Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006
Klart grabben ska ha en spis!! Lyckos er som har plats... Vi har äntligen bestämmt oss för att bygga ut så vem vet i sommar kanske vi är klara!
Klart grabben ska ha en spis!! Lyckos er som har plats... Vi har äntligen bestämmt oss för att bygga ut så vem vet i sommar kanske vi är klara!
Elisabethjz, så är ni hemma nu?? Det skulle ju vara så kul att ses, hur mår Benji, gick resan bra?
Är det någon som känner för att ses idag?
Smuggel, GRATTIS GRATTIS!! Oh vad kul med nytt jobb, vad är det du ska göra?
Skrutt, såg ditt inlägg lite sent, hoppas ni hade det trevligt i stan!!
Visst är det hemskt när de rammlar, F är rätt lugn av sig så det har inte hänt särskillt ofta som tur är. Men idag då vi var och handlade ville hon själv bära sitt blöjpaket hon stapplade iväg och rätt som det var dunsa hon i golvet och slog i pannan i en hylla vid golvet. Självklart hade mössan åkt upp så det blev ett litet sår.
Hur många är det som fortfarande är hemma, känns som att alla jobbar....
Marfa, otroligt att du klarar av att hinna lägga in så mycket bilder, jätte fina!!
Efter allt välling prat har vi nu testat mildfullkornsvälling och blandar den med majsvällingen. Tror inte att hon sover bättre men det kanske tar ett par dagar. Hon vaknar bara en gång så det är ju OK!
Smuggel, spännande med nya jobbet låter roligt!!
Angel, välkommen hem låter som om ni haft det helt underbart, pool och badbollar....
Twixi, ja visst är det svårt att veta hur hård man kan vara, hur mycket förstår de och kan koppla ihop en "rolig lek" med att man får gå hungrig... Filippa brukar släppa maten på golvet men oftast så brukar hon vara mätt då har jag kommit fram till.
Hon är ju inte särskillt stor i maten så jag brukar ge henne burkmat vid 18 för att veta att hon får i sig. När vi sedan äter runt 19 får hon sitta med och äta själv av våran mat, ett tag går det bra men sen blir det bara lek.
Ni som är gravida kände ni er precis som vid förra gången eller var det någon skillnad?? Brösten, illamåendet, ont i magen etc...
Jag tycker ibland att det var skönare när F sov två gånger, kändes som om man inte var lika låst då. F vaknar direkt om det är minsta ljud så när hon ska sova måste vi vara hemma eller någonstans där det är tyst. Hon brukar somna efter lunchen vid 12 och sova till 14 så efter det känns det lite sent att åka iväg på något..
Sktutt, hur har det gått?? Håller alla tummar och tår!!!
Bättre sent än aldrig... eller hur!!! Nanis skicka med de som ska ha julkorten så sparar ni porto!!
Ancy, fy jag lider med dig... jag var ju sjukskriven fram till vecka 22 och spydde som en gris. Kan nog inte ge dig så mycket tips, jag fick en massa medicin men det blev bara lite bättre men jag blev så otroligt trött så jag fick sluta. Mitt bästa tips är att äta mat som är lätt spytt!! Kram på dig!!
Sovandet... Filippa hade ett par sånna dagar då hon var jätte ledsen då hon skulle somna och vaknade hysterisk, men fick hon välling på natten så somna hon om. Det höll bara i sig ett par dagar men under den tiden fick hon fortsätta i sin säng fast att jag satt bredvid och klappa/vysha. Men som Nyth sa jag vet verkligen inte om det var rätt!...och det var bara ett par dagar!
Bättre sent än aldrig... eller hur!!! Nanis skicka med de som ska ha julkorten så sparar ni porto!!
Ancy, fy jag lider med dig... jag var ju sjukskriven fram till vecka 22 och spydde som en gris. Kan nog inte ge dig så mycket tips, jag fick en massa medicin men det blev bara lite bättre men jag blev så otroligt trött så jag fick sluta. Mitt bästa tips är att äta mat som är lätt spytt!! Kram på dig!!
