Inlägg från: Dag o natt |Visa alla inlägg
  • Dag o natt

Omskärelse/könsstympning

Att den kvinnliga könsstympningen är fruktansvärt vidrig hoppas jag verkligen att vi alla är väldigt överesne om!!!

Men den manliga? Pga annan tråd så har det  framkommit en ganska delad uppfattning. Jag har försökt göra en omröstning som inte är fördel för varken den ena eller den andra åsikten utan försökt hålla den neutral...

Så frågan lyder alltså är du för eller emot en manlig omskärelse/könsstympning på BARN?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-09 16:13:19:
    Har fått klagomål att omröstningen är ledande och inte neutral. Vilket FAKTISKT inte var min mening...

Se svar alternativet istället som:

EMOT

FÖR

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Omskärelse/könsstympning
  • Dag o natt
    Fluffguf skrev 2007-11-08 18:15:08 följande:
    Jag är emot, men jag undrar varför du har så styrda alternativ? Man kanske är emot, men inte tycker att det är hemskt? Eller så är man för pga traditionen?
    För jag ville ha fram definitiva svar. Gjorde så medvetet. Annars är det kanske 90 som röstar och 60 av rösterna kanske har valt "Kanske". Det är så tråkigt för då vet man fortfarande inte var folk står i frågan. Har man bara två alternativ så måste folk välja det som ligger närmst ett "kanske"...
  • Dag o natt
    Ayishaaa skrev 2007-11-08 21:35:00 följande:
    Svaren är styrda för att ts ville ha fram svaret som hon anser är rätt.
    Nej, jag ville få fram ett svar och inte en massa tveksamma "Kanske". Det skulle vara helt meningslöst av mig att starta en omröstning utan att vara neutral om jag vill ha en riktig bild på vad FL´s medlemmar kan tänkas tycka i ämnet. På vilket sätt är de styrda menar du?
  • Dag o natt

Men du Ayishaaa. Den andra tråden var ju inte direkt positiv till omskurning men det var många som tyckte det var okej där ändå. Folk har sin uppfattning redan innan i ämnet och kommer yttra sig oavsett hur jag formulerat mig, Jag tyckte det var neutralt iaf..

Svar på tråden Omskärelse/könsstympning