Inlägg från: Arentorpbebis |Visa alla inlägg
  • Arentorpbebis

Känner du till den nya lagen om dimljusen?

Så har det väl vart länge vad jag kan minnas?

• Arentorpbebis

men va e de här för disskution? Man får aldrig under några omständigheter kombinera halvljus med dimljus varken dag eller natt, Sen är dimljus ganska onödigt på dagen eftersom att man ser bilen sämre, därmed kan det bli jobbigare för andra trafikanter att planera sin fortsatta färd, Å bilbälte har man väl jämt? Även om man bara åker en snabbis?

• Arentorpbebis
    Niklas skrev 2007-12-04 00:08:50 följande:
    Nej, man får inte kombinera och på natten skall man ha halvljusen tända så, då blir det svårt att använda dimljusen på natten eftersom att det inte får kombineras. Har jag missuppfattat något?
    Precis de ja menade ju
  • Arentorpbebis
    AnnaGBG skrev 2007-12-04 00:16:02 följande:
    Svarta importbilar har väl sina egna regler..? Det har jag i alla fall hört..
    ? Sveriges lagar och regler gäller i sverige även om det är en imorterad bil
  • Arentorpbebis

Inte på min brors iallafall

AnnaGBG skrev 2007-12-04 00:23:41 följande:
    Nej, just på svarta, importerade bilar är det undantag.
  • Arentorpbebis
    AnnaGBG skrev 2007-12-04 00:27:27 följande:
    Jo, han har nog bara missat det. Det bör stå på polisens hemsida. Om inte, så kan han mejla dem och fråga. De brukar inte direkt basunera ut det för då skaffar ju ALLA svarta importbilar, så det förstår man ju.
    Men hans bäste vän polisen säger att de inte e nått..
  • Arentorpbebis
    AnnaGBG skrev 2007-12-04 00:32:10 följande:
    Det är nog inte alla poliser som vet det eftersom de vill hålla det lite hemligt. Din bror kanske kan mejla Rikspolischefen?
    ska be han göra detta
  • Arentorpbebis

Moon Child skrev 2007-12-04 00:31:01 följande:

wooooooooooouw, det att jag körde med dim i mörker (som är fel) skrev jag först för en liten stund sen.Medans du från första inlägget ikväll attackerade mig för dim + halv.Jag skämtade till. Du gick till attack.ATT JAG inte kan alla möjliga regler är ju skitsamma, finns böter, jag lär väll mig tillslut. Men en utbildad polis borde veta bättre? Om du vill bli skraj på riktigt, så sök lite här på forumet om DÄCK.Folk har inte fattat att man faktiskt ännu FÅR köra med sommardäck nu på vintern.ja fast det är (nu fjärde) tredje december!"FOLK" kollar sällan lufttrycket (och vilket är värre? bli bländad i mörker eller att få en bil mot sig vars däck har sprängts?)Jag har hört TVÅ kvinnor säga "kan inte" när det gällde pumpa däcken(!!!!) och kolla lufttryck.Min brukares bil hade jätte kasst lufttryck. Han har 6 fast anställda som skulle kunna kolla.Finns säkert många kvinnor som inte ens kollar oljan iheller. eller kanske tom glömt hur man gör, för de förlitar sig på mannen?Jag tar faktiskt VÄLDIGT illa vid mig, när någon kritiserar mig, min bil, eller min körning.Jag har lärt mig av den bästa, hur man vårdar bilen rätt, och ökar livslängden på den.FOLK eller ja rättare sagt EN har jämfört mina dimljus med "barn icke fastspända i bilen". Ja, jag blev bölfärdig FAKTISKT! o på toppen på allt, det är nu den fjärde december.. Jag fyller år och min sambo jobbar o fick höra att han "kanske" kommer hem imorgon.Han är btw lastbilschaufför, så jag behöver väll inte påpeka hur jag underlättar för dessa chaufförer i min körning? Däremot ser jag många biatches som ändå ställer sig precis vid stopplinjen fast en lastbil precis försöker köra in på vägen.Tack för mig.
    Grattis och hoppa din man kommer hem till dig å ger dig en julkram!
    Bara en liiiten liten fråga.. hur underlättare du för lastbilschauförer?
  • Arentorpbebis
    AnnaGBG skrev 2007-12-04 00:34:34 följande:
    Gör det! Kan du inte skriva vad de svarade?
    Visst kan ja de! Om han får tummen ur och gör det! annars får ja väl göra det själv
  • Arentorpbebis

varför hoppar alla på varandra så otroligt mycket här? Va inte detta ett forum som handlade om det var TILLÅTET att köra dimljus med halvljus.... de e de ju inte så varför denna disskution?

• Arentorpbebis

om alla skötte sig med småsaker som att följa trafikregler och andra lagar så skulle de kunna lägga mer tid på att följa upp brott som inbrott och mord mm, men ska de behöva stoppa folk som åker med dimljus och halvljus bara för att det är snyggt på bilen så fattar man ju verkligen att de inte hinner lösa alla brott som beås i sverige, men jag förstår verkligen inte de som har mage att klaga på poliserna när de e dem som stoppar upp deras arbete genom att inte följa lagar!

Svar på tråden Känner du till den nya lagen om dimljusen?