Inlägg från: Miss Congeniality |Visa alla inlägg
  • Miss Congeniality

Omskärelse/könsstympning

könsstympning o misshandel är vad det är.

En sådan sak påtvingar man ingen utan den som vill få snorren skuren i bör vara minst 18 år o där med basta. Ingen förälder har rätten att utföra sådant "våld" mot ett försvarslöst barn.

Vad händer om barnet sedan som vuxen mann inte vill vara omskuren? eller rent av sagt får problem....vem tänker på det, inte föräldrarna till dessa barn iaf.

Drar igång bebisverkstaden i September 2008!!!
  • Miss Congeniality
    Ayishaaa skrev 2007-11-12 12:17:04 följande:
    Miss Congeniality skrev 2007-11-12 12:07:03 följande: Håller med, könsstympning är misshandel, omskärelse däremot är det inte.Ingen förälder har isåfall rätten att ta något beslut gällande sitt barn.man kan omkonstruera förhuden om man mot all förmodan skulle ångra sig
    jovisst har man det men du tycker inte allså att en sådan sak som att skära i ngns snopp är ngt som personen i fråga skall besluta själva.

Vill du att ngn skall gå o skära i ditt underliv kanske?

förstår inte varför könsstympning på kvinnor är mer hemskt en det på pojkar. ATt du godkänner att ngn spänner fast ditt barn, o skär i hans mest privata och ömma delar bara för att ta bor en bit hud som trotts allt finns där för en anledning.

vet du att det sitter ca 20 000 kännsliga nerver i förhuden som bla hjälper många män med att uppleva sexuell njutning.

Att du ärligt talat inte mår illa när ngn medvetet gör illa ditt barn för att ngn jävla tradiotion eller religion har fått för sig att hjärntvätta folk.
  • Miss Congeniality
    DaCiss skrev 2007-11-12 13:08:47 följande:
    Miss Congeniality:"förstår inte varför könsstympning på kvinnor är mer hemskt en det på pojkar"Är du helt allvarlig? Könsstympning på kvinnor utförs för att kvinnan inte skall njuta av sex och för att man skall kunna ha koll på om hon är trogen sin man eller inte. Syftet är ett helt annat och resultatet är att kvinnan oftast inte kan njuta av sex.Män som är omskurna har inte tappat sin känsel då ollonet är det mest känsliga på penisen. Om du inte ser skillnad på dessa två, varför tror du att det finns vuxna män som låter som omskäras men inte vuxna kvinnor som låter sig könsstympas?
    precis vad jag menar....vet du hur många män som har problem med sexuell njutning pga könsstymping? det är betydligt vanligare en vad du o man tror. Det är tydligen ett jättevanligt problem.

Men av ngn anledning har det blivit accepterat av samhället att vara ner o pilla pojkar/män mellan bena och ta bort "saker" som finns där av en anledning.

så spare me "allvarligt talat!" talet. Jag vet vad kvinnlig könsstympning är o den skiljer sig inte ett skit ifrån manligkönsstympning och där med basta.

Man är en idiot som frivilligt låter ngn göra ngt så hemskt mot ett barn oavsett om det är en pojke eller flicka.
  • Miss Congeniality
    SkåneP skrev 2007-11-12 13:07:18 följande:
    "Man får väl utgå från att de som omskär sina barn, gör det pga eventuella fördelar så som de ser det. "Antaglien. Så om de ser (t.ex. sociala) fördelar med att klippa av öronsnibbarna på sina barn hade det varit befogat?
    precis.
  • Miss Congeniality
    Ayishaaa skrev 2007-11-12 13:50:51 följande:
    Miss Congeniality skrev 2007-11-12 12:21:18 följande: Vi kan köra samma om oh om igen.Kvinnlig könstympning förstör underlivet, saboterar sexlivet för kvinnor och kan ge dem allvarliga sjukdomar. Manlig omskärelse gör sexlivet bättre, penisen snyggare samt förhindrar allvarliga sjukdomar. Kan du verkligen inte se skillnaden? Om inte så tänker jag inte fortsätta diskutera med dig!Att du skriver "jävla" tradition eller religion framför din ståndpunkt gör inte att det blir mer sanning, det ser bara pinsamt ut och är en utfyllnad när man inte har något bättre att säga. Det gör inte heller att man tycker att det går att hålla en diskussion med dig.
    manligkönsstympning gör inte sexlivet bättre. Det finns tydligen forskning och läkare som hävdar motsatsen...som sagt det finns 20 000 kännslig nerver i förhuden som är en stor del av sexuell njutning för en man.

Tror du att de 20 tusen nervcellerna är där för ingen jäkla anledning.

Men ja du har rätt vi kan forsätta detta i evigheter. För jag kan aldrig förstå en förälder som frivilligt låter sina söner bli pinade och misshandlade bara för de har en penis o inte en slida och att de skulle vara avgörande.

Föräldrar gör inte det valet möjligtvis en vuxen man och jag tror att betydligt färre män skulle vara omskurna om de själv fått välja och inte haft massa religöst krafs o påtryckningar och dessutom föräldrar som påtvingar detta val.

