• LillaJossan

17 år & blivande mamma

Hej!
    Jag är 17 år & är i 14:e veckan (Idag är de 5/12-07). Jag har en underbar pojkvän på 19 år, blir snart sambos. Han är lika bebis sjuk som jag! Allt är jätte bra, förutom att jag känner mig så ensam i de här. Skulle vilja ha någon att prata med, som är i samma sits som jag. Blivande mamma som gravid, skulle vara jätte kul med ett svar åtminstone :)
    Nu när jag är såhär ung, är de fel att vara lycklig över att jag är gravid? Har fått så mycket fördommar... Men allt känns helt rätt & underbart!
    Kram på er :)

• Svar på tråden 17 år & blivande mamma
  • Ado

grattis (en i mängden av grattisönskare)
    jag o min sambo var 17 när vi väntade våran första... nu har vi två och är stolta föräldrar...
    om folk har fördommar ere bara att motbevisa dom med hur Bra föräldrar man kan va trots sin unga ålder!!!

lycka till

• Linn och Robin

Jag var också 17 när jag blev gravid nu är sonen 1 år, allting har gått jättebra, jag har dock inte mött så mkt fördomar.
    men det kanske är olika beroende på vart i landet man bor osv

• Krillans

En bekant till mig fick sitt första barn, icke planerad, när hon var 17 och hennes sambo 21. Det var många som tyckte att det var illa och det snackades mycket skit! Ingen av dom hade så mycket pengar, men det gick ändå. Det var 14 år sedan och nu har dom tre barn, bägga två är välutbildade, har bra jobb, villa, bil och det märks att familjen fungerar jättebra! Lycka till!

• Okaa san

mysgumman här på FL är nyss fyllda 18 :D fråga henne? :D

• Bebiis

Grattis, är 18 ocg fick min son i maj, han kom för tidigt och det var mycket fördommar på neo, men det är bara arr skita i.. Du kommer säkert bli en jätte bra mamma.. Lycka till

• idisb

en till som önskar grattis :) fick min dotter förra året va 19 när jag  blev gravid o 20 när hon komm. nu är jag 22 och väntar nummer 2 väldigt snart Vist käns det som man behöver bevisa mer för man e ung men det gör nog än bara till en bättre föräldrer.

Svar på tråden 17 år & blivande mamma