Inlägg från: Anonym (dito) |Visa alla inlägg
  • Anonym (dito)

Bajsade utanför

Jag kastar mig i i tråden och håller med om att det är hemskt med en mage som får sån kramp och gör så att man måste springa på toan NU!! Jag har haft sådana problem att det inte går att beskriva. Jag vet vart varenda toa finns i hela stan och jag har besökt dem. Att handla och bli stående i en lång kö är skitstressande eftersom min mage kan sätta igång att konstra precis när som helst.
    Men faktum är att jag är mycket bättre nu sedan jag slutat med laktos i maten.  Jag använder bara laktosfria varor.
    Förra veckan hade vi pizzakväll här hemma med min systers familj och på min pizza fanns det kebabsås och jag åt av den men efter ca 20 min så var det kört. Jag fick rusa på toan 3 ggr inom loppet av 10 min och jag är glad att det var syrran med familj som satt där och inte goda vänner... Kebabsåsen var inte laktosfri.
    Att vara laktosintolerant är jättevanligt och man kan ha olika grader av det.

• Anonym (dito)
    Anonym (jappp) skrev 2007-12-04 10:36:56 följande:
    jag tror jag skrattar ihjäl med.jag måste berätta att min sambos familj är väldigt öppen med sina skitproblem och sånt. medans jag själv tycker det är det mest pinsama som finns... jag vägrar att skita när jag är borta. utan jag väntar tills jag kommer hem... men när jag var gravid och väntade min tös och var hos svärmor på middag... bara drog det till i magen... jag försökte hålla mig. svärmor sa men gå på toa och skit om det har de du behöver... gud vad jag skämdes när jag sprang iväg på toan... toan var alldeles intill köket.. och jag sket och fes och de gick inte att hålla imot. de dånade inne på toan.. dom måste ju ha hört. sen hörde jag min sambo flinsssa från köket. så dom måste ha hört alla ljud som kom från toan..... Gud vad jag skämdes när jag kom ut från toan... sen säjer sambon högt, var det skönt att skita?
    Förlåt men jag skrattar ihjäl mig.  Jag har också hamnat på toa hos främmande och det har ekat i hela huset av magbesvären he he. Pinsamt värre... Men vilken avslappnad syn på att skita de har. Där behövde du ju inte skämmas.
  • Anonym (dito)
    Anonym skrev 2007-12-06 11:43:26 följande:
    Haha! Skönt att höra att fler har råkat ut för liknande saker. Jag är sådan som tycker att det är genant att skita när jag är på besök hos andra eller ännu värre: på offentliga toaletter där dörrarna är en halvmeter höga, typ. Har det brakat och dånat inne hos mig så kliver jag inte ut förrän jag är säker på att det är folktomt utanför
    Det var skönt att bajja på Ikea för där hade de lite avslappande musik som dämpade ljuden litegrann trots halvhöga dörrar... Annars skäms jag ihjäl. Varför har de halvhöga dörrar på offentliga toaletter?
  • Anonym (dito)
    Anonym skrev 2007-12-10 14:33:14 följande:
    kan ju säga en sak vi skulle renovera toaletten så röris och elektriker var här ochs tängde av el o vatten osv. de var i källaren o jobbade.och jag behövde gå på toa.! höggravid o allt, mitt i sommaren hehe.sprang över till grannen men de va inte hemma, fick panik, så jag satte mig bakom våran kompost mot skogen o hoppades på att de inte skulle ropa på mig o fråga något!eller att någon annan granne skulle se mig.men gud så pinsamt haha..

Jag har också fått rusa ut o bajja i skogen här ute en gång. Vi hade en elektriker här som skulle sätta in ett element i badrummet och det skulle ta nån timme. Naurligtvis kunde jag inte hålla mig utan jag blev sjukt dålig i magen plötsligt och fick galopera iväg ut med köksrullen i hand. Riktigt pinsamt. Jag tryckte fast en sten över det hela så inte katterna eller ungarna skulle råka trampa i det för de är ju alltid där de inte borde vara...
  • Anonym (dito)

Gud vad skönt att läsa alla skithistorier he he. Jag var inte ensam om att bli akutnödig NU NU NU!!! Det var skönt att veta.

• Anonym (dito)
    Anonym (turisten) skrev 2007-12-11 19:24:52 följande:
    Ett bidrag till floran...jag turistade i Iran för några år sedan och råkade ut för en liten mag-suprise. Fösta kvällen i landet, efter en lugn dag i sällskap med kompisens släkt i tjusiga villan, tog vi en tur på stan. Många affärer har kvällsöppet så vi strosade och kollade på roliga grejjer. Plötsligt känner jag hur det kniper i magen, inte värre än att jag kunde ignorera det tills vi kommit hem igen - trodde jag. Kallsvett och frossa följde och plötsligt känner jag hur jag håller på att svimma, det börjar svartna. Herregud, lite toanojja visst, men måste man så måste man: min hjälpligt persisktalande kompis får fråga på apoteket om jag kan få låna en toa, vilket jag får. Jag tar mej dit (upp för trappan) på ren vilja och stänger lyckligt in mej för att styra upp magen. Jag inser under arbetets gång att detta är mitt första möte med en persisk stå-toa och att det till dessa inte ingår papper utan ta-da: en vattenslang! Jaja, det funkade det också men jag undrar fortfarande vad som egentligen hände, svimma av bajsnödighet, drabbas fler av sånt?!
    Har aldrig svimmat men nästan, precis som du. Och visst kan man undra hur kroppen kan reagera på det viset... Det är hemskt. Tur du hann till toan. Vattenslang har jag aldrig testat att " torka" mig med he he.
  • Anonym (dito)
    Förlåt att jag skrattar men det var verkligen pinsamt.
    Anonym skrev 2007-12-13 16:42:46 följande:
    har bara läst ts.Har också fått hoppa ur bilen och skita en bit in i skogen.fick världens magknip. tror det beror på svamp jag åt.och jag hade inge papper!! hittade några kvitton i väskan,och tog några blad lite pinsamt var det när jag nyss hade åkt från stället vi var,och skulle skjutsa hem några vi knappt känner.
  • Anonym (dito)
    Ja, för min del har jag inga problem att bajsa när sambon är hemma. Vi har varit ihop i 15 år så...
    Mitt problem är min märkliga mage som reagerar med att bli akutnödig på stört och då blir det knepigt. Fick bajja på dagis idag under Lussefirandet för jag hade sånt knip i magen som kom från ingenstans... Trist det där.
Svar på tråden Bajsade utanför