beskrivning!

kram

• Hanna o Lilla Gny

Hejsan!
    Vi kommer gärna på fika :). Av måndag och onsdag passar måndag bäst för oss!

kram

• Hanna o Lilla Gny

Hej!
    Här kommer lite undringar om babysim, tänkte att ni som precis börjat gå kanska kan svara på det. Igår ringde de från babysimmet (rundosund)och sa att vi kan få börja nu istället för i april som var tänkt. Vi får då hoppa in i en grupp på tisdagar kl 13. Bebisarna i gruppen är i hennes ålder. De har redan gått 2 ggr. Missar man mycket om man inte är med de gångerna tror ni? Är det någon som går tisdag kl 13.00? Var köpte ni era blöjbadbyxor? Åh jag kan inte bestämma mig om det här är en bra idé eller inte. Tacksam för snabba svar eftersom jag måste bestämma mig idag!
    kram Hanna

• Hanna o Lilla Gny

Tack Kristine och Chokladen för era snabba svar!! Jag velade lite fram och tillbaka, men nu har jag bestämt mig att det är en bra idé. Så nu börjar vi nästa vecka. Ska bli kul :)! Tror att Alma kommer att tycka om det, hon älskar ju att bada hemma. Imorgon blir det promenad till babyproffsen för att kolla in deras blöjbyxor.
    kram

• Hanna o Lilla Gny

jonssonevelina skrev 2008-02-20 20:38:22 följande:

Hej HannaJag och Liam går i den gruppen.. jättebra gäng o de är verkligen jättemysigt att bada med bebisarna=)de första gångerna nu har vi bara "varit", inte gjort så mycket bara för att vänja de små liven vid vattnet.. Liam älskar de=)Vi kan ta sällskap bort på tisdag om du vill, tobbe jobbar så jag brukar ta en promenad innan så att lillen är utvilad till badet=)Kram
    Kul att man känner någon i gruppen! Jag ska också gå ensam så jag promenerar gärna dit tillsammans. :)
    kram
  • Hanna o Lilla Gny

Hej!
    Vi kommer också gärna!

Kristine o Emil
    Lisette o Melker
    Evelina o Liam
    Klara o Elise
    Hanna o Alma

kram

• Hanna o Lilla Gny

Hej alla!
    Vi har varit lite krassliga här så jag avvaktar och ser hur det känns imorgon. Mår vi bra kommer vi gärna till Hansa och fikar kl 11. Annars följer vi med nästa gång!

kram Hanna & Alma

• Hanna o Lilla Gny

Hej!
    Jag vill gärna gå på bio (när gjorde man det sist?) men Alma är tyvärr dålig. Vill inte smitta någon så vi går gärna nästa gång istället! Kanske att det är någon annan som också missar imorgon som vill gå då. Det är visst den 26:e mars...ett tag kvar.
    kram

• Hanna o Lilla Gny
    nathan skrev 2008-02-27 12:09:06 följande:
    Hej alla!Skrev till snäckan80 som tipsade om denna tråden. Verkar kul. Är det okej om man hänger på? Själv har jag en liten pojke på tre månader och det vore roligt att lära känna fler mammalediga tjejer i Malmö.
    Hej!

Alla får hänga på som vill :). Vi brukar fika hemma hos varandra eller på stan. Såg att vi har barn som är nästan lika gamla. Alma är född den 14:e november. /Hanna
  • Hanna o Lilla Gny

Torsdag nästa vecka fikar vi gärna!

• Hanna o Lilla Gny

Hej alla!
    Hur blir det på torsdag? Fortfarande fika? Isf börjar jag med den vanliga listan så ser vi vilka som kommer. Blir vi många kanske vi kan gå till konsthallen igen, eller vad tycker ni? Har aldrig varit och fikat på Hansa, är det bättre än konsthallen?

Vi som ska med och fika på torsdag är:
    Hanna & Alma

kram

• Hanna o Lilla Gny

Hej!
    Smaklöken låter bra, alltid kul att testa något nytt. Jag kan också ställa vagnen utanför om Alma är vaken. Ska vi bestämma kl 11 på Smaklöken?! En tjej på babymassagen som heter Anna vill gärna följa med imorgon på fikan om det går bra. Hon har lilla Sixten som är 3 månader.

Vi som promenerar från Nobeltorget, ska vi säga halv 11 vid konsum?

kram

• Hanna o Lilla Gny
    Chokladen skrev 2008-03-05 18:44:56 följande:
    Hej hej tjejer! =)Kommer gärna på fikan imorgon! Ser att ni snackar om smaklöken! Jag vet att där oxå ska vara en "mammaträff" imorgon på typ 11 pers..haha kanske blir lite trångt?
    När kommer de då? Vi kanske hinner först :)
  • Hanna o Lilla Gny

Tack för trevlig fikastund idag! Bra ställe också. Hur många vagnar som helst fick ju plats. Dit kan vi gå igen tycker jag!
    kram

• Hanna o Lilla Gny

Hej!
    Vi kommer tyvärr inte imorgon. Vi går på babymassage på onsdagar. Ha det så trevligt!

kram

Svar på tråden Mammaledig i Malmö?