Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006
Pesco jag har lagt bilderna på Facebook. Kan inte lägga bilderna här för de är för stora för albumet på familjeliv och jag vet inte hur man gör de mindre.
Pesco jag har lagt bilderna på Facebook. Kan inte lägga bilderna här för de är för stora för albumet på familjeliv och jag vet inte hur man gör de mindre.
Vad jobbigt Mollan att du är vaken så mycket på nätterna nu när du jobbar. Förstår inte riktigt hur du orkar. Hur går det med amningen? Har ni slutat, eller blir det ett slut nu när du ska bort? Kan ju vara riktigt skönt för dig att åka bort en sväng.
Smurfan, eller en Kristin
Elisabeth jag hoppas att Ben klimatiserar sig snart, så att du får lite lungn. Men det är ju inte så konstigt att han kan tycka att det är jobbigt att inte vara hemma. Hoppas att han får vara frisk nu ett tag. Sköt om dig tjejen och försök få lite avlastning nu när du är hemma.
Hej hej!
Har försökt läsa lite i omgångar här inne, men hinner verkligen inte sitta framför datorn längre.
Allt går bra, men jag är trött av att vara uppe och amma på nätterna. I morse vaknade dessutom Kristin en timme innan bebis vaknade och skulle bara vara hos mig.
Lillpojken har det bra. Han äter och växer. Var på BVC idag och han följer sin kurva perfekt. Däremot har han precis som Kristin väldigt mycket magknip. Så jag fick tips från BVC sköterskan att prova Sempers magdroppar. Gör även magmassage som han tycker är skönt och dricker fänkålste. Sen ska jag försöka amma med ca 3 timmars mellanrum så han mage hinner vila mellan och inte varannan som han föredrar. Hoppas att det inte ska hålla på i 6 månader som för K bara.
Ja en liten uppdatering bara. Maken kom precis hem igen efter träning. Ska nog gå upp och lägga mig och se om jag kan få några timmars sömn innan det är dags för nästa amning.
Sköt om er.
Trevlig resa Pesco. Jag hoppas att ni får det underbart.
Angel, det låter precis som Kristin det där. Hon har en sån stark vilja att man blir tokig på henne ibland och dessutom trotsig och lyssnar inte ibland för 5 öre.
vi har fått dagisplats till den 4/2. Blev inte något av våra 3 val. Men det är ett precis nytt dagis. En avdelning från ett annat dagis ska flytta dit och en ny grupp som K kommer att gå i. Svårt att veta om det blir bra eftersom det är nytt. Men om inte annat så står vi kvar i kön eftersom det inte var våra alternativ. Förstahandsvalet av dagis skulle bygga ut till hösten, så vi kunde nog få plats där då trodde komuntanten jag pratade med.
Håller med om att jag tror att de behöver komma ut på dagis nu.
God kväll!
Här är vi förkylda allihop. I söndags natt när jag var själv hemma blev båda barnen förkylda! Jobbigt med båda två som inte kunde andas och inte sova. Jag hade en förkylning som fort gick över, men nu har jag fått ont i halsen igen.
Tycker så synd om Uffe, japp det blev Uffe till slut, han är fortfarande täpp i näsan till och från. Så det är inte mycket sömn för mig. Börjar känns att man inte sovit på länge och det är jobbigt när man är förkyld. Kroppen hinner inte återhämta sig. Men men det blir nog bättre snart.
Kristin har kommit in på dagis och vi håller på att fylla i alla papper. Är det så att det är samma pris att betala varje månad trots att de bara går 15 timmar om jag är mammaledig som om hon gått heltid?
Grattis Malin.
Men jag måste klaga på fl då för jag hade namnsdag igår. Så grattis alla Annor i efterskott
Gott Nytt År alla vänner!!
Jag hoppas att allt är bra med er alla.
Vi hade ett par vänner här igår som har en dotter som är född i juni 2006 och en dotter född i september 2007. Så de tjejerna lekte med varandra. Så kul att se de två i samma ålder busa runt. Rätt komiskt, de skulle ju naturligtvis ha samma leksaker hela tiden, så då blev de arga på varandra och slogs lite, sen lekte de igen. Så söta!
