Inlägg från: Dryorophus |Visa alla inlägg
  • Dryorophus

Aprilpappor 2008 del 2

Öppnar en ny då den andra stängdes.
    Lägger inte "tabellen"

BF
    2/4 - Dryorophus 23 år - Uppsala - Första barnet
    BF 3/4 - HenrikB 23 år - Uppsala - Första
    BF 7/4 - Tibita 23 år - Malmö - Första barnet
    BF 8/4 - Luffare 29 år Karlstad Första barnet
    BF 9/4 - AYE 28 år - Mölndal - Första barnet
    BF 9/4 - Don Thomaso 34 år - Borlänge - Första barnet
    BF 9/4 - Guggu 25 år - Tullinge/Stockholm - Första barnet
    BF 10/4 - Muppen 20 år Kramfors Första barnet
    BF 13/4 - JojjeB 38 år - Viksjö (Järfälla, Stockholm) - Andra barnet
    BF 13/4 - Pappa i april 39 år - Linköping - Första barnet
    BF 16/4 - Pappoak - Linköping - Första barnet
    BF 16/4 - Emiliaspappa 21 år - Landskrona - Andra Barnet
    BF 17/4 - crusty 34 år - Aspudden (Hägersten, Stockholm) - Första barnet
    BF 17/4 - Sugardaddy 29 år - Umeå - Första barnet
    BF 25/4 - medivh 25 år - Örebro - Tredje barnet
    BF 27/4 - logix 35år - Norrköping/Stockholm - Första barnet (Frugans 3:e)
    BF 27/4 - hubble 27 år - Nyköping - Första barnet
    BF 29/4 - punkpappa 23 år - Fagersta - Första barnet

• Svar på tråden Aprilpappor 2008 del 2
  • Dryorophus

Jo, det jag skulle skriva då jag la märke till att den första tråden var stängd var denna fråga:

Är det någon av era tjejer som säger till då bäbisen rör på sig eller så?
    Min tjej säger antigen "Oj!" eller "Bäbiiisss"
    Jag kan tycka att det kan vara störand edå hon säger "bäbiiiss" mitt i en konversation, annar tycker jag bara om det.

• Dryorophus

Tabell var den enda ord jag kom på, men lista kanske är bättre..

Håller med dig till 100% även att man inte kan redigera sina inlägg. Inte det bästa forumet jag stött på.

• Dryorophus

Läser nu vad jag skrivit och det skall självklart stå "lägger in" och inte "lägger inte"
    SOm sagt dumt att man inte kan redigera

• Dryorophus

Skall vi vara petnoga så är det faktiskt de 7 första som kommer i linje med de andra

• Dryorophus

Jag har börjat prata lite granna, men det slutar bara med att tjejen hånar mig och så blir jag sur...

• Dryorophus

Hahaha, coolt.
    Tjejen säger att den sparkar mest på kvällar och när hon kör bil!!
    Sen var vi på konsert och då började den också sparka, nästan i takt med musiken. Skrattande
    Det rolig var att jag trode först att den sparka i takt med hur vi klappa händerna, men det visade sig att den var i otakt med oss Räcka ut tungan

Men det verkar som om den kommer gilla hårdrock iaf.

• Dryorophus

Hahaha...Ja, inte ofta man blir glad av att få en känga i huvudet..Skrattande

• Dryorophus

Fick höra en väldigt rolig sak igår av tjejen.
    Hon sa att när jag känner då ungen börjar sparka så tycker hon att det känns som den både sparkar mera och hårdare Skrattande

• Dryorophus

Jag har inte kännt något på bra länge nu, men så har jag jobbat natt, så jag är ju inte där på kvällarna då den är som aktivast.
    "Bäbisen" eller  "lillen" är det jag säger till magen, tror att Tjejen bara säger "bäbisen".
    Sen när vi orkar så brukar vi ju små bråka (på skämt) om att det är en kille eller en tjej så då kan det bli han eller hon också.

• Dryorophus

Haha. Har hört att vissa heter "lillebror" men inte lillasyster Skrattande

• Dryorophus

Spelar ingen roll hur många ungar du har...Klart du skall vara med Glad

Kan ju vara kul och nyttigt att ha en rutinerad Flört

• Dryorophus

Tack det samma och till er andra också

• Dryorophus
    AYE skrev 2008-01-03 10:18:40 följande:
    Första besöket hos barnmorskan på länge är avklarat! Nu kommer det att bli tätare kontakter framöver. Magen mättes, blodprov togs o så vägde hon sig (+9 kg på 13 veckor, smärre chock för henne...). Fick höra hjärtljud också! Underbart att höra det frenetiskt bankande lilla hjärtat som för tillfället slog ca 150 slag/minut. "Han" gillade inte att bli avlyssnad dock för "han" flyttade sig hela tiden...14 veckor kvar. Känns bara bättre o bättre. Snackade om amning fram til kl 01.30 inatt. DET trodde jag inte att jag skulle snacka om för ett år sedan.
    Har inte varit inne på ett tag, men var till MVC idag, hjärtslagen låg på 148 för tre veckor sedan låg den på 150. Ökat med 3-4 cm på magen under dessa tre veckor är nu uppe i 36-37 (beror på var man mäter på magen. Det var 37 de skrev ner i papprena) Tjejen har nu gått upp 9kg (3 kg på de senaste tre veckorna).
    Var även till första mötet med föräldrargruppen som vi börjat gå med.
    Det var lungnande då det märktes att alla anda pappor var lika vilse och borta i allt som jag själv. Glad
  • Dryorophus

Det gör nog inte så mycket.
    Välkommen till tråden.
    Kul med en till U-a bo tidigt i månaden.
    Kolla även in Pappaledig i Uppsala tråden

• Dryorophus

Nej, jag har inte börjat i pappagrupp men i föräldrargrupp har jag börjat gå på.

• Dryorophus

Det är helt normalt...
    Ingen av de blivande pappor som går i min föräldrargrupp har läst något alls, medan alla fruntimmer har läst alla böcker och artiklar som finns.

Jag har förökt flera ggr, men tycker att det är skit svårt.
    Lättare att få informationen via tjejen som redan läst allt, och möäjligtvis prata med andra kompisar som varit med om det hela.

• Dryorophus
    AYE skrev 2008-01-29 16:29:39 följande:
    10 veckor kvar. Har insett på allvar att livet förändras rätt drastiskt om ett tag. Man kan inte ens gå till tvättstugan utan att ha ett litet barn med sig (om man är ensam hemma då förstås). Haha, undrar hur många ggr man glömmer barnet när man ska nånstans? Puff, kommer bli en omställning som heter duga iaf.
    Jag har tänkt samma sak. 9 veckor kvar för mig.
    FLytt på det både för mig och för jobbet. Men jag ser det som ett nytt kapitel i mitt liv och hoppas att allt skall gå bra.
    Tror inte man glömer sin dyrbaraste skatt.
  • Dryorophus

Det är bara att skriv in sig det. Välkommen och grattis

• Dryorophus

Ja, datumet närmar sig med stora steg

Svar på tråden Aprilpappor 2008 del 2