Inlägg från: MrsNelson |Visa alla inlägg
  • MrsNelson

Moped till 15 åring > krav-prestation-kostnader??

hur man ska göra tycker ja beror lite på var man bor och hur mopeden ska användas, och såklart vad man har råd med!
    Min sambo fick en moped i födelsedagspresent och han fick även en summa varje månad till bensin, men då bodde dom ute i skogen och han fick ta sig dit han skulle med mopeden. När den såldes så fick han pengarna själv. Men det handlade ju om en gammal billig moped som hans pappa hjälpte honom att fixa till.
    Min bror jobbade ihop till halva mopeden och mina föräldrar betalade resten eftersom han ville ha en dyrare moped, bensin fick han pengar till ibland, ibland fick han tex klippa gräset för att få mm, han fick pengarna för hela mopeden när den såldes, men pengarna fick bara användas till körkort!

• MrsNelson

men om mopeden nu ska användas som transportmedel för att avlasta er föräldrar med transport till aktiviteter, tex om barne spelar fotboll eller liknande, då tycker jag att föräldrarna ska hjälpa till med bensin, försäkring osv, men såklart inte utan krav! Man måste sköta sig för att få det!

Svar på tråden Moped till 15 åring > krav-prestation-kostnader??