Inlägg från: malincha |Visa alla inlägg
  • malincha

Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

Mollan: haha. Söt hon är som säger god jul!!!

Ahhh jag blir tokig snart!!! Han är fortfarande inte frisk. Febern stiger till 40 grader så fort alvedonen slutat verka! Han var ju feberfri en sväng på dagen men det varade ju inte länge. Han är så hängig, skrutten och vill BARA vara med mig hela tiden. Ändå har jag lyckats handla julklappar, städat och gjort knäck!
    Jag vill att han ska bli frisk!!!!!! Jag hade lätt tagit över febern om jag kunnat. Det är så jobbigt att se honom lida.

• malincha

Äntligen är den här julen över!! Jag har verkligen genomlidit den värsta julen någonsin. Jag ville bara trycka på ctrl, alt, delete hela dagen igår.
    Hugo har ju som ni vet varit sjuk sedan i torsdags med HÖG feber och inte sovit ordentligt sen dess. Bara små snuttar åt gången. Vaknat varje kvart/halvtimme. Och jättemammig. Jag har inte ens fått gå på toa utan att ha honom i knät, typ!!! Jobbigt för både mig och mannen eftersom han inte får chansen att hjälpa till.
    Vi var hos min syster igår där lite av vår släkt och lite av hennes mans släkt "firade" och jag kände att jag fick lov att hålla minen hela dagen för att inte visa att jag mådde piss. Sen när vi äntligen skulle ta en taxi hem fanns det såklart inga lediga och vi fick vänta ytterligare nån timme innan jag äntligen fick komma hem!
    Nä jag raderar julafton 2007.

Hoppas ni andra har haft det bättre...
    Nu går jag och lägger mig en stund. Kram

• malincha

Sabina: Idag har han varit feberfri men han sov urdåligt i natt och idag på dagen skulle vi äta middag hos min systers svärisar. Hugo somnade ÄNTLIGEN i bilen och jag tänkte att jag kunde bära över honom i vagnen så han kunde fortsätta sova. Men icke! Pigg som en mört. Så vi sket i alltihop och åkte hem i stället. Orkade helt enkelt inte..
    ...Nu har han dock sovit 2 timmar ute i vagnen.

Stackars Wille som har öroniflamation. Vi trodde ju att Hugo hade antingen halsont eller öronont. Men efter att ha varit på akuten i förrgår visade proverna inget förutom lite rodnad i halsen.

Krya på er alla sjuklingar!

• malincha
    sabina82 skrev 2007-12-25 19:16:19 följande:
    nanis: vad jobbigt. får hoppas dem piggnar på sig nu båda två. wille bara gråter och är superkänslig, dessutom vill han bara vara hos mig..! ingen annan duger..
    Hugo blir också supermammig! Mysigt den första dagen med tanke på att han aldrig är mammig annars. Men efter 5 dagar blir det rätt påfrästande med en "igel" som klänger sig fast och blir tokig om hemska pappa skulle råka vilja mysa och trösta. MAMMAGRIS!
    Nu är han ju frisk och lite mer självständig.
    Svirro: usch för foglossning. Jag har aldrig haft det men jag har förståt att det är plågsamt! Huvva.

Idag ska jag äntligen åka och gymma! Har inte varit där på över en vecka pga all sömnbrist och mammigheter.
  • malincha

Mollan; hon är ju för skönCool

Nu är Hugo tillbaka till sitt vanliga "jag"...någorlunda. Inte alls lika klängig och gnällig, men ändå mer än vanligt. Febern är borta sen 2 dar och han sover mycket bättre på nätterna. Han som ALDRIG har sovit med oss har nu gjort det när han varit sjuk. Nu är det nästan lite tomt i vår säng utan vår lilla helikopter mellan oss... Men mest skönt.
    Nu är jag på jobbet efter en längre julledighet. Kändes rätt tungt när klockan ringde 04:45.
    Tjing.

• malincha
    milimina skrev 2007-12-28 23:09:30 följande:
    man skulle ha gift sej flera ggr alltså - nu är jag sugen på att göra inbjudningskort osv hahaha
    Jag borde ha anlitat dig när vi gifte oss i somras! Jag avskydde allt som hade med inbjudningskort och placeringskort..och ja planeringen överhuvudtaget!
    Jag har faktiskt tänkt tanken;OM det mot all förmodan skulle skita sig mellan mig och Markus så ska jag aldrig gifta om mig av just den anledningen.
  • malincha
    Svirroo skrev 2007-12-28 23:26:48 följande:
    Någon som har bra tips på var man kan hitta fina skor som passar till vit klänning?
    Jag köpte mina på Skopunkten för 199:-!!! Prima. De skulle ju ändå inte synas!
  • malincha

Hugo är en papegoja! Det bara bubblar nya ord ur hans lilla mun. De senaste dagarna har han lärt sig säga; kaka, sko, strumpa och klocka. Han försöker härma ALLT man säger och han snappar upp allt! Det är verkligen jätteroligt!

Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006