Inlägg från: Skrutthumlan |Visa alla inlägg
  • Skrutthumlan

Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

Nu har vi äntligen sålt lägenheten!
    Skrev kontrakt idag, 1.930.000 fick vi för den, vi får vara nöjda med det med tanke på hur bostadssituationen ser ut

Så nu har en miljon stenar lättat från hjärtat

• Skrutthumlan

Svirro

Min pappa var deprimerad i över 10 år utan att egentligen veta varför, han medicinerades med massor av antidepresiva tabletter i omgångar och när det inte hjäpte tog han till alkohol.
    Han hade problem hed högt blodtryck och fick mediciner för det också.
    Tillslut var det så illa att han var helt apatisk, verkligen hemskt att se sin pappa sån.
    Tror han hade gett upp!
    Men så kom vändningen!
    Han letade själv upp ett privat behandlingshem som låg på öland som jobbar enligt 12-stegs metoden.
    Den är väl främst inriktad på alkoholism men funkar även på depressioner.
    När han kom dit var han så illa däran så ledaren ville att han skulle bo i ett rum i hans hus.
    Det stället tar bara imot 4 st personer åt gången och man stannar i 4 veckor.

Detta blev verkligen vändpunkten!
    Han fick sluta med alla mediciner och alkohol och genomgå detta program och sen den dagen han blev utskriven så har han inte tagit ett piller eller en droppe alkohol och är en helt annan människa!
    till och med blodtrycket blev bättre.
    Jag fick tillbaka min pappa!
    Nu går han på AA-möten 2 gånger i veckan för att han själv vill, han tycker att det är skönt att prata med likasinnade.

Kanske något sånt kan vara något för din pappa?

Kram!

• Skrutthumlan

Jag hänger gärna med ut! och jag dricker alkohol

Själv sitter jag hemma och väntar på uppdrag från jobbet, igår skulle ha varit min första dag efter mammaledigheten men inget uppdrag kom in...
    lite trist när man är taggad att få komma igång att jobba.

om en vecka får vi tillträde till huset och den 19:e går flyttlasset, ska bli såååå spännande!
    på vår blogg finns nu en liten skiss på hus vi planerar att bygga om köket.
    just nu är det ett litet kök i 70-tals stajl... brunt kakel med oragea blommor...mmm
    www.familjenlagerfeldt.blogspot.com

annars händer det mycket med Sixten nu, han pratar en massa, härmar ord och är väldigt duktig på att tex hämta och göra saker som man ber honom om
    han säger mamma, pappa, farfar, mojmoj(mormor), apa, ka(katt), kocka(klocka), koj(korv), hej/hej då, tack, mörj(smörj-krämen vi använder) m.m

kram

• Skrutthumlan

Var är ni försäkrade någonstans? Min man jobbar ju som bilskadereglerare, om du inte är försäkrad på samma bolag som han jobbar på kanske han kan titta lite på det.

• Skrutthumlan

Ok, har du skadeanmälningsblanketterna i datorn och andra dokument? I så fall kan du maila över dom så kan han titta på dom.

• Skrutthumlan

Det är nog svårt för honom att bilda sig en uppfattning... men han säger att du kan be ditt försäkringsbolag om att få alla papper som skickats in i ärendet, dvs hela akten.
    er anmälan, motpartens, polisens trafikmålsanteckning, ev vittnes uppgifter med mera.
    Han säger att ert ombud säkert har kollat på det men om ni vill kan Kristian kolla på det  om ni skickar det till honom.

kram

• Skrutthumlan

twixie

Jag har en kompis som är fotograf, han fotade bland annat min mamma och hennes man i september när dom gifte sig. Har för mig att dom fick ett väldigt bra pris.
    hör av dig till mig så kan du få hans mailadress.

• Skrutthumlan

Grattis Norpan!

Är jag förresten den enda i tråden som inte vill försöka mig på en till unge just nu?
    Vi har inga planer på en till på minst 1-2 år till...

Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006