Loyden skrev 2007-11-28 16:45:11 följande:
Vi pratar så mycket snusk det bara går. Vi skvallrar och pratar konstigheter men inte så någon annan blir drabbad av vårt "skitsnack". Vi pratar till exempel inte skit om någons underliv när dem går förbi fönstret vid fiket vi alltid sitter på.Men annars pratar vi om ALLT. Vi kan prata om underliv om det nu skulle vara så (ser i och för sig inte någon charm i det).?! Men vi säger ALDRIG -Men gud vilken bullfitta hon har! När någon speciell går förbi, just pga att denna person inte ska bli sårad. Det handlar inte om att det ändå stannar mellan oss utan det handlar om att när vi ser olika människor med olika "konstigheter" så är dem fortfarande värda respekt. Eller har jag fel? Spelar väl ingen roll om dem hör eller inte! Tänk dig själv, om ett tjejgäng skulle sitta och asgarva åt dig när du gick förbi,pekade lite styggt och sa någon spydig kommentar. Det gör inget då? Visst du hör inte exakt vad dem säger men man känner när folk stirrar,och man vet att folk pratar även om man inte hör dem. Tror inte du skulle le tillbaka mot dessa! Det är ju sånt här som gör att mobbning blir en "poppis" grej. När vuxna människor kan titta ner på andra människor för att dem är annorlunda. När VUXNA människor sitter och viskar och ska kommentera varenda människa som är lite annorlunda. Om ni ska snacka skit om alla som har något annorlunda måste ni ha MYCKET att snacka om med tanke på att varenda människa har något som är lite speciellt. Ni har aldrig tittat på er själva och sett något som inte är "perfekt" ?? Varför inte bara acceptera att alla är olika. Tror inte du är helt perfekt när du tar av dig alla kläder, precis som jag inte är det! VI har alla något som ser lite annorlunda ut! ALLA! Precis som -Högbergarna- skriver. Hur ser ni att personen har en bullfitta under byxan? Och vart är det intressanta? Vart sitter njutningen av att snacka skit om folk som kanske mår dåligt?Nu tycker jag att du klär ut dig(till något som du vet att NI skulle kommentera om ni såg) och går ner på stan och ser hur folk behandlar dig. Eller lägger 4 par sockar i byxan för att se hur folk reagerar på det! Så kanske du förstår att det inte är lätt att ha något som folk ska snacka skit om.Jag har själv aldrig varit i en sådan situation, MEN jag tänker ändå behandla ALLA med respekt tills dem visar att dem inte förtjänar det. På vilket sätt är man annorlunda som person om man har en bullfitta,tight tröja när man är mullig,kort kjol när man har stora klumpiga ben,när man har finnar,när man har jaa vad fasiken som helst! Du får gärna svara på det!
Men alltså... Jag får en utskällning som om jag vore Hitlers hantlangare. Vi pekar inte och håller på.
Man skvallrar om olika saker och ja, människor är värda respekt men skvaller, prat om andras kroppar och skitsnack kommer ju alltid finnas.