• Loyden

Har du en "bullfitta"?

För det första så är det Väldigt vanligt att tjejer/kvinnor har "bullfitta", det vill säga lite extra fett på just det stället. Precis som man kan ha stor rumpa,klumpiga vader,hängig mage eller hängbröst. Men alla är vi vackra för det!
    Och det behöver inte vara så hemskt som du känner att det är nu.
    Mogna killar/män bryr sig inte ett dugg om du skulle ha en "bullfitta". Det är ju något som gör dig UNIK, har något som ingen annan har. Precis som JAG har skitsmal nacke. Alltid haft komplex för min nacke. Nästan så gubben kan ta tag i min nacke och lyfta iväg mig för att han får handen runt hela. Eller att jag har lite snea tänder, men va gör det? Det gör ju mig unik. Det är ingen annan som ser ut som mig i munnen! Men inte går jag och kör en -Carola- för det,dvs betalar hur mycket som helst för att kunna blända alla mina nära och kära. Man måste försöka vara nöjd med sig själv! Iaf försöka!

Det finns väl killar som inte tycker det är fint/störs av det. Men då är det -pojkar- som inte mognat än. Som inte vet hur verkligheten ser ut! Alla har vi våra plus och "minus" när det gäller våra kroppar. Men det blir inte några minus om vi inte gör det till minus. Var stolt över din kropp! Är jätte svårt men du har verkligen INGENTING att skämmas för!

Skulle du ändå ha panik om något/några år för det här så finns det ju saker man kan göra. Dock tycker jag att det är lite väl onödigt! Man kan ju fettsuga, men varför utsätta kroppen för det!? Vänta du bara så ska du se att när du träffar mogna människor skiter dem i om du har bullfitta eller inte, om du har små eller stora bröst,om du har korta tjocka ben eller långa smala. Äsh! Försök att vara stolt som sagt!

Kan även berätta att en av mina närmaste vänner har samma "problem" som dig. Hon mådde dåligt väldigt, väldigt länge! Men efter att vi andra peppat henne till att inte bry sig så bär hon nu upp sin bullfitta med stolthet! =) Hon har inte gjort något åt det utan bara lärt sig att leva med det! Hon har också träffat massor med karlar som inte brytt sig ett dugg! Nu är hon dock i ett förhållande och väntar deras andra barn! Och han bryr sig inte ett dugg om att hon har en "bullfitta" ! =)

Massa lycka till! Skriver med det här ifall du undrar lite!

Fettsugning av venusberg
    Effekt: En del kvinnor upplever en bulle på venusberget som då kan fettsugas.
    Pris: ca 12 000 kronor.
    Så här går det till: Med smala nålar sugs fettet ut medan patienten är nedsövd.
    Risk: Ojämnt resultat är inte ovanligt. Kan dock åtgärdas.

Inte värt det!

• Loyden

Måste bara säga att jag råkade skriva lite fel. Eller kan nog läsas fel!

Skrev: Det är ju något som gör dig UNIK, har något som ingen annan har.

Menar alltså inte att du är ensam om detta. Utan att vi ser olika ut på hela kroppen! Inga tjejer har ju exakt likadan "bullfitta". Utan vi ser alla olika ut.

Du är vacker precis som du är NU !

• Loyden

Men herregud, finns det verkligen folk som går runt och kollar in varandra där? Det är ju helt sjukt! Man ser ju inget ändå!? Fy va löjligt, rent ut sagt omoget om man frågar mig. Visst kan man kika på tjejer!

-Å vilka fina ben hon hade
    -Å va trevlig hon såg ut
    -Å va söt hon var
    -Å vilken kropp hon har

Men har då aldrig hört
    -Å men gud vilken bullfitta hon har?
    eller
    -Å vilket underliv hon måste ha där under byxan/kjolen!!!!

Löjligt!

Anonym skrev 2007-11-28 12:28:59 följande:
    men det gör nog fler än du tror
  • Loyden

Jag och mina 4 vänninor äter lunch jämt. Sitter då mitt i stan och kikar på folk.Vi är nog mer öppna än dem flesta och diskuterar allt. Men vi säger då aldrig "där kommer en bullfitta" och har aldrig sagt heller. Kanske för att vi är lite mer respektfulla än andra då? Och kanske för att en i "gänget" just har en bullfitta. Hon mår dock inte dåligt för det längre! Men dem som går förbi kan ju må jätte dåligt för att dem har det!
    Man har väl bättre saker för sig än att spana in bullfittor på stan?? =/
    Vi är dessutom såna som inte säger saker om folk om vi inte kan säga det direkt till personen vi pratar om. Och visst springer man inte fram till en person för att berätta för henne att hon har en bullfitta?

Vi kanske bara är tråkiga då? För att vi inte diskuterar och lägger märke till att folk har bullfitta?

