• aralkanna

Mammaledig i Malmö?

Hej allesammans

Jag, vår dotter Elise och min sambo är nyinflyttade i Malmö sedan jul. Hänger gärna med nästa måndag om det går för sig. Har ju inte riktigt koll på Malmös mamamfik men det verkar inte vara lika lätt att  komma med flera barnvagnar till fik här. Elise är 10 månader förresten. Hur gamla är era barn?
    Ha det gött sålälnge!
    // Klara och Elise

• aralkanna

Vi som kommer till Systrar och Bröder (Östra Rönneholmsvägen) mån 28/1 kl 13.00 är:

esandis (Emma och Julia)
    snäckan80
    Hanna o Lilla gny (Hanna & Alma)
    limewave (Kristine o Emil)
    aralkanna (Klara och Elise)

fyll i om ni ska med

• aralkanna
    limewave skrev 2008-01-23 20:11:56 följande:
    Va roligt att vi blir så många!
    Ja verkligen!!! Men får man plats därinne? Gick förbi häromdagen och tänkte "Hur ska alla få plats???" Men 13 kanske är en bra tid när folk har lunchat. Fick höra ryktesvägen att de tydligen har supergod frukost-buffé!
    Ses på måndag

Klara o Elise
  • aralkanna
    snäckan80 skrev 2008-01-24 09:57:00 följande:
    Va kul!! Jag tog grupp 2...Om du nu kan de dagarna..kul om man känner nån där-..
    det lät ju skitkul. Var du där i tisdags morse??? Gick nämligen förbi er mitt under passet vid Margareta paviljongen i så fall! :) Kom med barnvagn och en kompis gåendes förbi runt elva tror jag!
    Jag är gärna på. Men fattar inte riktigt schemat på hemsidan. Är det BVG 2 du är med i? Är det bara 4 ggr kvar eller vaddå??? sorry, mummybrains u know!

Ses på måndag!
  • aralkanna
    Svar på #78
    Hej på er allesammans
     Tack för fikan idag. Jättetrevligt, dock inte så lätt att ses på ett café när man är så många. Tänkte erbjuda er att ses i slutet på veckan här hemma. Passar det någon torsdag eller fredag? Tänkte man kanske kunde köpa med sig lunch och äta tillsammans eller bara fika på förmiddagen, det som pasaar bäst. Hör gärna av er!

Jättekul att träffa er alla idag.
    Kram från Elise och Klara
  • aralkanna
    Svar på #83
    JAHA DÅ VAR DET BESTÄMT! TORSDAG it is!!!!

Fortare än jag trodde! Men det verkar som om flest kan på torsdag så då blir det torsdag!
    Vi bor precis vis fridhemstorget, V.Stallmästaregatan. Buss nr 3 eller 4 går direkt hit så ni vet. Tänkte vi kunde äta lite lätt fika, kanske enklast om jag köper hem frallor och pålägg till alla, vad sägs??? Någon som inte tål något??? Köper lite Cola (och cola light såg att det var fler än jag som dricker det Skrattande) lite kakor också så vi kan ta en långfika....

VÄLKOMNA när ni kan. Tänkte säga att från 11.00 är det öppet hus, enklast så...

(Men för inhandlandes skull ge mig en idé om vem som kommer och när på ett ungefär)

Vi som kommer är
    Klara och Elise (aralkanna)
  • aralkanna
    Svar på #91
    självklart går det bra! Leksaker finns det här så det räcker och blir över!!!!

Ses på torsdag då!

ALLA: när kommer ni ungefär tror ni???
    kram
  • aralkanna
    Svar på #98

Det är nummer 34 B portkod behövs inte då vi går ner i källaren. Hör bara av er när ni kommer så går vi ner.
    vad kul det ska bli

Räcka ut tungan

• aralkanna
    Svar på #100
    hej igen allesammans. Tänkte handla i em men kom precis bara på att kolla om det är någon som är vegetarian. Tänkta kanske att det var lättast att fixa ihop en stor pastasallad men blev osäker på vad jag skulle ha i.... kyckling eller tonfisk osv... Tror jag fixar en vegetarisk med tillbehör bredvis (nu skriver jag väl mer eller mindre det jag tänkerSkrattande)

Fixar bröd till och lite kakor så kan vi dela på det sen. Enklast tror jag! Blir dessutom mycket billigare!

Ses imorgon. V.Stallmästaregatan 34 B är det alltså. 0708-843084 för att få portkoden

Kram
    Klara
  • aralkanna

Hej igen SISTA MEDDELANDET nu!

Ni är alla välkomna imorgon vid elva. Har pratat med föreningen så vi ska kunna ha ett rum till vagnarna om ordförande kommer ihåg att låsa upp det! Annars tar vi mangelrummet. Det är i alla fall inomhus!

