• Mrs Simon

Italien

Var forsvann den andra traden?Jag statar en ny far alla oss som bor i Italien!

• Svar på tråden Italien
  • tusca

Hej hej
    Den andra traden hamnade under medlemsgrupper: ort/omrade. Vi ar tydligen inte utlandsforaldrar. Funderar pa om jag ska anmala traden och se vilket svar jag/vi far fran moderator. Jag menar, da borde ju alla Italien-Tyskland-Englands, osv-tradarna ligga dar.
    Jaja.
    Brava, Mrs Simon.
    Nu ska jag hamta S pa dagis. Skynda skynda.

• Carla82

Jag anmälde den andra tråden förra gången de gjorde så och då svarade de inte på varför alla andra "snacktrådar" med utlandsföräldrar fick vara kvar men inte våran. De upprepade bara att snacktrådar hör hemma under orter/områden. Men varför är som jag sagt tidigare snacktråden för alla utlandsföräldrar kvar då? Vi bor ju inte i samma ort/område utan i samma land. Förra gången hade de dessutom flyttat ort/område underrubrik till vänta barn...det är väl långt ifrån alla som väntar barn här...och utlandsföräldrar är vi definitivt.

• intehemma

Nu hittade jag också hit!

Fattar inte varför de flyttar trådar hit och dit om det inte är uppenbart fel! Har de inget att göra?

• Tuntalisa

Jag tycker oxa det är fanigt att de flyttar tradar som inte ligger HELT fel... Det försvàrar ju verkligen för oss att hàlla kontakt men allra mest för ny att hitta hit... I orter/omraden sa skrivs det sa mycket att traden försvinner i mängden. Nàja...

I morse var den -1 grad här. Brrr!

Jag skulle behöva handla en vinteroverall till Natalie. Finns det bra här eller bör jag köpa en i sverige? Har ni nàgra tips pa vad som är viktigt att tänka pa när jag kollar efter en?

• Mrs Simon

I Como ar det jattekallt! FY! Nar ar julmarknaden i Milano forresten? Jag har aldrig varit dar men det verkar mysigt. Har for mig att den ska vara pa Lucia. Stammer det?

• Tuntalisa

Jag vet faktiskt inte när den är men kanske wawoom vet, hon har ju varit där nagra ganger? Har bara varit där en gang men da tyckte jag det var ganska litet. Visst, har man inte langt att aka kan man ju knalla dit. Jag hade i alla fall förväntat mig större. När jag bodde i Lausanne (nära Geneve i schweiz) sa var julmarknaden jättestor och jag trodde liksom att Milanos borde vara atminstonde lika stor

• Mrs Simon

Ok, da tar jag mig bara dit om det ar mitt i veckan och jag ar i Milano i alla fall. Ar det pa helgenaker jag inte in bara for julmarknaden!

• Tuntalisa

Jag tror det är pa en helg. Men det kan ju vara större och roligare i ar, va vet jag...

• Carla82

Mitt sverigebesök har åkt hem...men jag drog på mig någon magbacill alternativt matförgiftning inatt...det kom bara helt hux flux och jag var uppe hela natten, så jag kunde inte ens följa med till flygplatsen och vinka av dem. Typiskt. Mår lite bättre nu men är totalt uttorkad och har ont i hela kroppen.
    Hoppas allt är bra med er andra.

Svar på tråden Italien