Manga missfall - kanner "ovilja" mot att bli gravid igen...
Hemskt, inte sant. Har haft 4-5 missfall i rad pa drygt ett ar (aldrig tidigare). Orkar inte med fler kanns det som eftersom jag innerst inne kanner att det inte ar en sportslig chans att det blir annat an missfall. Laekaren sade, att jag maste fortsatta prova om jag vill ha fler barn eftersom utredningen inte gav ngt svar. Kanner mig sa olustig nu fore varje mens. Hjartat hoppas pa positivt test, men huvudet hoppas pa neg. Orkar inte med denna standiga berg-o-dalbana. Blir ganska latt gravid, men det kanns som ett lotteri m omojliga odds.
Hur kanner ni m manga missfall som laett blir gravida? Jag ar 36, sa jag ar troligen f gammal enl lakaren. Bor i England dar sjukvarden i stort ar mkt battre an i Sverige, men nar det galler upprepade missfall bor man nog soka sig privat (vilket jag inte gjort annu). Borde val gora det...
Tycker det ar sa jobbigt att varje manad ar en berg-o-dalbana. Ar sa "glad" nar det blir positivt men vet inom mig att jag inom nga veckor har ett nytt missfall. Tack o lov har bara ett missfall lett till enorma blodningar o sen skrapning. Har annars kommit lindrigt undan m typ en "extramens", men hormonerna o psyket drabbas ju.
Har 3 barn, sa kanske borde jag noja mig. Men det kanns nastan annu svarare att ge upp nar allt kanns som ett outrett fragetecken. 2 blodprov har jag dessutom inte fatt svar pa (svaren ska komma t min "huslakare") men utrednlakaren sa att det var en pa miljonen att jag skulle fa neg resultat pa dem (gallde kromosomtestet samt immunulogiska testet) eftersom jag har 3 friska barn.