• Marfa

Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

Bra att ni har koll på mig, men TYVÄRR ingen bebis ännu. Känner mig besviken varje morgon jag vaknar och inget har hänt. Är dessutom tydligen så virrig att jag glömde Bm tiden igår. Hon ringde och frågade hur jag mådde efter att hon sett att jag varit inne på sjukan. Så nu ska jag dit imorgon som jag trodde. Hon får inte boka någon tid för igångsättning förrens det har gått 41+6, så jag antar att det blir ytterligare ett besök till bm om det inte kommer igång.
    Svärföräldrarna är här, så det vore ju perfekt att den kom inatt. Det är ju sånt man måste tänka på att man har barnvakt. Jag har ju mamma, men hon jobbar, så då kan det ju köra ihop sig lite.

Elisabeth vad trevligt att dina svärisar är hos er. Låter mysigt att gå ut och äta med vacker utsikt.

Nyth hur går det för M att vara hemma med Cajsalisa? Han var ju så väldigt mycket på jobbet tidigare. Har han släppt det helt och ägnar sig helt åt papparollen?
    Har förklarat för jonas att det blir mycket för honom att göra nu när vi ska ha två stycken bebisar. Hoppas att han fattar bara att ta ordentligt med ansvar.

• Marfa

Mollan har du något märke på grindar som du vet att man kan spänna fast? Har kollat på en i babyproffsens katalog och enligt expediten borrade man fast den. Men ibland vore det bra att kunna flytta den.

• Marfa

Norpan håller med de andra. Det är tufft att vara hemma själv med ett barn som håller igång.

Idag ignorerade jag min mage och gick en sväng på stan. Har haft lite ont idag, så jag hoppas att det är början på något. Annars var jag hos Bm idag och fick en tid på onsdag för kontroll. Ska då se hur allt ligger till och hon sa att man blir ofta kallad till dagen efter. Så nu kan man ju se ett slut på det hela.

Sitter annars bara här och väntar. Maken är och tränar. Jättekul en fredagkväll. Är jättehungrig och på dåligt humör. k ställde sig igen på en stol i köket i ett obevakat ögonblick och hade denna gången ner saltburken på golvet så den pajade och sen salt på hela golvet. Sen får hon mat och då äter hon inget utan häller det på golvet. Så efter 2 dammsugningar och sedan en grinig tjej här, för att hon är hungrig men inget äter så är det svårt att hålla humöret uppe.
    Maken ringde iallafall nu och skulle handla något.

Sorry för mitt negativa inlägg. Hoppas att ni andra har det jättemysigt nu ibörjan på helgen.

• Marfa

Jag tror att det var Thelis som kanske inte kostade en p-bot, men väl hade Malin värkar i Farsta centrum. Ja, Farsta kankse är bättre än Linköpings C för inget på g idag heller. Trodde det igårkväll, men icke. Var nog bara pizzan, colan, ostbollarna, chokladen och lösgodiset som tryckte på (Ibland får man svulla)

Sorry för mitt klagoinlägg igår. men en hungrig, trött gravid kvinna är inte att leka med.

• Marfa

Så kul att ni hittar så spännande saker Pesco.

Nanis, jag tror att det kommer gå jättebra. Är man bara inställd på att det kommer vara lite tufft i ett par år, så är det klart att allt funkar. Jag tror ju att du kommer bli värsta polisen sen ju Klart du ska satsa tjejen!

• Marfa

Ahha då satsar jag på imorgon
    Tack för att ni finns och står ut med mitt tjat.

Vad roligt att ni var på en liten minisemester, alltid kul. Roligt också att Alma lekte så bra, så länge hon fick. Tror att jag skulle behöva köra ner Kristin i ett mega bollhav just nu, för hon verkar så uttråkad och verkligen vill hitta på något.

Smurfan, vad roligt för C, och skönt för dig att han kan jobba hemifrån.

Nu ska jag ta en låååång promenad i snön och se vad det kan leda till.

• Marfa

Jo jag har nog mest försökt vila mig ifrorm. Men just nu är jag så trött på att sitta hemma och bara vänta. Måste ut lite och när det är fint väder passar jag på att gå och Kristin sover.
    Kommer ihåg Angel som mest låg i sängen och hade det bra och hon fick ju Carl några dagar tidigare. Så jag tar det lungt.

Hörde att stark mat kunde annars hjälpa och Jonas föreslog indisk mat, så vi kör på det

Pesco har faktiskt inga bra saker att komma med i er sits. Hoppas bara att det löser sig för er. Så trist att det ska vara så krångligt med dagis.

• Marfa

Det är det kan jag säga!
    Här liksom nästan gett upp nu på något sätt. Man laddar ju innan och tänker en massa och sen händer det ingenting.

Visste du vart du sett de där grindarna Mollan med spännfunktion istället för att man borrar fast dem?

• Marfa

Ja klart hon ska, det är ju lördagkväll. Öhhöh, morsan fattar du inget!!

Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006