Inlägg från: Destined star |Visa alla inlägg
  • Destined star

Har min son synfel?(16 mån)blundar och kisar när han koncentrerar sej.

Kan mkt väl vara så o speciellt om det är så att fler i respektives fam har det.

Min största kille fick glasögon för ca 2 månader sen o innan detta kom fram så var han först på 4 års kontrollen o när han fick lapp påhö öga så låg han nästan ner o kolla tavlan. bara där tyckte jag var konstigt men bvc boka en ny koll efter en månad..själv tyckte jag faktiskt att de inte behövde vänta på en återkoll.... solklart fall men men efter ca två veckor börja han kisa o klaga över huvudvärk. då ska man veta att han kan göra sig illa rejällt o säjer ändå inget, så då visste jag att nu e det på allvar.
    kontakta bvc som fick fixa en remiss

när han var på återkoll så undrade jag över ärftlighet o då kolla de minsta killen o de visar sig att han troligen kommer få glasögon med så vid den stora killens återkoll i feb så ska de göra den stora synundersökningen på mini

• Destined star

hej igen.... jag fasar för när han får glasögon, två i dec... men de flesta verkar tycka att det går bra så tidigt... så det är ja orolig för hur det ska gå..

det kan gå så fort o plötsligt.... så va det p filip. det varinte förren synundersökningen var gjord som han börja kisa hålla huvudet på sned o säja att han hade ont i huvudet....

kontakta bvc o få en synundersökning o be sen om en remiss till ögonläkare, de har rätt verktyg för en riktig undersökning...

lycka till o kram

Svar på tråden Har min son synfel?(16 mån)blundar och kisar när han koncentrerar sej.