Inlägg från: Anonym (turisten) |Visa alla inlägg
  • Anonym (turisten)

Bajsade utanför

Ett bidrag till floran...jag turistade i Iran för några år sedan och råkade ut för en liten mag-suprise. Fösta kvällen i landet, efter en lugn dag i sällskap med kompisens släkt i tjusiga villan, tog vi en tur på stan. Många affärer har kvällsöppet så vi strosade och kollade på roliga grejjer. Plötsligt känner jag hur det kniper i magen, inte värre än att jag kunde ignorera det tills vi kommit hem igen - trodde jag.
    Kallsvett och frossa följde och plötsligt känner jag hur jag håller på att svimma, det börjar svartna. Herregud, lite toanojja visst, men måste man så måste man: min hjälpligt persisktalande kompis får fråga på apoteket om jag kan få låna en toa, vilket jag får. Jag tar mej dit (upp för trappan) på ren vilja och stänger lyckligt in mej för att styra upp magen. Jag inser under arbetets gång att detta är mitt första möte med en persisk stå-toa och att det till dessa inte ingår papper utan ta-da: en vattenslang!
    Jaja, det funkade det också men jag undrar fortfarande vad som egentligen hände, svimma av bajsnödighet, drabbas fler av sånt?!

Svar på tråden Bajsade utanför