Sovandet... Filippa hade ett par sånna dagar då hon var jätte ledsen då hon skulle somna och vaknade hysterisk, men fick hon välling på natten så somna hon om. Det höll bara i sig ett par dagar men under den tiden fick hon fortsätta i sin säng fast att jag satt bredvid och klappa/vysha. Men som Nyth sa jag vet verkligen inte om det var rätt!...och det var bara ett par dagar!
Fy en stor krya på er kram till alla sjuka!! Visst är det typiskt att det alltid ska bli så runt jul. F fick sin pevenar vaccination och fick lite feber och en svullen arm, men annars är allt bra med oss!!!
Tänkte passa på att önska er alla en riktigt god jul!! Kram kram
Oj vad det var länge sedan sist...
Verkligen kul att läsa om era små, otroligt vad mycket jag känner igen. Speciellt det plötsliga temperamentet, vad har det kommit ifrån. Söta lilla Filippa som alltid varit så snäll har blivit riktigt bestämd. Gråter så fort hon inte får som hon vill, nu har hon fått sin 3:e och 4:e kind tand och varit jätte ledsen i flera dagar. Tänk att läkarna säger att tänderna inte påverkar deras beteende, klart det gör F får alltid feber tex...
Sova är ju såklart även det en kamp... nu har vi börjat med att låta henne vara uppe tills hon blir trött. Kände att det inte var värt att sitta typ 30 min för att få henne att somna bara för att barn ska sova runt 20 tiden... Nu är hon vaken till runt 21:30 men sover sedan längre på morgonen vilket jag uppskattar!
Kram på er och god fortsättning!!
Jag har inte läst så mycket men tänkte försöka läsa ikapp lite nu när vår dator äntligen är tillbaka, efter 2 mån service, hatar HP!
Emilia, GRATTIS!!
Här kommer en till.... ush och fy vad illa jag mår. Går snart in i v14 så förhoppningsvis börjar det gå över snart. Ibland vill jag lova att livet känns hopplöst när jag har mina veckor ensam med Filippa. Har varit på KUB test och såg den lilla krabaten, otroligt vad fort man glömmer, vilken upplevelse att se den lilla så här tidigt!!
Vilka fler är gravida? Jag har mått alldeles för dåligt för att läsa de senaste veckorna någon jag missat???
Tack alla för era gratulationer!!
Twixie, vi tänker som er, han man inte sovit på två år så har man ju vanan inne.... lika bra att beta av den biten....När man tänker närmare på den sovandet, eller det obefintliga sovandet så är det ju ett under att man fungerar....
Pesco, välkommen hem! Vem är det som har brutit armen?? Ni måste vara bruna som pepparkakor, oh längtar så efter solen. Om två veckor är det våran tur då åker vi till California!!
Pesco, oh stackars liten och fy för de dumma systrarna som inte röntgade på stört!!
Skrutt, gud så kul med ert hus, det är verkligen en speciell känsla med första huset. Det är ju på sätt och vis skönt att det behövs renoveras, då får man det ju så som man själv vill!!
Dagis... ska alla era små börja? Inga som ska vara hemma längre?
Smurfan, spännande tänk om det kanske händer något i helgen. själv längtar jag så tills jag ska må bättre.
Sabina, skönt att höra att jag inte är ensam. Vad gör ni för att aktivera W? Kan tycka att det är jobbigt att alltid vara iväg för att aktivera F.
Angel, trevlig resa! Shoppa så det ryker!!! Och njut av den goda maten och vinet, dieten finns kvar när du är tillbaka!!
Ancy, oh vilken gullig make!! Hoppas ni får se lite snö!!!
Smurfan, håller tummarna!!!
Twixie! Vi är också ensamma, Som vanligt.... kanske hitta på något på lördag???