Inlägg från: Ayishaaa |Visa alla inlägg
  • Ayishaaa

Omskärelse/könsstympning

Murloc skrev 2007-11-09 15:31:55 följande:
    AyishaaJaså, inte? Så man måste ta bort den, annars så blir de skadade? Nej, det stämmer inte. Jag anser att det ska vara förbjudet att skära i pojkars könsorgan, så länge det inte behövs. Hur ser du på att skära bort de yttre blygdläpparna på kvinnor?
    kvinnlig könsstympning är skadligt och ökar infektionsrisken hos kvinnorna, att ta bort delar av kvinnan underliv förstör på många olika sätt, den manliga omskärelsen minskar infektionsrisken, ökar hygienen (och ser bättre ut men det är knappast en giltig orsak, haha)
  • Ayishaaa

frejas mamma skrev 2007-11-09 16:03:08 följande:

Det är fruktansvärt att det finns föräldrar som låter könsstympa sina barn! Vem fan tror de att de är egentligen. Finns inga ord för sådan grymhet!!!
    Håller HELT med! könsstympning är fruktansvärt, riktigt illa och jag förstår inte heller vilka föräldrar som utsätter barnen för detta.
    däremot är jag helt och fullt för omskärelse av pojkar..
  • Ayishaaa

miss chilli skrev 2007-11-09 16:40:02 följande:

Jag tror ärligt talat inte att det är speciellt många män som lider av det här. Den enda jag har hört var en muslimsk man på tv för ett tag sedan som ogillade allt vad omskärelse innebär och som aldrig själv skulle göra det på sina egna barn. Det är själva ingreppet i sig som jag kan tycka är så jäkla onödigt. Precis lika onödigt som att göra hål i små bebisöron. Varför ändra ngt på sitt barn när man inte behöver? Det är det jag inte fattar. Och att jämföra det med vaccination...jaa, ni tror inte att dessa sjukdomar skulle komma tillbaka om folk slutade vaccinera sina barn? Att ett barn reagerar på ett vaccin betyder ju att det förmodligen skulle bli riktigt  sjuk om det fick sjukdomen. En sån här diskussion kommer aldrig någonvart. Det är likadant med diskussionen om barn och öronhåltagning. Varför göra ett onödigt ingrepp på sitt barn bara för att det är "tradition"?
    Och om man behöver?
  • Ayishaaa

miss chilli skrev 2007-11-09 16:52:32 följande:

Ja då är det väl en himla skillnad, som med allt annat. Varför ta bort ngt dom KAN orsaka infektion ngn gång i livet? Låt var och en bestämma över sin egen kropp.
    '
    Vi kör igen, varför ska man då vaccinera sina barn? för att de KAN få en sjukdom som är utrotad sedan massor av år tillbaks?
  • Ayishaaa
    Mellvis skrev 2007-11-11 13:55:15 följande:
    Tyvärr så har många dödliga sjukdomar kommit tillbaks på grund av invandring.
    Ja precis, för man blir ju inte undersökt och testad det första som händer. Snacka om okunskap som präglar detta inlägg.
  • Ayishaaa
    Eisa skrev 2007-11-11 20:58:44 följande:
    Låt oss hylla den jättenödvändiga förhuden! Jaaaaa*ironi*
    Ja, eller som uttryckt i en annan tråd, Varför ta bort det bästa männen har. Måste bara påpeka att personen som skrev detta inte kan ha haft mycket kontakt med män, hehe
  • Ayishaaa
    palmblad skrev 2007-11-11 21:21:12 följande:
    Det görs visst vissa tester på flyktingar för att kolla sjukdomar, men det sägs att det bara är för deras egen skull.
    "vissa" tester är fel, det görs omfattande undersökningar och testtagning. Naturligtvis för deras egen skull.
  • Ayishaaa
    palmblad skrev 2007-11-12 06:38:44 följande:
    Och för att de inte ska föra smittan vidare.
    Alltså ärligt talat det verkar som om du tror att alla människor som inte bor eller är i Sverige är pestsmittade? Reser du utomlands och om du gör detta sitter du instängd i ett kliniskt rent hotellrum hela tiden?
    Det är inte sunt att tro på detta sett om resten av världen.
  • Ayishaaa
    SkåneP skrev 2007-11-12 10:33:16 följande:
    "Ja ser du några fördelar med att skära bort örsnibben så gör det"Fördelar? Det har väl inte med saken att göra?
    Allt handlar om fördelar.
  • Ayishaaa

"Så om avklippta öronsnibbar blir på modet tycker du det är rimligt att man gör det på spädbarn?"

Fråga dem som piercar små spädbarn

Svar på tråden Omskärelse/könsstympning