• Tulltan

Det mest korkade du hört någon säga.

Hört på bussen:

- Alltså, min mobiltelefon den är så JÄÄÄVLa bra! Jag har tappat den i marken säkert tio gånger och den har inte gått sönder än!

Behöver jag nämna att hon var typ...14?

Hört i skolan från dåvarande klasskamrat:

- Vaddå? Är inte ris avklippt spagetti?!

Nu är det din tur. Printa ner något eller några exempel på korkade saker du hört från någon.

• Svar på tråden Det mest korkade du hört någon säga.
  • Little Pooch 05

OT

på tisdag på torsdag - var nan ramsa som t o m min mamma fick lara sig i skolan (50 tal). Man delade tydligen in sig i olika grupper o vissa sa "pa tisda pa torsda" medan andra sa "gummigutta perka" (eller nat ditat)

• Ceropegia021

Va det inte lingonsylt och gummigutta perka?
    Little Pooch 05 skrev 2008-02-27 00:17:48 följande:

OTpå tisdag på torsdag - var nan ramsa som t o m min mamma fick lara sig i skolan (50 tal). Man delade tydligen in sig i olika grupper o vissa sa "pa tisda pa torsda" medan andra sa "gummigutta perka" (eller nat ditat)
  • IsadorasMamma

Johan är fortfarande med i bolibompa =)

• IsadorasMamma

Och det va han som gjorde tisdag/torsdag ramsan känd för mig iaf.

• kladdkakan

Åh tack gud för att jag såg det där med "tisdag torsdag" grejen! Jag är född 86 och var alltså inte så gammal när det där programmet gick, dock har jag ibland haft ramsan på hjärnan och nästan trott att jag har haft en skada för jag fattade inte vart jag fått det ifrån... haha

• snuvig
    kladdkakan skrev 2008-02-27 19:56:18 följande:
    Åh tack gud för att jag såg det där med "tisdag torsdag" grejen! Jag är född 86 och var alltså inte så gammal när det där programmet gick, dock har jag ibland haft ramsan på hjärnan och nästan trott att jag har haft en skada för jag fattade inte vart jag fått det ifrån... haha
    glad att jag kunde vara med och bidra till ditt psykiska välmående
  • Moll

Ha ha, vilken tur att jag skrev in mitt rams-misstag, verkar som att det var många som blev glada!

• Lillgrodis

Ha ha! En säger på tisdag på torsdag på tisdag på torsdag.

Sen kommer en annan in och säger Gummigutta perka galosch, gummigutta perka galosch. Det blir en cool rytm, vi gjorde det när vi var små.

En tredje kan komma in och säga pizza med kaka och russin, pizza med kaka och russin men det kanske blir för avancerat. Prova i familjen

(Alltså ALLA 3 ska göra sin ramsa, typ kanon)

• elims

en klasskompis till mig på gymnasiet:

Du måste säga A eller B!

eh...B?!

• elims

istället för "har man sagt A måste man säga B" för den som inte fattade det

Svar på tråden Det mest korkade du hört någon säga.