Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006
Skrutt - Åh grattis, vad härligt, skönt att slippa ha det hängandes över sig i jul. Underbart.
Anke - Åh sydafrika din lyllos!! Jag ÄLSKAR Sydafrika, är nog utan tvekan mitt absoluta favoritland, iaf av de jag har hunnit med att besöka hittills. Det är helt fantastiskt. Jag har varit i varenda liten håla (in the middle of nowhere) mellan kapstaden och durban, helt fantastiskt, vi var även runt och besökte en del vingårdar. Landskapet är magnifikt.
Misstänker att ni skall till Kapstaden? Om ni bara har en vecka och säkerligen skall jobba samtidigt, vill jag rekommendera tre saker man absolut inte får missa. Table Mountain (vid bra väder, annars ser man inte ett skit) Robben Island (där mandela satt fängslad tillsammans med en himla massa andra politiska fångar) och district six museum är också ett ABSOLUT MÅSTE, var bara beredd på att bli chockad och otroligt tagen när du besöker detta museum, jag hade gråten i halsen och fick en helt annan syn på världen och apartheid än vad jag hade innan. Missförstå mig rätt, jag tyckte att det var hemskt innan, men nu fick jag en sådan inblick i vad det egentligen betydde för människorna som genomlevt detta.
Det var tre MÅSTEN
annars har du cape point (godahoppsudden)
v&a waterfront (shopping vid hamnen, även därifrån båtarna till robben island går)
boulders beach penguin colony (där pingvinerna flockas) ascoola små varelser.
Åh du kanske inte ens skall till kapstaden, men jag blir helt lyrisk när du säger att du skall till sydafrika.
Sydafrika kommer alltid att förbli en del av mitt hjärta. Nu vet jag vad kärlek till ett land innebär, och tro mig, det är inte till Sverige.