Anonym skrev 2007-11-28 12:41:43 följande:
    Skämtar du? Sånt har jag och mina kompisar spanat in jämt! "Där kommer en bullfitta" osv
  • Loyden

Ja självklart är det så. Det har du rätt i! =)

Men då undrar jag vad ni får ut av att kolla in folks skrev? Är bara nyfiken nu ,för jag kan verkligen inte förstå vad man får ut av det. Är det för att dölja sina egna små fel? Eller bara en "kul" grej att reta dem som redan mår dåligt?
    Känns bara inte så moget att sitta och diskutera sånt över lunch!?
    Inget illa emot dig men blir nyfiken på vad folk tänker med och hur man kommer fram till att man ska kika in och fundera på hur folk ser ut mellan bena?

-Hej ska du hänga med ner på stan och fika?
    -Ja men bara om vi kollar in bullfittor!?
    -Självklart ska vi göra det. Det gör ju alla!

Eisa skrev 2007-11-28 13:02:23 följande:
    Nej vaddå man är väl bara olika, lägger märke till olika saker
  • Loyden

Men allt det du nämner är ju helt normalt? Blek är man ju på vintern? Solarium har inte funnits i ALLA år.. Förr skulle man vara blek på vintern. Det hör ju till! Finns också dem som inte kan få färg av solen? Har man stor mage kanske man inte kan hitta en tröja som inte sitter tight? Eller så är man bara nöjd med sig själv och känner att man trivs i dem kläderna.
    Vilket man ska vara!
    Men jag tycker inte det blir lätt att kommentera om en tjej har något som "står ut". För jag sitter inte och kollar in folk mellan bena. Så enkelt är det! Tycker inte heller att någon ska behöva utsättas för att folk stirrar och kommenterar hur man ser ut mellan bena! För dem som mår dåligt är det ju jobbigt att bara gå ut. Och sen sitter ni där och pratar strunt. Oviktiga saker som bara gör att människor mår sämre. Hade det inte funnits sånt struntprat hade detta land kanske varit lite bättre. Man måste inte se ut på ett speciellt sätt för att bli accepterad! Man ska bli accepterad hur man än ser ut! Man ska inte behöva känna att folk ska kommentera någon del av ens kropp när man går ut på stan. Där går det för långt! Inte konstigt att folk får socialfobi och låg självkänsla när folk bara hjälper till att berätta hur många fel man har på kroppen. Förstår inte heller varför man ska behöva se ut på ett speciellt sätt för att slippa struntprat bakom ryggen!

Enligt mig är det bara löjligt! Ska ta upp detta på nästa tjejkväll då vi är ca 25 personer. Ska bli intressant att höra vad dem har att säga. Då är vi också i åldrarna 19 till 55.

Men nu hamnar vi OT här.

TS var stolt över hur du ser ut. Verkligen!!! Du har inget att skämmas över. Inte heller något att må dåligt över! Försök vara stolt över att du är som du är!

Eisa skrev 2007-11-28 13:14:47 följande:
    För det första säger man inte till personen det berör, det är som vanligt skvaller, typ "kolla varför har hon så tight tröja med den där magen?" eller "Oj vad blek hon är". Saker som utmärker sig på folk brukar man ofta kommentera... Och har en tjej värsta snoppliknande bullen mellan benen så blir det lätt att det kommenteras också.
    Det är absolut inget man "planerar" att kolla på.
  • Loyden

Vi pratar så mycket snusk det bara går. Vi skvallrar och pratar konstigheter men inte så någon annan blir drabbad av vårt "skitsnack". Vi pratar till exempel inte skit om någons underliv när dem går förbi fönstret vid fiket vi alltid sitter på.
    Men annars pratar vi om ALLT. Vi kan prata om underliv om det nu skulle vara så (ser i och för sig inte någon charm i det).?! Men vi säger ALDRIG
    -Men gud vilken bullfitta hon har!
    När någon speciell går förbi, just pga att denna person inte ska bli sårad. Det handlar inte om att det ändå stannar mellan oss utan det handlar om att när vi ser olika människor med olika "konstigheter" så är dem fortfarande värda respekt. Eller har jag fel?
    Spelar väl ingen roll om dem hör eller inte! Tänk dig själv, om ett tjejgäng skulle sitta och asgarva åt dig när du gick förbi,pekade lite styggt och sa någon spydig kommentar. Det gör inget då? Visst du hör inte exakt vad dem säger men man känner när folk stirrar,och man vet att folk pratar även om man inte hör dem. Tror inte du skulle le tillbaka mot dessa!

Det är ju sånt här som gör att mobbning blir en "poppis" grej. När vuxna människor kan titta ner på andra människor för att dem är annorlunda. När VUXNA människor sitter och viskar och ska kommentera varenda människa som är lite annorlunda. Om ni ska snacka skit om alla som har något annorlunda måste ni ha MYCKET att snacka om med tanke på att varenda människa har något som är lite speciellt. Ni har aldrig tittat på er själva och sett något som inte är "perfekt" ?? Varför inte bara acceptera att alla är olika. Tror inte du är helt perfekt när du tar av dig alla kläder, precis som jag inte är det! VI har alla något som ser lite annorlunda ut! ALLA!

