• josiee

Börjar bli rädd för första förlossningen...

Väntar mitt första barn och går snart in i v.36, bebisen är beräknad 3 januari. Har tidigare under graviditeten inte alls varit rädd för förlossningen. Men nu de senaste 2 veckorna har varit hemska. Känner mig fruktansvärt rädd över att jag dels inte kommer klara av smärtan och dels att jag inte ska klara av att föda fram vårt barn och att det inte ska klara sig... Har bekanta som har gått igenom långa och utdragna förlossningar och en av dem vars son nästan inte klarade sig. Har dessutom de i närheten av mig som jobbar med gravt utvecklingsstörda som fått just förlossningsskador...Detta har skärmt upp mig enormt och det känns inte som jag kommer kunna genomgå en förlossning då man inte har någon kontroll alls.... Någon som har något tips om vad man kan göra mot min rädsla?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-28 09:38:50:
    Jag antar att jag bara skrämmer upp mig själv alldeles för mycket. Ska försöka tänka lite mer positivt och inte på allt det hemska som KAN hända. Men det är svårt.. Tack i alla fall för era positiva och uppmuntrande svar

Svar på tråden Börjar bli rädd för första förlossningen...