• Lolilla

Känner du till den nya lagen om dimljusen?

alisandra skrev 2007-12-02 20:39:50 följande:
    För att jag tycker dom har viktigare saker för sig än att jaga bilar med dimljus.Och dessutom visste inte vi om den nya lagen. Så knip!500kr för oss är inga pengar, men det är helt fel av dom att göra så när det finns våldtäcktsmän och annat skit att jaga!
    Det är väl knappast snutens problem att ni inte är medvetna om lagen. Det är ju ert problem, i dubbel bemärkelse.
    Bra att snuten bötfäller de som utsätter andra medtrafikanter för fara för övrigt.
  • Lolilla
    Niklas skrev 2007-12-04 17:36:24 följande:
    Ja, man måste dock kolla tillbaka lite för att förstå varför TS skrev som hon gjorde som svar. ;)
    Läste inläggen i början av tråden. Det räckte bra för mig. En av mina bästa vänner omkom i en olycka där de blev bländade och körde år helvete. Så jag har inget som helst överseende med fjantbrudar som tycker de kan köra runt hur fan som helst för att det "ser tufft ut".
  • Lolilla

Jag tycker vad det gäller reglar på vägarna så ska de hållas. Ju fler som bötfälls desto bättre. Jag vill helst inte bli ihjälkörd för att nån annan tror han/hon är nån superbilist som aldrig kan göra en felbedömning/köra åt helvete.

• Lolilla
    alisandra skrev 2007-12-06 22:18:45 följande:
    Ser du någon anledning till att jag borde vara trevlig mot dig? Det gör inte jag. Jag har INTE fel.
    Jo, det har du, tyvärr.
  • Lolilla
    alisandra skrev 2007-12-06 23:39:48 följande:
    Det var inte dig jag skrev det där till, så nej jag har INGEN anledning till att vara trevlig mot dig heller.
    Vara trevlig emot? Detta är debatterande på hög nivå förstår jag...
  • Lolilla
    alisandra skrev 2007-12-06 23:50:31 följande:
    Det inlägget var skrivet till Akademikern, INTE till dig.
    Du hade ju citerat mig, och INTE akademikern...
  • Lolilla
    alisandra skrev 2007-12-06 23:57:28 följande:
    Se inlägg 347, det är citerat till Akademikern. ;) Du måste ha tittat fel.
    360?
  • Lolilla
    alisandra skrev 2007-12-07 00:03:53 följande:
    Jag fattar inget alls nu. Vilket menade du? :S
    Inlägg TREHUNDRASEXTIO (360)
    Där citerar du mig.
  • Lolilla
    alisandra skrev 2007-12-07 22:23:52 följande:
    Vi har snygga nya bilar så det ni har inbillat er att vi kör med dimljus för att göra våra fula bilar snygga är ju bara CRAP!
    Anledningen spelar ju ingen roll. Du utsätter andra för fara.
  • Lolilla
    alisandra skrev 2007-12-08 00:59:50 följande:
    Läs inlägg: 345, tack!
    Det är ju nästan så man känner sig tvingad att svara samma sak igen: Jo TS, du har fel och nu har du ju till och med en bot som bevisar det
  • Lolilla
    alisandra skrev 2007-12-08 02:13:41 följande:
    Ja, vad skrev jag inte i inlägg 345? Sluta tjata om detta nu.
    [/citat]

Ja, vad skrev du? Jo, detta:
    alisandra skrev 2007-12-06 22:18:45 följande:
    [citat]
    Ser du någon anledning till att jag borde vara trevlig mot dig? Det gör inte jag. Jag har INTE fel.
    "

Känns det bekant?
  • Lolilla
    alisandra skrev 2007-12-09 18:40:46 följande:
    Frågan var ju fortfarande INTE om det är förbjudet att köra med dimljus/halvljus!!!!!!!!!!!!!!!
    Jaså? Men det verkar ju så i din ts:

"Det värsta var att varken jag eller min sambo har hört talas om den nya lagen, har ni hört talas om den?"
  • Lolilla
    alisandra skrev 2007-12-09 21:05:59 följande:
    Hehe, okej. Synd att ingen annan sett det. :P
    En vecka är väl inte gammalt? Du har ju fortfarande inte ändrat åsikt och de flesta tycker du har fel så diskussionen lär ju fortsätta
  • Lolilla
    alisandra skrev 2007-12-09 21:12:02 följande:
    Vad ska jag ändra åsikt om? Den här diskussionen handlar inte om att ni ska få mig att ändra åsikt. ;)
    Sa jag det då?
    Men diskussionen lär ju fortsätta
Svar på tråden Känner du till den nya lagen om dimljusen?