Inlägg från: VanDerToffel |Visa alla inlägg
  • VanDerToffel

Hur viktigt är sex för dig i ett förhållande

Mycket. Själv vill jag ha sex varannan eller var tredje dag annars blir jag blå i kulorna. Tyvärr så är frugans behov ungefär samma men i enheten "vecka".

Jag känner mig direkt lurad med tanke på att jag har som dom flesta andra gått igeom en hel del flickvänner för att hitta den där ena människan som man vill ha sex med och vara trogen med. Kvinnor säger att samhället är översexualiserat men i verkligheten är det bara uppskruvat till männens nivå. Sen efter första barnet när det är mycket svårt att göra nåt åt saken så då är det slut på "försäljnigsperioden" och sen ersätts sexlivet med ett martyrpoängsystem.

I praktiken står nu frugan ut med sex en gång i veckan för husfridens skulle men då är det jag som ska i praktiken göra allt (inte för att det är speciellt mycket jag får göra nuförtiden längre).

• VanDerToffel
    sockerochsalt skrev 2015-08-13 12:57:22 följande:

Sex är inte viktigt för mig, när jag var yngre tyckte jag motsatsen kärlek är viktigast för mig.

Råder det inte en viss konflikt i "Visst älskar jag dig men jag vill inte ens röra dig med en pinne?" eller "Visst älskar jag dig men jag bryr inte om att du är sprängkåt för det är inte mitt problem?"
  • VanDerToffel

Jag är nästan säker på att majoriteten av män som tycker att sex inte är speciellt viktigt har bara gett upp och underkastat sig. Surt sa räven om rönnbären. Om dom skulle ha chans till ett bra sexliv så skulle sex ganska snabbt bli viktigt igen.

Svar på tråden Hur viktigt är sex för dig i ett förhållande