-
det gör du visst. Bara viska ursäkta behöver du papper? och så lägger du fram en bit. se så!nyth skrev 2008-01-11 13:57:54 följande:mollan- Haha, jag funderade ett tag att drämma lagboken i huvudet på honom, eller kanske rakt på näsan. Pappret låter lite mera demokratiskt. Men jag vågar nog ändå inte..
-
Twixie: jag har oxå flera kompisar som plåtar. Säg bara till.
Jag skulle personligen ta en fotograf jag vet är bra på just bröllopsfoto, förhoppningsvis gifter man sig bara en gång i livet och då vill jag ha bra bilder även fast det kostar någon tusenlapp till.
Idag har jag köpt regnkläder till Alma, hittade på Po.ps rea för 348:-för byxa och jacka. Perfekt! Blev en fleece till skaljackan jag köpte i höstas som jag trodde skulle passa då men den blir nog bra till våren.
Är det någon som behöver ny overall eller jacka/byxa så skynda att fynda. Det var proppat med folk idag.
-
dom har bytt modellen och det här var den gamla modellen de reade ut. Fanns bara ett par byxor och en jacka i 86/92 och sen var det ett par byxor i 122 det var allt. Så jag hade verkligen tur.
-
Grattis Norpan!!
Nej jag vill inte heller ha fler barn just nu. den dan Alma sover en hel natt kanske....
Förresten kan jag fortfarande inte göra någon bebis, undrar när min mens ska dyka upp.
Alma klarade 6 dagar på dagis innan snoret kom. Nu ligger hon hemma och sover med feber. Hon lär väl sova ett tag till för det har hon då inte gjort i natt. Jag känner mig helt vimmelkantig, har fått ont i halsen oxå...
-
Skrutt: kul att ni har tillgång till huset!
Jag vet exakt hur det känns att se hur mycket som måste göras.
Vi var och kollade vår nya lägenhet i måndag och jag höll på att börja gråta.
Det är sjukt mycket att göra, total ytrenovering, vi måste byta diskbänken som var bucklig, flera av innerdörrarna var trasiga, parketten i vardagsrummet måste bytas ut den oxå osv.
Sen var det så skitigt! Dom som bor där nu verkar inte bry sig om dammhögar och mat nedanför spis/diskbänk. Alma fick inte var apå golvet ens. Ni som varit hemma hos oss vet att Tobbe har lite städmani så han mådde illa av att vara där. Han sa flera gånger "hoppas dom städar noga efter sig" men jag tror vi får städa en hel del när vi flyttar in
Så vi har att göra ett tag framöver, sen måste vi fixa båten oxå.....
-
Vi har tänkt så här:
Vardagsrummet: måla tak och vägg
uthyrningsdelen: måla vägg och tak, så vi kan hyra ut den.
köket: byta bänkskivor, diskbänk och kakel. Luckorna ska lackas om och bytas handtag på. Vi har köpt ny spis så den byter vi nog direkt
Sovrum1: måla tak och vägg, lägga ek parkett
Sovrum2: bygga upp den väggen som tidigare rivits, dra ny el, måla tak och vägg, lägga ekparkett
Hall: måla tak och vägg, klinkers innanför dörren sen ekparkett i resten av hallen och byta gammal parkett i vardagsrum/matdel samt lägga klinkers i köket.
Siktar på att vara klar innan Alma fyller 10 år
-
Marfa: den ligger i Hägersten, gränsen mellan Hägerstensåsen och Midsommarkransen typ.
Jag har lagt upp bilder på hur det ser ut idag, tänkte lägga upp sen när vi renoverar oxå om ni vill titta
Säg till mig om ni inte kommer åt albumet (som heter ny lya)
Skrutt: jo vi kanske kan få ett konto på bauhaus/fredells/bygg ole eller liknande med riktigt najs rabatt om vi köper 500 liter färg ihop
-
Alma var på 18 månaders kollen innan jul. Gick gallant tydligen, jag var inte med.
sabina: jag lägger till dig så du kan se bilderna
-
Emilia: man kollade om hon kunde rita, frågade om hon kundesäga 8-10 ord, bygga klossar om hon gav saker till bvc tanten när hon frågade efter dem mer vet jag inte.
-
sabina: ja kluddra på ett papper alltså, inga konstverk
Och inte behöver man oroa sig för att dom inget säger, Alma pladdrar som bara den men kan inte springa eller klättra än. Alla barnen är ju olika.
Jag tror bvc är mer ute efter att kolla så barnet är närvarande och att "pratapparaten" fungerar som den ska. Och jag är övertygad om att Wille inte är knäpptyst
Smurfan: spännande!