Inlägg från: mollan nu |Visa alla inlägg
  • mollan nu

Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

idag är jag sur!  det känns som det bara kommer bli skit i nya förbundet.
    Vi ska få egna rum sen när allt är klart, men så idag kom en ny skiss och då blir det ett rum där 2 pers ska dela. Vem tror ni åker på det!!!! Ja men självklart ska jag sitta där men en gammal surtrasa och höra hennes gnet hela dagarna. Jag sa åt min chef att jag tänker inte gå med på det och hon får se till att framföra det. Nu vet ju jag att min chef är för snäll och vågar knappt säga ett pip.
    Blä måste bara få kräkas ut lite

♥♥♥ Alma 060809 ♥♥♥ www.mollan.nu
  • mollan nu

Marfa: nej du har helt enkelt fått en inneboende. Så bekymra dig inte över hur K ska riva huset eller inte
    grind tror jag är en bra idé. det finns sånna braiga man spänner fast i dörrhålan så du kan flytta med den om den ska buras in i andra rum.

• mollan nu

Nu är vi hemma igen efter en trip till Tallin med Tobbes päron.
    Vi hade jättetrevligt, åt massa gott, Alma fick en tand och busade massor. Hon lekte i bollhavet en kväll och så i går kväll gick vi dit igen för att leka. Men då var det stängt och oj va sur hon blev. Bankade på glasdörrarna, hängde i räcket runt lekstättet och grät och skrek om vart annat. Har aldrig sett henne så förrut. Slutade med att vi fick gå på hytten och lugna ner henne.
    Förresten nu vet jag vart man ska åka och köpa märkeskläder till barn! Vikingstövlar för 400:- ochen  Reima overall för 700:-

Marfa: förstår att du lessnat på magen, men du ska se att bebben kommer snart. I morgon känner jag 4 stycken som fyller år (bl.a nyth) så det verkar vara en poppis dag att fylla på

• mollan nu

Marfa: jag var helt inne på att gå över tiden men Alma kom 4 dagar innan beräknat. Jag gjorde absolut inget för att försöka påverka förlossningen för jag tror inte det går. Bebisen vill komma när den är redo.
    Läste en del om igångsättning strax innan förlossningen och då var jag tveksam till om jag ville bli igångsatt eller inte. MEn jag tror nog jag skulle gått med på det om jag nu gått över tiden ändå. Måste ju vara sååå frustrerande

• mollan nu

Hm, Alma gick ut i hallen och tog på sig skorna, kommer in i vardagsrummet och vinkar och säger hejdå.... Ska hon ut och parta tro?

• mollan nu

hehe ah då är det bäst jag låser överlåset så hon inte får upp dörren:
    jo nu går hon helt obehindrat. För en vecka sen körde hon sin passgång men så vips var den borta. Hon försöker även springa men ramlar bara då.

• mollan nu

Grattis Nyth på födelsedagen!

I dag har vi varit på Fågelbro Hus och ätit farsdag brunch. Mycket smarrigt och mysigt. Alma lekte med en jämnårig tjej och dom kramades jättemycket, så sött

Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006