• jassy

Kan du berätta för mig hur det gick?

Är i vecka 34+4 idag.
    Börjar närma sig och jag är liiiite nojjig .
    Blir ev igångsatt liiite, liiite innan pågrund av massa vätske ansamlingar i kroppen..

Är rädd, rädd för smärtan och mest av allt rädd för att något ska gå fel :/

hur gick det för dig?
  • Svar på tråden Kan du berätta för mig hur det gick?
  • Goliz

Har du någon plan för om och i så fall vilken smärtlindring du vill använda?
    Jag rekomenderar starkt EDA. Det funkade iallafall väldigt bra i mitt fall.

• jassy
    Goliz skrev 2007-11-28 00:46:41 följande:
    Har du någon plan för om och i så fall vilken smärtlindring du vill använda?Jag rekomenderar starkt EDA. Det funkade iallafall väldigt bra i mitt fall.
    Först och främst tänkte jag att jag ska försöka klara mig på:
    1. lustgas.
    2. massage
    3. rörelse
    4. andning.

men sedan sa läkaren att jag skulle förberede mig på EDA, det brukar förstföderskor behöva sa hon. Då dom oftast blir jätte trötta..

Jag vågar dock inte. Då det står att det kan påverka bebisen hjärta osv.
  • Belinda80

haha min förlossning tog 3 min så här fanns inte tid för massa tramsbedövningar

det e bara o inse, de gör sjukt ont o föda barn, när du precis tror du kommer dö så e ungen ute, håll ut jag e bara ärlig

• jassy
    Belinda80 skrev 2007-11-28 00:49:40 följande:
    haha min förlossning tog 3 min så här fanns inte tid för massa tramsbedövningardet e bara o inse, de gör sjukt ont o föda barn, när du precis tror du kommer dö så e ungen ute, håll ut jag e bara ärlig
    Jag är rädd för att jag inte kommer våga krysta pågrund av starka värkar.

tex: har jg foglossning nu. Och rör jag mig får jag svin ont, skriker till och vågar inte röra mig mer förens det är över.

tänka sig då förlossning.
  • bubele
    jassy skrev 2007-11-28 00:51:49 följande:
    Jag är rädd för att jag inte kommer våga krysta pågrund av starka värkar.tex: har jg foglossning nu. Och rör jag mig får jag svin ont, skriker till och vågar inte röra mig mer förens det är över.tänka sig då förlossning.
    Foglossningssmärtorna är av helt annan karaktär, det går inte att jämföra. Jag hade också fruktansvärd foglossning. Och att tro att du inte kommer att våga krysta....tja, vad skall jag säga...du kommer till ett läge där du inte kan välja att låta bli, kroppen sköter det själv
  • Friiidaa

Krysta är det enda du kommer vilja.. Hela din kropp säger åt dig att krysta.. det är öppnings skedet som är jobbigt då du inte får krysta...

De kommer gå bra.. Du får världens bästa belöning..

• Hemmafru

Jag han bara få lustgas, tog 15 min att föda dottern efter att de undersökte mig. Tyckte allt gick bra, om inte för lätt faktis och var hemma redan samma dag.

• Belinda80

Krysta kommer du göra du kan inte stoppa värkarna, så lycka till

• jassy
    Friiidaa skrev 2007-11-28 00:54:27 följande:
    Krysta är det enda du kommer vilja.. Hela din kropp säger åt dig att krysta.. det är öppnings skedet som är jobbigt då du inte får krysta...De kommer gå bra.. Du får världens bästa belöning..
    V arför får man inte krysta vid öppningsskedet.?
    hur låter man bli då, om hela kroppen vill ? :)
  • bubele

Vissa tycker att förlossningarna är helt ok, jag har en kompis som tycker det är värre att vaxa benen än att föda barn, och en annan kompis som inte heller tyckte att det var farligt. Själv tyckte jag att det var överjävligt, men det är en annan sak . Man kan aldrig veta innan hur man kommer att reagera och hur man upplever smärtan, det är så subjektivt. Därför går det heller aldrig att jämföra med någon annan. Hoppas allt går bra för dig och lycka till!

Svar på tråden Kan du berätta för mig hur det gick?