• tickan

Svårstimulerad! Nån som lyckats ändå?

Hej!

Jag är 38 år och har gjort två hela IVF-försök. Trots ganska höga doser med Gonal-F (senast 300 enheter) producerar jag väldigt få ägg om än mogna och av god kvalitet. Jag har normalt FSH-värde.

1:a IVF: fem ägg, fyra befruktade --> ett till mig och tre till frysen

2:a IVF: fyra ägg, tre befruktade --> ett till mig inget till frysen.

Nån fler som har samma erfarenhet av bra men extremt få ägg. Har ni lyckats öka er äggproduktion genom att ändra behandlingen på nåt sätt? Ge mig några goda tips, SNÄLLA!

• Svar på tråden Svårstimulerad! Nån som lyckats ändå?
  • tickan

Tack Fossa! Jag behövde verkligen få höra ett sånt svar! jag har varit så missmodig!

Min läkare har pratat om att vi kanske ska skippa sprayen nästa gång, höja dosen Gonal-F och sen efter några dagar dessutom spruta med ett annat preparat för att förhindra spontan ägglossning.

Däremot har han inte pratat om att byta till Menopur. jag kanske borde fråga om det. vet du vad det är för skillnad på Gonal-F och Puregon??

Jag har även gjort ICSI mina två ggr.

STORT GRATTIS TILL DIG!! Kram!

• tickan

En fråga till: fick du också köra dubbla sprutor under senare delen av stimuleringsperioden då du använde Menopur?

• tickan

Fossa! jag är ju just nu ruvare och borde inte sitta och planera för nästa försök, men som sagt, jag uppskattar verkligen att du hörde av dig.

Svar på tråden Svårstimulerad! Nån som lyckats ändå?