Inlägg från: Elisabethjz |Visa alla inlägg
  • Elisabethjz

Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

Hej på er!!

Här har vi helt plötsligt fått en extra helgdag!! Busch är i stan och då har dom stängt av alla vägar för trafik hela dan så igår sade sheiken att han utsett dagen till allmän helgdag och att alla som inte MÅSTE ut ska stanna inne så alla vägar är avstängda. Hehe, tänk om det skulle hänt hemma att Göran Persson skulle ha sagt på TV att imorgon tar vi helgdag!!! Sikket ramaskri det skulle bli! Lite intressant att bo i en icke demokrati ibland Man får vara med om en del udda saker!!!!

• Elisabethjz

Oj vad skoj att dom äntligen har launchat en ny sida!!!

• Elisabethjz

Grattis Emilia och Norpan!!!

Här har vi REGN oväder!!! Helt KAOS rent ut sagt. I det här landet regnar det ju inte, så det finns inga brunnar för vattnet såd et kan rinna bort, vilket innebär att efter 2 dygns regnande är det Panik och vatten överallt. INKLUSIVE i vårat sovrum!!!!

Japp det stämmer, det regnar in genom en spricka i väggen. Så vi har ofrivillig pool under sängen..... David kunde inte jobba och på radion ber dom folk stanna hemma och inte ge sig ut om dom inte måste... Hehe skulle dom kommit till S´verige och sett lite regn!!!!!!

Nej, Inga mer barn här inte!! Men det har vi sagt hela tiden iof.

Twixie: benjamin har fått må bra, fast natten mellan tord o fre hade han en krupp attack som varade 5 timmar och var läskigt, men blev bara det! Nu är han kry!

Angel: vad härligt med resa!!!

• Elisabethjz

Twixie: Nej, vi har inget hemma som vi kan ge mer än hostmedicin. Funderade på astmasprays om vi har, men vågade inte?!?! Ananrs brukar man ge kortison, men sist vi var på akuten med honom så glömde vi fråga om recept på det, får göra det nästa gång vi går till läkaren. Kan vara bra att ha hemma, för nu har han haft krupp 2 ggr rätt så tätt och jag tycker det är så vedervärdigt att höra och tror alltid att det är riktigt illa

Svirro: Hehe Inte dumt alls.

Men jag är lite pissed off faktiskt, fick sms från förskolan att dom stängt imorgon pga av vädret. VA FASIKEN?!?!? Liiite regn får man väl tåla?? Barnen är ju inomhus ändå när det regnar?!?!?! OK att det varit totalt kaos hela dan i trafiken, men man får väl planera lite mer och vara ute i god tid. Det är ju inte upp till skolorna att bestämma ifall man vill ge sig ut eller inte ???? Och vi betalar ju för fasiken en och en halv förmögenhet per termin för att dom ska ha mest öppet under året?! Ska, vänligt men bestämt, (yeah right!!!) ifårgasätta detta på Torsdag när dom öppnar igen.

• Elisabethjz

Pesco: Vad tråkigt att höra att du inte gillade NZ... Vi som ÄLSKAR det!!!

Nanis: Självklart vill man inte skada sin små juveler med flit, men som sagt, dom sitter ju inte direkt stilla. Och dom har ju glömt det hela långt innan vårat dåliga samveta börjar ge med sig!!

Här har nästan alla skolor stängt idag pga vädret tycker det är jätte dåligt. Benjamin oxå, han blir såååå uttråkad av att vara hemma. David är hemma idag med, så vi ska åka iväg till ett lekland sen så Benjamin får leka av sig lite energi!

Sitter nu och jobbar hemifrån....

• Elisabethjz

Här var vi uppe i ottan på våran lediga dag för att heja på maratonlöpare i Dubai Marathon! Det var riktigt skoj, men många tittade lockande åt oss där vi satt vid kanten på ett kafe och åt frukost!!!

Idag firar jag och David 5 års bröllopsdag! Och jag är lite förklyd... så det blir hemmalagad mat med mys ikväll!

OCH igår köpte jag ny bil!!!!!! SÅ fin

• Elisabethjz

Smurfan: Vad spännande att det är lite på g!!!!

Angel: Åhhh vad härligt med resa!

Milimina: Tack!! Visst känns det som om 5 år har gått super fort!!? Iallafall tycker jag det känns väldigt nyss som vi satt och planerade bröllopet.

• Elisabethjz

Twixie: Japp, här finns ingen direkt inskolning. Här lämnar man barnen första dagen för ett par timmar till lunch. Sen nästa dag kör dom på som "vanligt". Har funkat KANON, och har inte hört om några barn som direkt har haft problem.

Sabina: Blev en Peugeot 407, 2007 års modell. Den har bara gått 160 mil!!! En sportvariant, fast med 5 dörrar och är iceland grå!

Jag gillade den med en gång, trots att jag var inställd på en ny 4x4 jeep aktig modell.... Men man är ju inte sämre än att man kan ändra sig !!! Den var verkligen jätte skön att köra och det känns kul att jag valde och köpte den helt själv, innan David hann komma fram till butiken Hehe!!

• Elisabethjz

Smurfan: Shit pommes frites vad spännande!!!

Sitter här som ett litet barn och hoppar av nyfikenhet, trots att vi alla gått igenom detta en gång redan!!!

Ancy: Åhhhh vad gullig din man är!!!! Hoppas ni får det riktigt härligt på resan

• Elisabethjz

Milimina: Grattis till jobbet!!!! Vad skoj

• Elisabethjz

Här har i hittat första pricken av vattenkoppor.... Det går på Benjamins förskola så det var ju bara en tidsfråga egentligen. SKÖNT att mamma är här och kan hjälpa till, fö rnu får han vara hemma ett tag.

• Elisabethjz

Angel: Precis!! Sägs ju att det är lättast ju mindre dom är! Hoppas det stämmer för jag hade ett helsike, och jag var tonåring.

Nanis: Vad SKÖNT att ni hittat dagis plats!!

• Elisabethjz

Uschabuscha för alla förskole bakterie

Vet inte om det är vattenkoppor eller inte, än så länge bara varit en koppa och han har haft feber och snörvligt, men han har inte kliat alls.... Men sover dåligt..

Igår fyllde jag 29! Firade med mamma på kafe på morgonen med frukost, sen lunch kom en kompis över och David kom hem tidigt!! Redan vid 17 tiden var han hemma!!!!! Så vi åt middag ute!

Idag är det jobb igen...eller rättare sagt jag har försökt jobba lite. Iallafall haft en morgon möte!

Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006