Ja det är inte klokt att våra busfrön blir två år i år. Uffe är snart två månader, inte klokt det heller. Han är så söt och charmig. Så fort man kommer fram till honom och pratar med honom skrattar han och flörtar med en så hjärtat bara smälter.
Vi har bokat en resa nu. Det blir charter till Guadeloupe den 23/1. Ska bli underbart, samtidigt som jag är lite smått nervös för resan med Kristín och att Uffe ska ha det bra i värmen.
Nä nu har jag lovat maken att vi ska se på film. Så ska vi moffa i oss det sista godiset, för sen börjar det nya livet med träning. Här ska gravkilon rulla
Sköt om er och hoppas att 2008 blir ett underbart år för oss alla.
Kram
Hej på er!
Tänkte bara skriva att jag lever
Jag och barnen har varit ensamna den här veckan, då maken har varit i USA. Är inne och försöker läsa, men känner inte att jag hinner skriva så mycket.
Tiden bara springer iväg. Imorgon är Kristin 17 månader och Uffe blir 2 månader på måndag. Samtidigt som det känns som en evighet sen som jag var gravid.
Angel, såg att du fick en ny insyn av livet häromdagen, har du några tips när man är trött som få och känner att man håller på att ge upp?
Ha det riktigt bra och skön söndag.
Kram
Maria
Grattis Emilia till bebisen i magen.
Grattis Sabina i förskott på födelsedagen.
Hoppas att allt är bra med er.
Elisabeth, så härligt med en extra helgdag bara sådär. Är maken hemma hos dig då?
Twixie de är något jobbigt det där, känner igen det.
Här är det en tjej som absolut ska äta själv just nu. Annars äter hon inte. Men jag blir smått galen på allt kladd, har lite svårt för det.
Hämtade Uffes pass idag. De är ju så sött med egna pass. Ska börja packa nu så smått. Är ju bara så mycket som ska med. fattar inte riktigt hur det ska gå till att packa allt i 2 väskor.
Grattis Norpan till den lilla beisen i magen.
Twixie, det går faktiskt riktigt bra med Uffe och Kristin. Visst blir hon lite avundssjuk ibland och har dragit honom i håret. Men mer åt andra hålet, så fort han är ledsen, så är hon framme och ska trösta och gunga på vagnen eller drar upp speldosan.
Jag försöker alltid ta henne i första hand om de är ledsna eller så. Sen finns det ju tillfällen när man bara vill ge upp när båda gråter samtidigt och man inte vet vart man ska ta vägen.
Något annat som Kristin har börjat med är att hon ska hjälpa till när jag lagar mat och diskar. Drar själv fram en kökstol och ställer sig på den. Eller står och står, hon häver sig fram över diskbänken, slänger sig åt sidan och är halvt ner i diskhon. Är livrädd att hon ska trilla och slå i huvudet. Men men en så länge har det gått bra.
Ja jag känner att det verkligen behövs lite ensamtid nu faktiskt. Det ska bli underbart att åka på semeter nu i 2 veckor. 2 veckor då maken inte ska ha med datorn och bara få vara med barnen.
Sen ville Jonas gå på bio och vi bestämde att han skulle gå imorgon och jag på fredag. Frågade syrran om hon ville hänga med, så får se om det blir något.
Sen har jag fortfarande mina presentkort från när jag fylde 30 på massage, så de ska jag utnyttja när jag kommer hem från semestern och Uffe klarar sig lite längre utan amning.
Ska även bli så skönt att Kristin börjar på dagis, för då hoppas jag att man kan få lite lungt och framförallt bara kunna få vara med Uffe och mysa.
Sen har vi ju börjat träna, så en timme 2-3 gånger per vecka är det bara jag och mitt daller som gäller
Svirroo så skönt att du fick hjälp. Jag hoppas att det blir bätte så du står ut nu sista tiden.
Liksom du Smurfan.
