• Fossa

Svårstimulerad! Nån som lyckats ändå?

Hej! Blir lite siffror här så jag kopierar mitt svar från en annan tråd:

8<

Är 32, har FSH 5.0 och dessa erfarenheter:
    ICSI 1: 150-200 IU Puregon, långa metoden, avbrutet (hade blivit 1-2 ägg)
    ICSI 2: 250-350 IU Puregon, långa metoden, 3 ägg, 1 ET (inget i frysen) - negativt
    ICSI 3: 350-375 IU Puregon, långa metoden, 1 ägg, 1 ET (inget i frysen) - negativt
    ICSI 4: 450 IU Menopur, korta metoden, 4 ägg, 2 ET (inget i frysen) - gravid med tvillingar!

Så här i efterhand ångrar jag att jag inte stod på mig mer och bad om att få byta protokoll och medicinering tidigare. Det krävdes ett byte av klinik för att jag skulle få igenom det.

>8

Som du ser är jag ännu mer svårstimulerad än du (men bra kvalité) men det har ju gått bra hittills. Är snart i vecka 12.

Kram och lycka till!

• Fossa

Vad bra att du blev lite gladare Jag vet hur förfärligt det känns att inte svara på medicineringen.

Korta metoden är just den som din läkare föreslog och den funkade ju bättre för mig och jag vet att den har fungerat bättre för många som får få ägg. Det är ingen skillnad mellan Puregon och Gonal-F, de är båda syntetiskt framställt FSH. Menopur däremot innehåller både FSH och LH och är framställt av urin. Vissa kvinnor behöver även LH för att äggen ska bli riktigt bra. Jag tycker att du ska fråga din läkare om Menopur. Har man gjort två fulla försök kan det vara värt att pröva något nytt.

Tack för grattis!

• Fossa

Ja, det gör man alltid vid korta metoden för att förhindra ägglossning eftersom man inte sprayar.

Svar på tråden Svårstimulerad! Nån som lyckats ändå?