• N0RPAN

Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

GRATTIS Nanis, vilken grej!

Angel, hoppas ni ligger på stranden nu och njuter av sol och värme, fy så jag är avundsjuk!

Jag som alltid brukar vara ensam kommer att få ha min man hemma i 6 veckor, oh så skönt det ska bli, vilken semester!! Blir nästan orolig att vi kommer att gå varandra på nerverna... några tips vad man kan göra??

Marfa, håller tummarna ut kommer de ju förr eller senare...

Någon som ska på HM imorgon?

• N0RPAN

Måste ju höra mig för här... finns det några mer än vi som börjat försöka plussa igen?

Känns så lustigt att söka inlägg med sökorden BIM, tänk så länge sedan det var. Känns lite läskigt att det faktiskt finns en möjlighet.... Konstigt nog kommer jag inte alls ihåg hur det kändes sist trots att jag fint skrivit dagbok vecka för vecka. Vist började det med att brösten spännde och att magen kändes lite som vid mensvärk? Synd bara att inga av de symtomen dykt upp...

• N0RPAN

Twixie, ja kan tänka mig att det kan ta sitt lilla tag. Visst finns det fördelar med att ha en man som är pilot, men när det kommer till att vara hemma vid de rätta tillfällena så blir de inte särskillt ofta. Med den "pressen" blir det säkert omöjligt...

En glad nyhet är dock att hans plan gått sönder och måste in på service, han kommer att bli hemma till lucia. Det ska verkligen bli skönt!!

• N0RPAN

Stackars era som har utslag, kan det inte vara för att det är så torrt ute nu också. Själv blir jag jätte torr om händerna så är under vintern.

Någon som har lust att ses på typ Andys i veckan?

• N0RPAN

Välling... Filippa gillar sin majsvälling, den har vi kört med sedan hon började dricka välling. Ska man byta om de gillar den? Jag har nog inte riktigt tänkt den tanke, hon gillar den så vi kör på av gamal vana... Hmm nu fick jag myror i huvudet, kanske är därför hon inte sover så bra på nätterna majsvällingen kanske inte mättar??? Några förslag/tips/råd??

• N0RPAN

Filippa som verkan tog napp eller flaska tills hon var 6 månader älskar nu sin majsvälling. Hon får flaskan i sängen när hon ska gå och lägga sig och somnar efter det. Ibland direkt och ibland inte... Fy skäms på oss bara som inte borstar tänderna.... det blir oftast innan vällingen....

• N0RPAN

Skrutt, GRATTIS oh vad kul. Thomas bodde där när han var yngre, trivdes jätte bra!

Mammig... det är bara början... Filippa är galen i mig. Kallar tom Thomas för mamma. Hon är alltid inom en meters radie ifrån mig om det är någon annan hemma. Är vi själva hemma kan hon koppla av och leka själv. Konstigt att det kan vara någon skillnad om jag är ensam, hon måste ju vara grymt sotis....

Elisabeth, fy för stackers er, stackars Benji. Tycker ni ska komma hem...

Marfa, styrke kram till dig!

• N0RPAN

Oh vad spännande med Marfa, hoppas verkligen att allt gått bra. Fy jag fasar för när den tiden kommer... Får man ha med sig barn in på familjerummet? Ska bli spännande att höra hur det gått för dem.

Dagis känns långt bort för oss, jag har bestämmt att jag ska vara hemma till i Maj, känns skönt att ha så pass lång tid kvar! Då kanske en del av mammigheten hinner lägga sig!

• N0RPAN

Marfa, GRATTIS!!!! Oh så kul en av varje, oh vilken underbar tid ni har framför er!

Ush och fy var hos en kompis idag som har en dotter som är 5 och en son som är som våra. Mitt i vår fikapaus kräks dottern. Jag som har total bacillskräck blev helt skräckslagen, nu har jag skakat och mått illa sedan det hände, jag behöver psykhjälp... Finns det någon som har några huskurer eller tips för att klara sig??? Har nu tagit en whisky, vitpepparkorn.... Förlåt och fy blev bara tvungen att skriva av mig...

• N0RPAN

Pesco, tack ska googla lite på det!

Värkar jag ush och fy, vi som hade planerat snitt. Jag hade värkar i 10 timmar helt i onödan....

Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006