Twixie jag vet precis hur du känner. Kände också så i slutet. Det är verkligen skönt nu när mangen är borta att man kan bära barnen och röra sig lättare. Så det finns hopp
Nanis vad jobbigt att du känner det så. Jag hoppas att det kommer kännas bättre igen. Är ju inte helt fel att kankse försöka hitta någon som kan vara barnvakt.
Vi har ju börjat med att ha städhjälp en gång varannan veckan. är värt varenda krona.
Trevlig resa Angel!
Välkommen tillbaka Pesco. Så skönt att höra att allt har gått bra. Armbrott? Hur gick det till?
Tips inför resan?
Mollan vad blev det för lägenhet? Var det den ni skulle ha ett tag för att sedan sälja? Hoppas att det flyter på bra med renovering. Liksom för er Skrutt.
Vår arkitekt var här igår med ritningarna som nu är klara för tillbyggnáden och ändringar i rummen som finns. Så nu ska det in till kommunen för bedömning.
Twixie, man får lära sig lite efterhand vad som gäller när man ammar. Jag var verkligen jättenervös för hur det skulle gå, men det har gått riktigt bra. Vi har satt upp en grind in till vardagasrummet där jag sitter och ammar, så Kristin inte kan gå in till köket och klättra upp på stolar och köksbordet och ramla ner elle rnågot annat farligt. Men oftast vil hon vara nära mig, så vi brukar läsa böcker eller så grejar hon med sina leksaker.
Visst kan det bli aningen kaotiskt om hon gör något hon inte får och totalt ignorerar mig eller om hon ramlar och slår sig när man ammar och inte kan släppa allt. Men som sagt det har gått jättebra hitintills.
Nu spelar hon xylofon för lillebrosan som sitter i babysittern. Är väldigt spännande att pilla på honom när han är i lagom höjd för henne. Annars ligger han i gamla barnvagnen, så hon inte kan nå honom så mycket.
LÅngt inlägg, men vill bara lugna dig lite om att dte säker kommer gå jättebra. För ibland undrar man hur man ska klara något annat än att bara gå efter hennen och säga nej nej nej!!
Vi satt här och frågade Kristin om hon visste vad lillebror heter
-Uffe, (eller snarare Ufäää). Det har hon kunnat säga i typ 2 månader.
Sen frågade vi vad hon heter
-Öhh Kristin. Säger hon då. Lilla plutten.
Hon är så rolig om man frågar om hon kan säga något ord ibland så säger hon Jaa med stor inlevelse. Men säg det ordet då, Jaaa kommer det då bara, inte ordet.
Det är så roligt med språket. Bla säger hon det ringer när det ringer. Perfekt att ha en liten hjälpreda som håller ordning på oss
Här pratas det för fullt. Hela morgonen har hon härmat nästan alla ord vi har sagt att hon ska säga. Hon säger tom ord Efter att pappa har sagt att hon kan många ord. Fast det är ju det där att det är inget roligt att prata på komando, så om hon kommer säga något på BVC är inte säkert.
Jag är så glad för vi har fått en jättebra tjej på BVC. Hon är lite yngre än mig och känns mer som en kompis.
Vi är förkylda här hela bunten. Tycker så synd om Uffe som har sin andra förkylning och är bara 2 månader. Inatt har han varit så slemmig och fått upp en massa och sen har jag kört koksalt i näsan innan amning för att han överhuvet taget skulle kunna andas, men det är inte poppis, specielt inte när han är hungrig. Är jobbigt att vara vaken så mycket när man själv inte är bra och bara vill sova. Kristin är mycket bättre idag, kvittarde lite på morgonen istället för gallskrik och en massa tårar, så det finns hopp.
Hej tjejer!
Hoppas att det är riktigt bra med er alla.
Vi åker till Stockholm i morgon och sen vidare till Guadeloupe på onsdag. Ska bli underbart med semester och värmen. Hoppas nu bara att det kommer gå bra med flygresan med barnen. Deras förkylningar håller på att ge sig, men de är fortfarande snoriga. Sen hostar Uffe rätt mycket. Men lite värme kanske gör susen.
Vi hörs igen om 2 veckor. Ha det riktigt bra.
Kram