Inlägg från: Anonym (nyfiken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (nyfiken)

hur mycket får man som stödfamilj??

hej jag undrar hur mycket pengar man får i mån som stödfamilj?? kan ju inte var så mycket eller??

har en bekant som funderar på att bli de..men vet inte om dom gör de för dom bryr sig eller för pengarna..så nu är jag nyfiken hur mycket får man som stödfamilj när man är de nån helg i mån??
    tack för svar

• Svar på tråden hur mycket får man som stödfamilj??
  • Anonym (nyfiken)

ok, tack för svar sen vet jag att de är olika för olika kommuner oxå..

• Anonym (nyfiken)

hur gick de för dig när du var stöd??hade du egna barn då? var de jobbigt? med ett extra barn?

• Anonym (nyfiken)

oj vad bra då känns de bra när man gjort något bra   kul att grabben trivdes och även att mamman kunnde ge dig beröm kul

• Anonym (nyfiken)

"anonym undrar"

själklart får du de
    Man kan ansöka om att bli stödfamilj hos ditt lokala socialkontor..om man vill de så gör dom en koll på en dom kollar upp ekonomin,boende,hur de är med kontaktnätet dvs släkt och vänner, jobb, och brottsregistret.

lycka till

• Anonym (nyfiken)

anonym undrar

ja precis alldeles riktigt

• Anonym (nyfiken)

poodleMy

De är inte jag som ska vara stöd familj.utan en bekant..och de var där jag undrade hur mycket man får eftersom jag är osäker på deras avsikt..om de var pengar eller inte..men man får ju inte nå många kronor över så då vill dom väl hjälpa..

sen till alla ni som små bråkar osv..behöver man inte göra blir så tråkigt då alla har olika erfarenhet,och de ställs ju olika krav från kommun till kommun så de är bara att acceptera..

Svar på tråden hur mycket får man som stödfamilj??