• mast07

Tom urinblåsa vid insättning hm...

Vad menas egentligen med tom blåsa i det här fallet? Går på toa gör man väl hur som helst det sista man gör innan det är dags för insättning. Det blir ju lite tungt om man inte får dricka något överhuvudtaget x antal timmar innan man ska vara där. Som min sambo tror att det betyder.

• Svar på tråden Tom urinblåsa vid insättning hm...
  • mast07

Får kolla med kliniken innan måndag. Annars är det ju bara att kissa där innan dom startar.

• mast07

Kollat med en kompis också som gjort några återinsättningar. Det ska som ni skriver inte vara tomt i urinblåsan. Vilket efter era beskrivningar av orsaken låter helt troligt. Kan ju också helt enkelt vara så att jag hörde lite fel, att den ska vara minst halvtom.

Blev en aning skärrad när dom ringde och sa att vi ska vara där fyra dagar tidigare än vi trott från början. Ska det mot förmodan av någon anledning vara helt tvärtom i Finland, så är det ju lättare att kissa ut det som finns i blåsan på plats än att fylla på den på kliniken.

• mast07

Dom ringde från kliniken i förmiddags för att tala om resultatet av äggplockningen bla och upprepning av tid och instruktioner. Det har helt enkelt varit så att jag hört helt fel i förvirringen. Inget toabesök minst två timmar före insättningen.

Svar på tråden Tom urinblåsa vid insättning hm...