• Moon Child

Känner du till den nya lagen om dimljusen?

Niklas skrev 2007-12-04 00:05:23 följande:
    Ja, och då använder du dem felaktigt eller?
    Nope..
  • Moon Child
    Niklas skrev 2007-12-04 00:05:58 följande:
    Jag tolkade det likadant så då har vi två likadana tolkningar iaf. ;)
    Det skulle ju vara jävligt tråkigt om en TRÅD som startades i förrgår utvecklas till hur coolt det är eller inte coolt.
    Det är ju snarare att jag skrev att det var coolt med dimljus o snyggare, medans ni dumförklarar min smak o tog alldeles förgivet att jag körde med halv o dim samtidigt.
  • Moon Child

Marie Curie skrev 2007-12-04 00:08:52 följande:

Moon Child skrev 2007-12-04 00:05:21 följande:
    Jag tolkar inte in det jag VILL tolka in, utan klarar av att läsa en text hyfsat objektivt.
    Hyfsat objektivt?
  • Moon Child

Marie Curie skrev 2007-12-04 00:10:33 följande:

Moon Child skrev 2007-12-04 00:09:54 följande:
    Japp
    [/citat]
    Jag måste säga, det får vara din egen tolkning även det dära
    Niklas skrev 2007-12-04 00:11:04 följande:
    [citat]
    och de får ju inte kombineras.
    Jag kombinerar inte
  • Moon Child

Du vill inte tolka fel? Men innan tolkade du ju att jag körde med dessa kombinationer. Så nej, orken försvinner tyvärr här.
    I städer kör jag i dimljus, för det är så jävla upplyst att halvljus bara är onödigt, att det var fel visste jag inte? Krävdes det verkligen 5-7 inlägg? Mår du bättre av mitt svar nu?
    Du påstår däremot fortfarande att jag kör med dim + halvljus o påstår även att du läst hela tråden. fast jag referade innan att jag inte körde så.

Niklas skrev 2007-12-04 00:13:22 följande:
    Du måste ha halvljusen tända i mörker. Dessa får inte kombineras med dimljus och du skriver att du kör med dimljus i städer... så, hur gör du? Jag vill inte tolka fel.
  • Moon Child
    Niklas skrev 2007-12-04 00:21:14 följande:
    Vart påstår jag nu att du kör med dim + halvljus? Jag tolkade det fel från början ja. Efter att du upplyste om detta så påstod jag inte att du skulle köra på det sättet men du sitter och kritiserar polisen och sedan kör du med fel belysning själv och blir sur på mig när jag berättar om det? Sure.
    wooooooooooouw, det att jag körde med dim i mörker (som är fel) skrev jag först för en liten stund sen.
    Medans du från första inlägget ikväll attackerade mig för dim + halv.
    Jag skämtade till. Du gick till attack.
    ATT JAG inte kan alla möjliga regler är ju skitsamma, finns böter, jag lär väll mig tillslut. Men en utbildad polis borde veta bättre?

Om du vill bli skraj på riktigt, så sök lite här på forumet om DÄCK.
    Folk har inte fattat att man faktiskt ännu FÅR köra med sommardäck nu på vintern.
    ja fast det är (nu fjärde) tredje december!
    "FOLK" kollar sällan lufttrycket (och vilket är värre? bli bländad i mörker eller att få en bil mot sig vars däck har sprängts?)
    Jag har hört TVÅ kvinnor säga "kan inte" när det gällde pumpa däcken(!!!!) och kolla lufttryck.
    Min brukares bil hade jätte kasst lufttryck. Han har 6 fast anställda som skulle kunna kolla.

Finns säkert många kvinnor som inte ens kollar oljan iheller. eller kanske tom glömt hur man gör, för de förlitar sig på mannen?

Jag tar faktiskt VÄLDIGT illa vid mig, när någon kritiserar mig, min bil, eller min körning.
    Jag har lärt mig av den bästa, hur man vårdar bilen rätt, och ökar livslängden på den.

FOLK eller ja rättare sagt EN har jämfört mina dimljus med "barn icke fastspända i bilen". Ja, jag blev bölfärdig FAKTISKT!
    o på toppen på allt, det är nu den fjärde december.. Jag fyller år och min sambo jobbar o fick höra att han "kanske" kommer hem imorgon.

Han är btw lastbilschaufför, så jag behöver väll inte påpeka hur jag underlättar för dessa chaufförer i min körning? Däremot ser jag många biatches som ändå ställer sig precis vid stopplinjen fast en lastbil precis försöker köra in på vägen.

Tack för mig.
  • Moon Child
    Tristanya skrev 2007-12-04 05:43:29 följande:
    sen har jag tänkt på en till sak.. detta med att man INTE får köra med kombinationen dimljus o halvljus.. det finns en lag på att man inte får köra med det, verkar det väldigt konstigt i mina ögon att man inte får bötfälla en för det.. varför ska det annars finnas en lag som säger att det är förbjudet att köra med både halvljus OCH dimljus.. o lagen har funnits ett bra tag nu. kanske ska börja bryta mot lagar för o se vilka som egentligen har böter o inte för uppenbarligen finns det ju.. skummt det där..
    Att köra med sunda förnuft är en grundregel i trafiken. Det är inte bötfällande att lägga sunda förnuftet på hyllan...
  • Moon Child
    ejda skrev 2007-12-05 19:56:03 följande:
    Undras vad man har för ful bil när man måste ha dimljusen på för att den ska bli cool. Känns bara så patetiskt att behöva göra en sådan grej för att vara cool. Så onödiga risker..
    onödiga risker? Du får ju köra med dimljus. i rätt kombinationer
  • Moon Child
    alisandra skrev 2007-12-05 20:22:08 följande:
    Precis, finns lagliga sätt att använda dom på.Moon Child skrev 2007-12-05 20:06:41 följande:
    Har du läst nu de senaste sidorna? Folk verkar inte TRO att det finns lagliga sätt att köra med dimljus på...
  • Moon Child

Min kompis o dom körde på vägen "FAN?! såg du någon skylt?" "nej?"
    *kör 50 för säkerhets skull... Fast det egentligen alltid råder 70 när det inte finns hastighetsskyltar*

De har en bil bakom sig som höll avstånd och också körde sakta, fast det var fina omkörningsmöjligheter.
    Visar sig att det var en civiliare, han fick blåsa o de kollade både ena o andra för de trodde att han inte var nykter när han körde, för ingen kör för sakta.. *grrrr*

Ett tips för civilare som vill ha något att göra:
    STÄLL ER I RONDELLER!!!
    Ingen jävel blinkar, folk kör in i rondellen , fast den inte e fri, bilar får stanna i RONDELLEN pga sånna idioter........

Svar på tråden Känner du till den nya lagen om dimljusen?