Precis som -Högbergarna- skriver. Hur ser ni att personen har en bullfitta under byxan? Och vart är det intressanta? Vart sitter njutningen av att snacka skit om folk som kanske mår dåligt?

Nu tycker jag att du klär ut dig(till något som du vet att NI skulle kommentera om ni såg) och går ner på stan och ser hur folk behandlar dig. Eller lägger 4 par sockar i byxan för att se hur folk reagerar på det! Så kanske du förstår att det inte är lätt att ha något som folk ska snacka skit om.

Jag har själv aldrig varit i en sådan situation, MEN jag tänker ändå behandla ALLA med respekt tills dem visar att dem inte förtjänar det.

På vilket sätt är man annorlunda som person om man har en bullfitta,tight tröja när man är mullig,kort kjol när man har stora klumpiga ben,när man har finnar,när man har jaa vad fasiken som helst! Du får gärna svara på det!

Eisa skrev 2007-11-28 14:56:53 följande:
    Okej du och dina vänner kanske inte skvallrar och pratar snusk och konstigheter. Men det gör vi Och det är ingen som mår sämre av det eftersom det stannar mellan oss.
  • Loyden

Absolut INTE. Säger bara att man ska försöka respektera att alla är olika. Och kanske också inse att man inte är perfekt själv innan man börjar reta andra människor för deras "fel".

Och du har helt rätt. Skvaller,prat,skitsnack om andras kroppar kommer tyvärr alltid finnas. Men jag tycker ändå man kan försöka att fokusera på andra saker när man lunchar än någons bullfitta med tanke på att det inte är något hon valt, inte heller något som är Fel. Tvärtom så är det något killar ofta tycker om och tycker är kvinnligt. Underliv som underliv! Tror ju inte att du och jag ser likadana ut där nere bara för att vi inte har något som står ut. Så utskällning får du absolut inte. Försöker bara hitta charmen/njutningen i att mobba andra som har något annorlunda. *Letar* men kan inte hitta det!

Så ta inte åt dig alldeles för mycket då jag vänder mig till ALLA (inte bara du) som ska prata skit om något så oviktigt.
    Det är i mina ögon att sjunka väldigt lågt.

Skulle du också skratta/prata skit om någon som är handikappad? Förlorat ett ben eller en arm? till exempel..

Är bara nyfiken, för alla människor tänker olika och tycker om att prata om olika saker.

Eisa skrev 2007-11-28 16:49:41 följande:
    Men alltså... Jag får en utskällning som om jag vore Hitlers hantlangare. Vi pekar inte och håller på.Man skvallrar om olika saker och ja, människor är värda respekt men skvaller, prat om andras kroppar och skitsnack kommer ju alltid finnas.
  • Loyden

Jag kan förstå att detta är super jobbigt för dig. Jag har själv haft andra saker på min kropp jag inte gillat eller velat/vågat acceptera förut. Men någon gång i livet måste man försöka att acceptera hur man ser ut.
    Det här med att bada kan man ju lösa. Jag har själv haft STORA "problem" med min kropp. Gått igenom olika saker som gjort att jag inte kunnat tycka om mig själv alls. Men det finns ju bikini med kjol till exempel? En sommar var jag grymt arg på min rompa och döljde den med kort "sarong"/"kjol". Funkade utmärkt!

Att du inte vågar vara intim med någon man MÅSTE du jobba på. Jag kan lova att (mogna) män inte bryr sig ett dugg om det står ut "lite" extra där nere. Det är bara osäkra tjejer/killar som måste kommentera det för att dölja deras egna "fel". Vilket speciellt är typiskt för omogna människor.
    Jag kan LOVA att det finns miljoner män där ute som inte bryr sig alls! Och hälften av dessa tycker säkert att det är väldigt sexigt då det är kvinnligt med lite extra där nere. Allt som har med ett underliv att göra är ju bara sexigt. Även om det är blått/grönt/rosa/står ut/hänger/är litet/är stort. Finns ju hur många olika som helst. Och alla tänder vi på olika saker. Men jag tror inte du skulle lyckas hitta många män alls som blir osugna pga att du har "lite extra" där nere. Precis som alla män tycker om bröst i alla former och storlekar. En del kanske föredrar stora men det betyder inte att dem inte tänder på små?! Eller hur?

Jobba på din självkänsla och bär upp din bullfitta med stolthet!

Anonym (TS) skrev 2007-11-28 21:59:36 följande:

Tack, det värmer det du skrivit. Men detta följer mig varje dag.Kan inte ha vilka byxor som helst, ifall det syns.Måste dölja det under långa tröjor. Kan inte ha korta fina tröjor. Sen har jag inte badat på jag vet inte hur många år, vågar inte åka med utomlands eftersom jag inte kan visa mig i bikini. Vågar inte vara intim med någon man heller, fan! Mår så dåligt över detta. Jag vet att många av er tycker jag är löjlig, men det skiter jag i, för jag mår jätte dåligt av detta!
Svar på tråden Har du en "bullfitta"?