Inlägg från: Angel80 |Visa alla inlägg
  • Angel80

Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

Skrutt - Åh grattis, vad härligt, skönt att slippa ha det hängandes över sig i jul. Underbart.

Anke - Åh sydafrika din lyllos!! Jag ÄLSKAR Sydafrika, är nog utan tvekan mitt absoluta favoritland, iaf av de jag har hunnit med att besöka hittills. Det är helt fantastiskt. Jag har varit i varenda liten håla (in the middle of nowhere) mellan kapstaden och durban, helt fantastiskt, vi var även runt och besökte en del vingårdar. Landskapet är magnifikt.

Misstänker att ni skall till Kapstaden? Om ni bara har en vecka och säkerligen skall jobba samtidigt, vill jag rekommendera tre saker man absolut inte får missa. Table Mountain (vid bra väder, annars ser man inte ett skit) Robben Island (där mandela satt fängslad tillsammans med en himla massa andra politiska fångar) och district six museum är också ett ABSOLUT MÅSTE, var bara beredd på att bli chockad och otroligt tagen när du besöker detta museum, jag hade gråten i halsen och fick en helt annan syn på världen och apartheid än vad jag hade innan. Missförstå mig rätt, jag tyckte att det var hemskt innan, men nu fick jag en sådan inblick i vad det egentligen betydde för människorna som genomlevt detta.

Det var tre MÅSTEN

annars har du cape point (godahoppsudden)

v&a waterfront (shopping vid hamnen, även därifrån båtarna till robben island går)

boulders beach penguin colony (där pingvinerna flockas) ascoola små varelser.

Åh du kanske inte ens skall till kapstaden, men jag blir helt lyrisk när du säger att du skall till sydafrika.

Sydafrika kommer alltid att förbli en del av mitt hjärta. Nu vet jag vad kärlek till ett land innebär, och tro mig, det är inte till Sverige.

• Angel80

www.tourismcapetown.co.za/

här kan du läsa lite, annars kan du få låna min gamla lonelyplanet, säkert inte jätteaktuell, men täcker nog det mesta iaf i "turistväg" för kapstaden.

• Angel80

smurfan - är det bilden till höger eller vänster som är denna graviditet? (v32)

• Angel80

till höger såklart, såg bakgrunden nu

• Angel80

tycker precis som du att det ser ut som en killmage den här gången och tjejmage förra gången.

• Angel80

mollan - fast på de flesta ställen får du ta med vagnen till gaten, eller så kan du låna en vagn av flygbolaget på flygplatsen. min lärdom är att sitta i vagn på flygplatsen är inget populärt. hellre skriker jag halsen av mig (iaf lilleman)

Men visst var den smart och man har ett lugnt och snällt barn.

• Angel80

mollan - är det handbagagesize på den? det måste det ju vara annars måste du ju checka in den i vilket fall som helst.

Gud vad negativ jag låter.

• Angel80

mollan - är det handbagagesize på den? det måste det ju vara annars måste du ju checka in den i vilket fall som helst.

Gud vad negativ jag låter.

• Angel80

Jag måste bara skryta lite. maken var på bvc häromdagen för något vi misstänkte var svamp.

Då fick vi träffa vår gamla bvc-sköterska och hon talade ordagrant om hur otroligt imponerad hon var av lillemans utveckling.

Han var lite för smal för sin kurva, med tanke på att han låg långt över på längden (tänk vilken tur att han var så stor från början annars hade han varit en riktig liten spinkis).

Ja nu har jag skrytit lite, men det brukar jag inte göra så då tycker jag att jag får göra det nu.

• Angel80

Ja lilleman brukar få för sig ute på stan att han klarar sig helt själv, skall absolut inte sitta i vagnen utan springa kors och tvärs mellan folks ben. När det tar 20 år att gå 100 meter för att han skall prata med alla och kolla in precis allt brukar vi ge upp och försöka sätta honom i vagnen. Då blir han som en fiolsträng och skriker hysteriskt så att tårarna sprutar, han blir vansinnig. skall aboslut inte åka vagn.

Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006