• alisandra

Känner du till den nya lagen om dimljusen?

Tro va du vill, jag vet hur jag är som bilförare.

WhiteTrash skrev 2007-12-07 23:07:21 följande:
    Hehe, jag väljer att inte lita på dig. Jag finner det svårt att tro att du är så vidare lugn när du hetsat upp dig så himla mycket bara i den här tråden
  • alisandra

Ja, det är väl klart! Men jag är ingen trafikfara iallafall!
    Och nu handlar inte denna tråd om hur jag är som bilförare, eller?

Lurvenpajsaren skrev 2007-12-07 23:06:45 följande:
    Det tyckte jag också vid tjugo...nu vet jag att erfarenheten kommer med åren vilket gör att man blir ännu bättre. Mycket bättre än vad man var vid tjugo..!
  • alisandra

Hur många gånger ska jag behöva säga att vi har vetat om att det är olagligt och använda den kombinationen men att vi inte visste om att man får ge böter för det.

Förstår du vad jag menar?

Du kan ju inte kännt till att man får böter för det, jag tog körkort för 2 år sedan och jag fick ingen info om att man får ge böter för det, men men.. Jag vet att det varit förbjudet i många år!!!!!!!!!!!!!!

Neisti skrev 2007-12-07 23:08:10 följande:
    Ja, jag menar att jag undrar om det verkligen är en "ny" lag då jag känt till detta sen jag gick på körskola!! Typ -98
  • alisandra

Gör det visste!
    Det finns en lag som säger att du inte får köra däck med visst mönsterdjup. Jag vet inte vilka måtten är, men det finns en lag om vilka djup det minst ska vara på dom.

Lurvenpajsaren skrev 2007-12-07 23:09:01 följande:
    Men nu finns det ingen lag som säger att du inte får köra med dåliga däck...
  • alisandra

Nixpipx.

WhiteTrash skrev 2007-12-07 23:11:10 följande:
  • alisandra

Vad är ditt problem? Bötern är betald och nu kör vi lagligt med dimljus. Så nu slipper ni tjaffsa om det!

Lurvenpajsaren skrev 2007-12-07 23:12:33 följande:
    Nä, men ditt sätt att skriva är ganska banalt när du maler och maler, och inte inser att det bara är att bita i det sura äpplet och pröjsa nu när ni fick det. Du har fått mängder med svar från andra som känner till lagen och om du/ni nu inte gjorde det så vet du/ni det nu! Om du fastnar vid sådana här petitesser kan du inte ha tid över till mycket annat.
  • alisandra

Ska ha det med vad?

Lurvenpajsaren skrev 2007-12-07 23:14:42 följande:
    Ja, där fastnade du med skägget i brevlådan! När något är olagligt så brukar det innebära någon form av bestraffning, Så, om du nu visste att det var olagligt; varför tjata om det? Du skriver i din sista mening att:"Det värsta var att varken jag eller min sambo har hört talas om den nya lagen..."Så hur ska du ha det?!
  • alisandra

Jaja, jag vet inte hur det där stämmer. Men dom poliserna som stoppade oss sa att det är nytt att man får ge böter för det.
    Såklart man tror på dom! Eller hur? Dom är ju poliser och borde veta tycker man ju, men tydligen inte..

Neisti skrev 2007-12-07 23:16:28 följande:
    Ok! Jag är med, läste kanske inte så noga... Men att man bara fått ge böter sen i fredags kan ju inte stämma! Min sambo är polis och har för ett tag sedan vittnat i Tingsrätten om just dimljus+halvljus!
  • alisandra

Haha, ska du säga? Bye!

WhiteTrash skrev 2007-12-07 23:17:18 följande:
    Men snälla rara du. Det finns just nu ingeting som får mig att tro att du är ens 20 år, eller en bra bilförare. Sättet du ältar och hetsar gör ju att det här mer och mer liknar fjortissnacket på en högstadieskola.
  • alisandra

Haha, moget tänkade.

LucyLu skrev 2007-12-07 23:19:25 följande:
    hade inte ni kört med dimljus hade jag inte behövt bländat tillbaka. smaka på sin egen medicin kallas det kanske.?
Svar på tråden Känner du till den nya lagen om dimljusen?