Inlägg från: Svirroo |Visa alla inlägg
  • Svirroo

Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

Godmorgon på er!

Bebbelina: Stå på dig det är ju ditt barn och man ska ju inte använda gamla stolar. (Hm ska jag säga som har varit i Thailand och haft leo i mitt knä ) Skulle inte köpa bilbarnstol som jag var osäker på.

Smurfan: Ja det gäller att passa på lite nu när man har chansen att bli ompysslad. Här fixar P det mesta av maten. Så lyxigt

Smuggel: Du får skriva lite reserapport sen. Hur lång flygtid är det dit?

Nanis: Jag har också världens myspojke nu. Lugn och pysslig och älskar att kramas. Så super härligt! Hänger med på massa saker man hittar på och tycker det är kul.

• Svirroo

Jag är i v 25 det går supersnabbt den här gången när man redan har en knatte att ta hand om.

• Svirroo
    Angel80 skrev 2007-12-18 13:29:56 följande:
    HallojNanis - vad roligt då kan hugo och lilleman spela tillsammans för här är en till som har vansinnigt roligt med innebandyklubborna, just nu använder han sopskyffeln och borsten som innebandyklubba. Han har även ett mini golfsett i plast, det är himla populärt. Han slår i väg bollarna och springer efter och gapar bolla bolla bolla bolla bolla, typ hundra gånger. Är det någon mer som har ratat vällingen. Lilleman totalvägra numera välling, det enda drickbara han dricker är vatten och mjölk.Men det borde ju inte vara några problem för välling är ju ingen viktig näringsföda. Jag är bara lite orolig för han äter väl någorlunda ok, men han ligger ju lite under på viktkurvan och mycket över på längden. Han kanske blir som en lyktstolpe tillslut. Något speciellt man skall tänka på att de får i sig förrutom det allra vanligaste då såklart (typ tallriksmodellen)?
    Kan ni inte prova med gröt istället? Leo har aldrig ätit välling, det blir smörgås och fil till frukost nu och gröt på kvällen. 
  • Svirroo
    malincha skrev 2007-12-18 17:35:43 följande:
    Fy vad hemskt! Jag har glömt att berätta att en pojke i området dog för några veckor sedan. 1,5 år gammal dog i sömnen...jag har inte hört nåt mer efter det utifall de hittat orsaken men man får sig en tankeställare!!! Shit, vad hemskt att hitta ens barn dött i sängen på morgonen!! Jag skulle nog lägga mig bredvid och dö jag me!!!
    Usch jag har tänkt en hel del sista tiden på att man har det så bra med frisk sambo och barn att man verkligen ska ta tillvara på det man har och leva i nuet och njuta. Inte reta upp sig på småsaker som inte betyder något. Vi betalade av lite mindre på lånet på huset och satsade på resan bara för att få vara tillsammans och ha det bra. Komma iväg från vardagliga krav och måsten.

Min pappa har varit deppig och är en riktig pessimist senaste året och man blir helt dränerad på energi när man pratar med honom. Han är helt omöjlig att övertala till någon som helst lösning. Hoppas jag inte blir sådan...
  • Svirroo
    Anke skrev 2007-12-18 20:18:48 följande:
    usch vad hemskt. tänker lite på det däri bland, tänk om något skulle hända henne. fattar inte att man kan överleva något sådant. världen är bra underlig. har ju skrivit om att jag har haft jobbigt med min mamma, mycket pga av hennes skitsnack runt pappa och att det har varit så sen dom skildes 99. idag fick jag besked från dom att pappa lämnar sin fru (dom gifte sig nu, i juli!!) och har flyttat ihop med mamma igen. vet inte vad jag ska tycka, men jag fick migrän. vill ju vara glad, men känner mig oerhört kluven. däremot känner jag mig lite lättad över jul-ångesten. behöver inte bekymra mig över att mamma är ensam över julen, utan vi kan åka till svärföräldrarna med gott samvete. dessutom så har mamma bara en liten tvåa, så vi kan i alla fall inte åka hem. nåja. jag ska tröstäta lite choklad nu.
    Ja förstår att du är överaskad över den vändningen! Jag förstår inte mina föräldrar alls dom kan verkligen göra skumma saker. Ät lite god choklad och så får du se hur det blir. Kram!
  • Svirroo
    Ancy skrev 2007-12-18 20:58:29 följande:
    svirroo - Din pappa kanske har en depression och behöver behandling?
    Jo jag vet det och har försökt övertala honom i över 2 år nu... men vad ska man göra om dom vägrar lyssna?! Jag blir galen snart! Har faktiskt gett upp kanske låter hemskt men man kan ju inte tvinga någon. Han har träffat Leo 2 gånger, min syster har träffat honom 1 ggn, mamma fler gånger men bara om jobbet betalar resan och hon ändå ska hit, svärisarna bor i Stockholm och man kan lätt räkna dom få gånger dom har träffat sitt barnbarn. Då är ändå Leo alla dessa personers första och enda barnbarn, tur att vi har bra vänner. Det känns tråkigare och mer tydligt nu när man fått barn och relationen är sådär.
  • Svirroo

Ancy: Jo inte lätt när lilla pappa inte vill själv

Hoppas du slipper magsjukan, fy för att hamna på sjukhus!

Elisabeth: Nu ska ju Ben vara frisk så han kan bråka med din mamma när hon kommer!!!

Leo var magsjuk i Thailand, kräktes en hel natt och sen höll det i sig så han kräktes på kvällarna i en vecka med någon kvälls uppehåll. P fick en spya i födelsedagspresent över hela sig precis när vi avslutat en middag. Leo gar spytt ner flera restauranger och hotellsängar

Pratar alla mycket? Leo babblar väldigt mycket men inte så många ord, kanske jag som har dålig fantasi?! Man märker att han blir frusterad ibland när man inte fattar vad han vill och superglad när man förstår.

Ancy o Elisabeth: Vilka supermammor ni har, får man låna

• Svirroo

Twixie: Stackarn röd rumpa... usch vad det måste svida!

Smurfan: Hoppas att ni slipper sjukan!

Fy många sjuklingar...

Vi skulle köpa julklappar till varandra jag och p idag men sen orkade vi inte (oromantiskt)! Vi bestämde oss för att boka barnvakt efter jul och gå ut och äta en riktigt mysig middag istället. Har ju shoppat lite i Bangkok så vi var inte så sugna.

• Svirroo

Anke: Gick resan bra? Lät skönare att komma iväg.

Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006