Inlägg från: abnocto |Visa alla inlägg
  • abnocto

Moped till 15 åring > krav-prestation-kostnader??

Min 15-åring fick en begagnad EU-moppe i födelsedagspresent av oss i våras. Däremot får hon stå för bensin och försäkringar själv och slipper vi skjutsa mycket så bidrar vi med extra bensinpengar.
    Då vi hittade en med bar pris så är tanken sedan att vi köper den billigt av henne och kan sedan ge den till hennes lillebror (såvida de inte höjt EU-åldern till 16 år som de pratat om men jag vet inte om det gick igenom vid nyår)
    Här hade de paketpris på förarbevis, hjälm och lås för 4000kr, det fick hon också på sin födelsedag.

• abnocto

Mithera: när vi skulle bestämma vem som skulle äga moppen och vem som skulle stå för försäkringen så ringde jag runt till de större försäkringsbolagen för att höra vad som gällde. Alla sa att det inte spelade någon roll vem som som stod för försäkringen, det kostade lika mycket, men att den måste äga moppen, alltså äger jag moppen coh står för försäkring. Och det hade alltså ingen betydelse om dottern råkar ut för olycka, den gäller då med.

• abnocto

Någon som vet om de har höjt till 16 år för EU moped vid årsskiftet, som de pratat om? Jag har letat på nätet men hittar ingen info.
    Min son kommer i så fall bli helt förtvivlad

• abnocto

Min tjej fyller 16 år i vår och det är inte diskuterbart att göra av sig med moppen då den är så smidig att ta sig till olika platser. Så det där med att de tröttnar efter ett år beror nog på vad de ska använda den till.

Svar på tråden Moped till 15 åring > krav-prestation-kostnader??