• kramizar79

BF 18 november å skiträdd, va ska ja göra??

Hej! Ja har BF 18 november (väldigt snart) å e skiträdd! ja näst intill skräckslagen! ja har gått hos en psykolog hos MVC under hela graviditeten å hela tiden sagt detta till henne (å min BM).. Men har inte fått nån hjälp (det känns så iaf)! Det känns som det e försent att göra nått åt det nu! hjälp va ska ja göra??

• Svar på tråden BF 18 november å skiträdd, va ska ja göra??
  • slugis

Du kan skriva det i din förlossningsjournal så att dem kan läsa det när du kommer in till förlossningen. Det är klart att alla är nervösa och rädda men så farligt är det faktiskt inte. Önskar dig lycka till med allt

• Virriga familjen

Ring någon annan kurator eller psykolog. Har själv bf den 16 och kan känner helt tvärtom. Vet du vad du är rädd för? Är det just förlossningen eller är det något annat?

• Gumsan07

Om det kan vara någon tröst så är det helt normala känslor som du har. Alla är mer eller mindre rädda/nervösa inför förlossningen. Men försök tänka positivt, var öppen om din rädsla (jättebra idé att skriva in det i förlossningsbrevet) så att personalen får reda på detta när du kommer in. Jag väntar själv mitt tredje barn och är också nervös men dock inte rädd, det är inte farligt att föda barn, vi är ju gjorda för det här!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• kramizar79

själva smärtan tror ja att det e! å har inte riktigt råd att gå till nån privat psykolog el kurator (de har bara en på MVC där vi bor)

• nami

jag förstår hur du känner dig. är själv livrädd! men jag har ett tag kvar,eller en månad IIIIK!!!! och har hittils lyckats ignorera faktum att jag en dag ska föda detta barn.. h*n får komma ut på något annat sätt!

• Bempa

Jag har varit i din sits, o det viktigaste att tänka på redan nu är andningen!!!
    Sen tycker jag att du borde fått prata med aurora, det har jag gjort båda gångerna...

• Virriga familjen

Min BM sa till oss igår att Ja det gör ont att föda barn, men det går ju över direkt sedan. Och det är en smärta som inte är farlig. Det är ingen som dött av smärtan att föda barn. Och det finns ju bedövning. Sen ska man inte glömma att kvinnan kropp är skapt till detta! Helt otroligt och fantastiskt, men vi är ju faktiskt gjorda för att klara detta utan störra problem.

Finns det inget annat MVC en bit bort du kan ringa då? Jag går själv hos en BM som jag inte hör till egentligen för att jag ville inte gå kvar i den byn jag hör till. Jag skulle inte ha varit så här lugn ifall jag inte bytt bm. Du har ju rätt till att åka till någon annan om det inte känns bra.

• Bempa

Jag kan varmt rek att skriva ett eget brev också! Jag skrev in en himla massa, o det var väldigt bra att dom visst om min otroliga rädsla redan innan jag kom in.

• kramizar79

ett sånt brev ska ja absolut skriva sen så funderar ja på att ringa MVC imorgon å berätta hur RÄDD ja e för detta.. Näe ja tycker att det e konstigt att de inte skickade mig till aurora..

Svar på tråden BF 18 november å skiträdd, va ska ja göra??