Har förberett pastasallad och till den kan man välja antingen tonfisk eller kyckling/bacon.

Fixat lite fika, läsk, bröd och vatten till också.

Det blir ca 40 riskdaler per person. Hoppas att det är ok, vi kommer som sagt MYCKET billigare undan på detta sättet!!!

Ha det nu så bra ikväll så ses vi pigga och glada imorgon!

Kram och godnatt Klara och Elise

• aralkanna

Hej allesammans!
    Vi har nu varit i Eksjö över helgen, provåkt den nya vagnen och VARIT ISOLERADE FRÅN OMVÄRLDEN.... jodå svärmor har internet men ni kan inte aaaaaaaaaana hur segt det är! Därför kommer det inlägg senare i veckan från Linköping!

Ses när vi kommer hem.

Tack för alla fina kommentarer. Kul att maten smakade!
    Med trevligt sällskap blir allt gottRäcka ut tungan

kram sålänge från Klara & Lisanfisan

• aralkanna

hej på er
    kan ju inget mer än att haka på ;)

torsdag låter bra! Torsdagen den 14e feb it is!
    Sen har jag kollat upp barnvagnsbion i Malmö. Gick på den i Linköping, riktigt mysigt. har ingen koll på den filmen men av trailern att gissa verkar det vara en riktig KLARAFILM!
    http://www.sf.se/filmer/film?filmid=3045485 gå in och kolla om ni vill hänga på! den 27e feb. Så ett tag dit!

Kram från oss

23an (johanna o Izabella)
    Snäckan80 (Jenny o William)
    Hanna & Lilla Gny (Hanna & Alma)
    limewave(Kristine o Emil)
    murresnurre (Maria, Bea och Eliah)
    jonssonevelina (evelina o liam)
    aralkanna (klara o elise)

• aralkanna

Det låter alldeles utmärkt!

Vi kommer gärna.

Någon som vill ha följe från Slottstaden/Fridhem/Mellanheden????

Kramar från oss

Klara o Elise

• aralkanna

Vad sägs om kl 10.15  utanför Bladins skola??? (Anna: du gick ju förbi den idag så dit ska du väl kunna hitta Skrattande)

Kan vara skönt att ha lite tid på sig att gå. Är nog ute på promenad från 09-00 så jag kan möta upp Anna och Kristine då. Nån annan som ska med, eller?

Kramar kul att ses snart igen

Hanna: Hur mycket ska vi ta med (en som är dålig på att ha kontanter nämligen...)

• aralkanna

Limhamn is a date somjag ser det :)

Då kanske man har möjlighet att vädra lite angående SVÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄRFÖRÄLDRAR!!!!!

Förklarar mer på tisdag!

(Förresten skickade svärmor ett sms idag PLUS PAKET eftersom Elise faktiskt belv 11 månader idag...jag döööööööööööööööööööööööööööööör!)

Ja jajajaja var bara tvungen att avreagera mig lite...ursäkta att ni blev måltavlan.

Och TACK snälla Hanna för all god fika i torsdags, oförskämt gott!!!!

Många kramar från SVAGT irriterade Klara med tillhörande BIHANG!

• aralkanna

Hej på er allesammans

En fika på måndag nästa vecka skulle passa oss bra. Vi åker till Frankrike på tisdag så det är enda dagen vi kan. Dessutom ligger vi alla sjuka nu med halsfluss- vilket sportlov!!!!
    Har skapat en blogg nu för ni som är intresserade. pippivogel.blogg.se om ni vill kika in

Kram på er alla utan halsfluss, hoppas ni inte vill tillhöra klubben!

• aralkanna

vi kommer gärna med:)

Kristine o Emil
    Lisette o Melker
    Evelina o Liam
    Klara o Elise

• aralkanna

Hej allesammans

Som tur är kanske för stackars Jenny kommer inte vi hinna komma på måndag. Såg ju att det var några "nya mammor" så niu lär ju bli ett antal i vilket fall! :) Drar till Frankrike på tisdag och fick tyvärr bara tvättid på måndag så det blir till att stanna hemma och släpa Elise samt tvätt upp och ner ett visst antal gånger.

Lisette (Lissie) hörde av sig idag, hon har inte tillgång till Internet innan måndag och bad därför mig att säga att de inte hinner komma hem innan måndag.

Ha en trevlig helg allesammans

Hörs när vi är tillbaks. Ni får hålla utkik på oss på bloggen, uppdaterar när vi är nere hos päronen.
    Många kramar till er alla

Klara och Elise samt Lisette och Melker!

Svar på tråden Mammaledig i Malmö?