Föräldra som misshandlar barn borde inte få ha dem kvar där bland de som könsstympar sina pojkar.
  • Miss Congeniality
    SkåneP skrev 2007-11-12 14:10:57 följande:
    "Eftersom örsnibbarna hittills inte påvisat någon bakterie eller infektionsrisk så varför skulle det vara befogat?"För att föräldrarna tycker det finns fördelar (enligt resonemanget som jag svarade på)"Förhuden tas bort för att det är BEVISAT att det är en bakteriesamlingsplats"Det är alla kroppsdelar man inte tvättar. "+ det finns en sjukdomsisk/infektionsrisk med dessa bakterier. "Statisktiskt sett är infektionsrisken ungefär lika stor som komplikationsrisken. Så man byter bara en risk mot en annan.Men ok, det är det som är grejjen och drivkraften bakom att så många omskär sina barn: Förhudsrelaterade sjukdomar?Konstigt att det inte märks i samhället i övrigt.Jag menar det är ju ganska många i Sveriga som inte är omskurna.Borde ju vara rena proppen i vårdsystemet...
    Fy fan vad jag älskar förnuftiga och kloka människor!!! främst när de visar sig på FL!!!
  • Miss Congeniality
    Ayishaaa skrev 2007-11-12 14:05:42 följande:
    Miss Congeniality skrev 2007-11-12 13:56:52 följande: usch vad du är förvirrad, vi pratar inte om könsstympning av pojkar, det är olagligt att ta bort hela penisen och jag tvivlar på att någon tycker att man ska göra det heller.Var vänlig och läs vårdguiden/sjukvårdsrådgivningen angående sexlivet, du har fel. (Sen finns det säkert en liten procent som har dåligt sexliv men sexlivet fungerar ju olika för alla. Prata också med omskurna män så att du får ett hum om vad DE tycker, de flesta anser att sexlivet är detsamma eller föbättrat. Vad du tycker eller tänker gällande sexlivet för omskurna män har ingen betydelse, det är DERAS åsikter och tankar som räknas. (Och det är DESSA jag går efter)
    bryr mig inte om vad vårdguiden säger....eller om det handlar om att ta bort hela penisen eller en bit av den. DET ÄR FEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL!
  • Miss Congeniality

Ayishaaa....

citerar:
    "
    För att föräldrarna tycker det finns fördelar (enligt resonemanget som jag svarade på)"

Vem har skrivit att h*n ycker det är befogat och finns fördelar med att ta bort örsnibbarna? "

Då undrar jag detsamma om könsstympning av pojkar! för tydligen är risken för att få infektion i snoppen pga att man har förhuden kvar lika stor som att ngt kan hända när man gör själva ingreppet.

Vad är problemet varför som Skåne p säger byta ut ett problem mot ett annat plus. Varför väljer du att könsstympa dina söner (om du har ngr) istället för att lära dem att tvätta sig?

• Miss Congeniality
    Ayishaaa skrev 2007-11-12 14:05:42 följande:
    Miss Congeniality skrev 2007-11-12 13:56:52 följande: usch vad du är förvirrad, vi pratar inte om könsstympning av pojkar, det är olagligt att ta bort hela penisen och jag tvivlar på att någon tycker att man ska göra det heller.Var vänlig och läs vårdguiden/sjukvårdsrådgivningen angående sexlivet, du har fel. (Sen finns det säkert en liten procent som har dåligt sexliv men sexlivet fungerar ju olika för alla. Prata också med omskurna män så att du får ett hum om vad DE tycker, de flesta anser att sexlivet är detsamma eller föbättrat. Vad du tycker eller tänker gällande sexlivet för omskurna män har ingen betydelse, det är DERAS åsikter och tankar som räknas. (Och det är DESSA jag går efter)
    du vet alltså att alla omskurna män vill vara det, mår bra av det, o inte har fått ngr som helst problem? vem fan är du Gud?

för det finns åtskillda läkare mfl. som i olika dokumentärer om just detta ämne som hävdar och vet annorlunda o jag tro mer på dem en dig, för du är inte särskilt partisk (eller jag heller´).
  • Miss Congeniality
    Ayishaaa skrev 2007-11-12 14:16:48 följande:
    Miss Congeniality skrev 2007-11-12 14:14:53 följande: Enligt DIG, inte enligt lagstiftning och majoriteten av världens befolkning. Din plutteåsikt har inte mycket betydelse i vår stora värld, inte heller kan DIN lilla åsikt göra så mycket åt saken.
    vem bryr sig om lagstiftningen? MORAL har du ingen sådan? det är lagligt att röka, oxå men jag gör inte det heller o det är lagligt att ta hål i ören på små barn men det gör jag inte det heller.

mkt som är lagligt men helt jävla vrikat ändå. Men göm dig bakom det du om det får dig att må bättre. ARma barn säger jag som har föräldrar som medvetet orsakar dem smärta.
Svar på tråden Omskärelse/könsstympning