• Anke

Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

Pesco skrev 2008-01-22 22:53:40 följande:
    Tack Anke. Ska försöka gå dit. Robin dansade när jag kom hem. Han snurrar - ibland med händerna ovan huvudet.Han vaggar från fot till fot.Han ligger på mage och sprattlar med benen.Idag addat med ryggliggande kaotiskt glatt bensprattel!Gwen Stefani förstås...
    Nora dansar också jättemycket. det ser så himla kul ut =) och ibland så stampar hon typ småspringer på stället. hur kul som helst. ska komma ihåg att försöka filma lite.
    * If you think nobody cares about you, try missing a couple of payments *
  • Anke
    mollan nu skrev 2008-01-22 21:24:58 följande:
    Just ja, Alma hade samma blöja på när jag hämtade henne som när Tobbe lämnade henne vid halv 9 i morse... Illa!
    Illa!
    fråga dom hur rutinerna är.

vi lämnar vid 8.30 sen är dom ute till nån gång vid 10.00, dom byter innan lunch och sen efter sovstund och sen en gång på eftermiddagen.

för oss går det sådär med pottningen på dagis. tyvärr blir det bajsblöjor där, men det är ju så att det inte är samma ro och tid att sitta på pottan där som hemma.
  • Anke
    Twixie skrev 2008-01-23 11:58:00 följande:
     Ni som är mer hemma på Facebook än en nyreg "Poke" - vad är det?
    äh, det är en fånig grej, att du kan typ "pokea" någon. peta på. man kan även typ krama, pussa, slappa osv.

en del kan man ju inte prata med om man inte har dom tillagda som vänner,om du tex tycker att du känner igen någon, men är osäker på om det är den personen, så kan man poka, och se om dom pokar tillbaka. rätt så fjortis, men lite småroligt
  • Anke
    Twixie skrev 2008-01-23 12:07:48 följande:
    Anke - Ah, för att komma åt någons sida så måste man "Add to friends" eller räcker det med att "Pokea"?
    vill du se nåns sida måste du begära "add to friends". men om DU blivit pokead av någon kan du se deras sida.
  • Anke
    Twixie skrev 2008-01-23 11:58:00 följande:
    Alma - Men vissa saker "måste" man ju göra även om de inte är på humör, som t.ex. att byta blöja. De brukar ju sällan må bättre av att gå i samma blöja. En kollega hade likadant vid dagisstart för hennes dotter (alltså att inskolningen gick bra men sedna kom bakslag) så i två veckor hämtade hon strax efter lunch men långsam upptrappning till 15. Sedan dess har det gått suveränt på dagis. M har gråtit när Anders lämnat honom men fröknarna har sedan ringt efter någon halvtimme och sagt att han blev på bra humör igen strax efter Anders gått och när han fått komma in i lekrummet Skönt att de ringer och berättar såna saker i början! Idag är tredje dagen och första dagen jag hämtar. Känns lite sådär att hämta vid 15:30 när M har varit nästan sist (en tjej till har varit kvar!) mån + tis och då har ändå Anders hämtat vid 14:30! Vad gör folk på dagarna . Inte för att det blir långa dagar för M så men så sent tycker jag inte att vi hämtar honom att han är sist kvar på sin avdelning. Igår var han först också in och då lämnade han vid 08:20... Det är bara ett barn där också som går 25 h/vecka också. Ni som är mer hemma på Facebook än en nyreg "Poke" - vad är det?
    vi har Nora på dagis från 8.30 - 15.30/16:00 och det funkar jättebra. hon är inte där längst.

det verkar som om många på ditt dagis har väldigt mycket tid över? hemmafruar?
  • Anke
    Twixie skrev 2008-01-23 13:18:33 följande:
    Anke - Ja, det är lite det jag undrar också vad alla andra föräldrar gör på dagarna . Så länge M trivs på dagis med dem tiderna så kommer vi ha det så (eller till Bökis föds). Pesco - Haha, vi har lite den diskussionen också ang frisyr. Anders föreslår trimmern så ofta att jag nästan börjar tro att det inte är ett skämt För mig får M gärna ha lite längre... Kanske också för att jag är urusel på att klippa Klippte lite lugg när han satt i badet i veckan. Man får ta millimeter för millimeter då och då, han är ju inte still en sekund med huvudet!
    jag funderar jättemycket på hur det ska gå till när man får syskon. hur fasen ska man roa en 2-3 åring när man har ett spädbarn?
  • Anke
    Pesco skrev 2008-01-23 14:12:36 följande:
    Tvättmaskinen har gått sönder. Måste köpa ny. Tänkte komplettera o köpa en tumlare också.Nån som har bra/dålig erfarenhet att dela med sig av?
    välj någon med timerinställning, så du kan förprogrammera att tvättmaskinen sätter igång en viss tid, så är den klar när du kommer hem efter jobbet till exempel.

sen har jag en funktion som finns på många nya tvättmaskiner som jag saknar på min. EGEN TIDSINSTÄLLNING. man kan välja 60 grader och välja tex en timme. vår maskin tar minst 2 timmar för alla program.

ibland vill man ju kunna tvätta något i lite högre tvättgrad, men 2 timmar är onödigt. då är det praktiskt. eller kunna köra sånt som mest behöver en genomsköljning (lortiga galonisar) på ett kortare program.
  • Anke
    milimina skrev 2008-01-23 16:37:20 följande:
    okej... ibland hänger man knappt med i svängarna... men lyssna på detta:igår 9.30: jag blir uppringd av en arbetsförmedlare som vill skicka min presentation till ett företag som letar personal. jag och 4-5 andra presenteras.igår 10.15: blir återigen uppringd av samma tjej som nu fått besked av företaget att de vill ha intervju med mej på eftermiddagen(!) eller förmiddag dan efter. vi bokar idag 10.30: intervju på företaget som tar ca en timme och gör mej riktigt sugen på att få jobba där eftersom det delvis innebär att man får vara med och forma tjänsten.idag 14.30: jag blir erbjuden jobbet och får en bra lön och jag börjar på FREDAG! alltså... det tog vadå, ett drygt dygn? hahaha...
    shit, det var snabba puckar. mitt jobb tog 4 intervjuer och 2 månader ungefär innan processen var klar

vad är det för jobb?
  • Anke
    Svar på #1329
    milimina skrev 2008-01-23 16:59:23 följande:
    anke,du har kanske ett mer avancerat jobb där det krävs typ utbildning och sånt brukar vara längre anställningsprocesser då det här är ett receptionistjobb med en del adminuppgifter. det gäller i första hand för 6 mån men blir troligen förlängt, de vill utvärdera först dock. men det verkar vara ett trevligt ställe, jag fick ett bra intryck, och känns som en utmärkt återgång i arbetslivet när man varit borta så länge
    vad kul det låter

äh, det är bara just stora drakar som är lite långsammare. förra jobbet på reklambyrån, så var jag på intervju en måndag och tisdag, skrev kontrakt på onsdagen, så det är lite olika =)
  • Anke

det är bara att inse att det inte ser ut som det gjorde innan och att låga jeans är uteslutet. jag har börjat köpa normal-midja på jeans och det är stor skillnad.

jag kan gärna donera lite överflöd. 
    Pesco skrev 2008-01-23 20:32:47 följande:
    Förresten, är det fler som har maghäng? Jag har aldrig haft hull men nu har jag en valk som efter middagen hänger ut. Måste träna upp muskulaturen. Eller transplantera den till bh-våningen istället.Finns det snälla byxmodeller?
Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006