• jarovean

Egen äggdonator

Om man behöver genomgå en äggdonation för att bli gravid får man då ordna egen donator? Tex syster som vill donera eller kompis?

• Svar på tråden Egen äggdonator
  • Kämpar

hej

ja det får man. min syster ska ev. donera till mig.

• Fiaflopp

Ja det får man men i Sverige i alla fall vill man att man korsdonerar men det går absolut att ordna ändå om man vill!

• jarovean

Vad menar du med korsdonerar? Måste hon ge ägg till någon annan då oxå? Om hon inte vill det får jag inget då?

• Meramat

Hej,

Det här med att man kan ha nån man känner som äggdonator...vad är den övre åldersgränsen för det (för äggdonatorn alltså)?

/MM

• Meramat

Hej,

Det här med att man kan ha nån man känner som äggdonator...vad är den övre åldersgränsen för det (för äggdonatorn alltså)?

/MM

• Fiaflopp

En donator får inte vara över 34 år har jag för mig,eller om det är 35
    www.hs.se och sök på äggdonation så finns svaret där.

Korsdonation menas att man använder en donator för att få komma fram i kön och denna kvinna ger sina ägg till någon anonym medans du får någon annas ägg som för dig också är anonym ( barnet an dock få veta det senare självklart).

• lin66

Gick privat och min syster var 39 år(jag 40)Ingen som sa något om hennes ålder-inte heller försökte någon påverka oss att korsdonera. Hon har också efteråt sagt att det inte hade varit aktuellt för henne att byta ägg med någon annan kvinna-det var ju mig hon ville hjälpa o samtidigt inte behöva undra var "hennes ägg" hamnat. Det vkanske uppkommer frågor och problem senare men då får vi hantera det då...

• Fiaflopp

Åldern är viktig hos en donator,i alla fall numera eftersom äggen blir sämre med åldern.

Svar på tråden Egen äggdonator