Inlägg från: malincha |Visa alla inlägg
  • malincha

Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

Här har vi också en dansant sångfågel! Vid minsta rytm han hör börjar höfterna svinga frenetiskt. Nästan tvångsaktigt! Det behöver inte ens vara musik utan kan lika gärna var en tvättmaskin som dunkar. Och han sjunger ofta "Bäbä bita la" och "tipp tapp" och "lalalala".

• malincha
    milimina skrev 2007-12-30 13:39:09 följande:
    jodå det både sjungs och dansas här, ofta "beställer" han en visa också (alltid "masken kryper", den är tydligen skitkul) idag sjöng vi igenom nåra visor och han viftar glatt med i alla det finns rörelser till, imse vimse, masken kryper och lisa och per. sen kan han peka ut var naveln sitter, men frågar man om näsan drar han också upp tröjan, så...
    Precis som Hugo. "Imse vimse" är favvo men tätt efter kommer "i ett hus i skogens slut".
    Vi kör även Mora träsk på dvd här och det uppskattas enormt. Och han har lärt sig så mycket och fått jättebra kroppsuppfattning. Pekar ut alla sina kroppsdelar lätt som en plätt och gör läten därtill!
    Alltid innan han somnar måste han peka på min näsa, öga, panna och hår och jag ska säga namnen. Sen kan han somna....
  • malincha

Hugo är totalt speedad! Han somnade som vanligt vid 19 men sen vaknde han 22:30 och vägrade somna om. Nu rusar han runt här i vardagsrummet och dansar och sjunger till Mtv! Han älskar musikvideor!! Klart jag borde gå och försöka natta om honom men jag har just nu ingen energi för det. Har jobbat hela helgen och knappt sovit nåt så jag måste sitta här och ladda lite innan jag tar upp kampen igen!
    Han är ju i alla fall glad och gosig!

• malincha

Alltså allvarligt! Jag skrev ju i natt att han var vaken och dampade runt i vardagsrummet! Han var vaken mellan 22:30-1:30! Ja, tänkte jag. Då kanske han sover en stund på morgonen, MEN ICKE! kl 06:00 var det dags morgon. Sen har han inte sovit sedan dess. Och tro mig. Jag har försökt. Både i min säng och i hans. När han låg i sin säng gnällde han lite men han var inte direkt ledsen så han fick vara där en stund eftersom jag tänkte att då får han i alla fall varva ner lite och ta det lugnt. Till slut gick jag in till honom och då upptäckte jag att han hade bajsat, tagit av sig byxorna, troligtvis stoppat in handen i blöjan och smetat bajs i hela sängen och i sitt hår och över sin kropp!!!!! Yeeeeeck!

Både jag och Markus är helt slut efter dessa dagar/nätter så vi bestämde oss när vi var på City gross att vi bojkottar nyår i år, åker hem till min syrra och äter indisk take away och bara latar oss. Dvs inge fin middag eller champange vid 12 slaget. Förhoppningen är att soooooova tidigt.

Men gott nytt år önskar jag ER i alla fall!

• malincha

Vi åt köptmat hos min höggravida syster och åkte hem vid 21-tiden. Hugo somnade i bilen och fortsatte sova i sin säng. Jag och Markus slappade resten av kvällen. Tittade på tv i sängen. Soft! Hugo sov sig igenom alla smällare och raketer som sköts i området men vaknade just i samma stund som det blev tyst!! Han fick komma in till oss vid 01:00 och sov ända till 7.20! Hoppas det var hans nyårslöfte!!
    På förmiddagen gick vi ut en sväng och sedan sov han middag utan krångel och han har varit en riktig gullunge hela dagen och jag har varit en GLAD MAMMA!
    Hoppas detta är en trend som håller i sig!

GOTT NYTT ÅR förresten. Hoppas alla hade det bra!

• malincha

Tillbaka till ruta 1. Igår somnade han vid 20 och vaknade kl 4.30!!!!!
    Kan man ge upp?

• malincha

Vi har också bestämt att vi ska ligga i gästrummet (intill Hugos rum) typ varannan natt eller hur vi nu delar upp det. För som det är nu får ju ingen av oss sova!
    Hugo somnade om i morse till slut...kl 8-9.30 så det här bli en väldigt konstig dag! Men det var skönt att få sova lite. Man blir ju helt seppo när man inte får sova!!!

Bebbelina; jag upplever att Hugo sover BÄTTRE när han går hos dagmamman. Ok, i början var det kanske lite oroligt men sen tycker jag rutinerna blir bättre och han är lixom tröttare på kvällar och nätter. Nu har han ju haft jullov och då blir allt konstigt. Vi har varit sjuka om vartannat också och inte riktigt orkat "underhålla" honom så mycket som vi kanske borde och han blir lixom understimulerad.
    Lycka till med inskolningen! Och sömnen...zzzZZZzzz

• malincha

Sabina; vi har nattlampa. 
    Vi får nog ta och inse att det är såhära nu. Det löser sig väl!

Elisabeth: jag börjar den 21:a och jag längtar...fast det är pirrigt!!

I natt när Markus skulle ta natten DÅ sov han minsann snällt HELA natten (gnydde 1 gång) och vaknade vid 7!! Varför???

• malincha

Natten sov var började jag kämpa med att Hugo ska somna om i sin säng på nätterna. Det gick rätt bra!!

Han har ju alltid varit så lätt att natta på kvällen. Bara lägga ner honom i sängen, sätta på sovskivan och säga godnatt sen brukar man inte höra nåt mer från honom. Lika kunde man göra på natten.
    Men nu vet ni ju att det varit lite struligt en tid pga sjukdom och tänder mm. Nu är det andra bullar som gäller! Jag var stenhård på att inte plocka upp honom i natt. Sen sa jag som jag brukar säga när jag buffat honom på rumpan en stund; "mamma ska bara gå och kissa" och det brukar godtas och han somnar om. Men jag fick gå in ett par ggr för han vaknade hela tiden.
    Trots den hårda natten var vi på gymmet kl 9:30, sen hälsade vi på Hugos 4 dagars gamla kusin och därefter åkte han och jag och storhandlade. Gissa om han somnade pladask nu ikväll!
    Hålll tummarna för att natten blir lyckad!

Twixie: vi har satt 8-17 på Hugos dagmammeschema men han kommer aldrig eller sällan ha så långa dagar men vi ville gardera oss om det är nåt extra för mig i skolan och om Markus jobb skulle dra ut på tiden nån dag!

Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006