• Twixie

Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

*Håller tummarna för Marfa*

• Twixie

Skrutt - Grattis!!! Var det den du pratade om på mässan? När är det inflyttning?

• Twixie

Alla ni som är MSN experter... Visst ska man under "Snabbmeddelandeadress" skriva in den adressen som MSN är kopplad till? Gör det men får bara upp meddelande om att den inte är giltig... Inte någons!

• Twixie

Tänk - Nu kanske Marfa är mamma igen

Elisabeth - Skönt att komma hem lite mellan allt som varit och nya jobbet!

• Twixie
    Smurfan 81 skrev 2007-11-14 15:40:44 följande:
    Det blir inget GeKås va? Känns som det rann ut i sanden lite...
    Jag fick tyvärr inte semester den dagen. Tråkigt för det hade varit perfekt inför julshoppningen Men om vi tar bil kan vi ju åka någon helgdag?
  • Twixie

Haha, har en kompis som kan låna lastbil från Scania... Kanske är lagom stor för oss?

• Twixie

Grattis till killen Marfa

Värkarna börjar räknas från första etablerade värken har jag förstått det som (det är vad som står i journalen min).

Nä, förlossningen var det värsta jag nånsin gjort (och häftigaste nu låååångt efter). Hade sjukt ont, ffa av trycket nedåt vilket inte EDA tog bort alls. Sedan var det mycket också att M inte kom ned ordentligt OCH hans hjärtljud föll flera gånger (Försvann helt två gånger) så det var lite halvkris. Han var för långt upp för dragkrok så det var lite i valet och kvalet hur de skulle göra. Men det fortsatte, sedan fattade jag aldrig när jag skulle börja krysta för som jag upplevde det så sade de i ena sekunden att jag skulle hålla emot sedan kommer jag ihåg någon som sade "Men du måste krysta...". Blev lite förvirrad och fortsatte att hålla emot (Var helt borta så det kanske var ett tag emellan men jag upplevde det som order och motorder hela tiden). Från första "etablerade" värken så tog förlossningen 36 timmar (från första vanliga värken 50 timmar). Så man var lite trött när han kom efter att inte ha fått sova en blund på ja... två och ett halvt dygn

• Twixie
    Anke skrev 2007-11-15 10:47:53 följande:
    från första värk till hon var ute tog det 22,5 timmar ungefär.Det jag tyckte var lite jobbigt var att jag aldrig kände några krystvärkar. eller kanske gjorde jag det, men jag tyckte bara att det var det där stora trycket nedåt, så jag gjorde helt enkelt bara som hon sa barnmorskan.Man var ju helt slut, jag kommer ihåg att jag var så ledsen på bb mycket för att jag var HUNGRIIIIIIG. jag åt pastasallad till lunch på dan, sen åkte vi till bb vid 19 och jag fick ingenting att äta! nån fruktsoppa eller nåt sånt, men jag ville ha maaaat.nästa gång det börjar med värkar, då jäklar ska jag sätta igång och käka pasta och grejer.
    Ja, jag upplevde också att trycket nedåt var det värsta! Jag vadr döhungrig men orkade inte äta något. De försökte få i mig lite energidryck (smoothi-sak) men allt kom upp efter ett tag. Efter var jag heller inte så hungrig, men det är så jag funkar (Får jag ingen mat känner jag ingen hunger och blir sällan sugen på mat då heller...).
  • Twixie
    Svirroo skrev 2007-11-15 18:45:00 följande:
    hur sjutton kunde mina värkar göra så vansinnigt ont? känner att jag skulle behöva prata med någon om det. har lite ångest inför nästa förlossning!
    Känner samma sak. Var länge övertygad om att nästa gång blir det kejsarsnitt bara för ångesten jag kände/känner efter förlossningen. Får se när det närmar sig. Inte att kejsarsnitt är lättare då det ändå är en stor bukoperation men jag vet inte helt ärligt om jag är redo att gå igenom en förlossning igen. Just nu känns det lugnt men får se hur det blir när det närmar sig. Hoppas nästan på att det ska finnas någon medicinsk aneldning till kejsarsnitt så att jag slipper ta beslut (inte att barnet är sjukt utan föreliggande moderkaka eller sätesbjudning t.ex.).

Till mig sade dem att etablerade värkar är när värkarna ändrar karaktär och blir mer reglbundna (oavsett tid emellan) och känslan blir att det gör mer ont på annat sätt. Så jag var nog inte öppen mer än 1-2 cm när de värkarna kom igång (de etablerade sig vid 8-tiden på lördagen) tror jag då jag bara var öppen 3 cm när jag åkte in 16 timmar senare. Hade då hela tiden regelbundet var 5:e minut. De ville aldrig ned i tid så jag åkte in på natten sedan för jag behövde droger (Då var de nere på 4-5 min). Var 3:e minut kom de först några timmar före krystvärkarna så länge hade jag aldrig klarat hemma (då jag var öppen 10 cm). Fast värkarna satt i längre och ibland gick de aldrig ur (värken i sig kunde vara ca 3 min).
  • Twixie

Marfa - Vad roligt att höra från er! Skönt att det gick bra... Tror det är lite genetiskt med killarna att de blir lite förvirrade när man säger att "nu är det nog på G" Grattis till sonen!

Melvin har inte alls fattat det här med bebbe i magen. Det syns ju inte sååå mycket än så det kanske itne är så konstigt. Men när Anders klappar mig på magen eller pussar så kommer Melvin och drar upp sin tröja så ska man klappa och pussa på hans mage också

Appropå mammighet. När ni skrivit om att de blivit mammiga så har jag inte känt igen mig så mycket... Till i måndags! NU förstår jag vad ni pratar om Shit bananas. Han blir helt hysterisk ibland när jag ska gå på morgonen. Blivit en riktig bärfis igen, från att ha kunnat leka själv rätt bra tidigare. En morgon puttade han ut Anders genom dörren och vinkade  hejdå . Fast stor del är nog också att M är halvsjuk, då har han alltid blivit mer mammig.

Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006