Inlägg från: Maliiiiin |Visa alla inlägg
  • Maliiiiin

Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

Anke - Stackars Nora! Jag hade försökt väcka henne nu och sedan en gång till i natt. Det är säkert ingen fara, för de tål ju mer än vad man tror, men hellre ta det säkra före det osäkra.

Nanis - Har redan sagt det, men säger det igen MEGABAUTAGRATTIS!! Massa, massa kramar!

• Maliiiiin

Marfa, så underbart att du fått åka in nu! Håller som går att hållas för en så bra och smidig förlossning som möjligt!! Tänk, när ni kommer hem igen är ni fyra i lilla familjen!

Elisabeth, stort grattis till jobbet! Vad innebär tjänsten, vad kommer du mestadels syssla med? Hoppas du kommer trivas som fisken! Låter även skönt med en Sverigeladdning innan du åker tebax för att börja jobba. Synd att Göterborg o Stockholm inte ligger närmare varandra, så att vi hade kunnats träffas o fika som förr!

Mollan, här gråts det inte vid lämning. Under inskolningens andra vecka så gräts det under 3-4 dagar och två av dessa dagar höll det i sig ganska länge, så personalen ringde och bad oss komma tidigare och hämta henne för att dagis inte skulle bli förknippat med något allt för hemskt! Sedan gick allt plötsligt jättebra igen och när man ska lämna henne så sträcker hon armarna efter någon av fröknarna så att de ska lyfta upp henne. Det känns skönt! Igår när vi hämtade henne fick fröknarna slängkyssar av henne. =)

• Maliiiiin

Angel - Haha! Den var bra!!

Milimiina - vilken söt liten lussekille!

Jag är förkyld för femtielfte gången den här hösten. Har aldrig haft så här många förkylningar på raken tidigare. Hinner ju inte bli av med den ena förrän nästa är på intåg... suck! Antar att det är skruttan som kommer hemdragandes med dessa envisa basselusker från dagis. Hur går det för er andra som har barn som börjat på dagis?

• Maliiiiin

God fortsättning på er alla! Så snabbt år 2007 har gått, kan inte riktigt fatta att det bara är 2 dagar kvar av det här året!

Här har vi en till liten papegoja. Elise säger jättemånga ord, vissa säger hon korrekt, men de flesta blir till egengjorda förkortningar, ex mat blir ma, dagis blir da, vagn blir va osv. Vissa ord som hon tidigare nästan klarade av att säga fixar hon inte längre.. ex innan sa hon kocka till klocka, gocka til docka och gitaa till gitarr, men nu säger hon bara kå till klocka, då till docka och gi till gitarr. Men det går väl lite fram och tillbaka så här i början av språkerövringen.

Mollan, visst låter det för gulligt när de sjunger!! Underbart sött! Elise älskar att sjunga och dansa!

• Maliiiiin

Hej hej!

Kikar in en snabbis så här på lördagskvällen. Jag är så dålig på att skriva i tråden men kikar in lite då och då. Det är så himla kul att det skrivs i tråden dagligen! Nu är vi inne på del 8! Undra hur många delar det kommer att bli!?

Smurfan - Jag hade ont i blygdbenet from ungefär en månad innan förlossning och sedan höll det i sig ett bra tag efter graviditeten, minns inte hur länge men kanske i ett halvår eller så. Hoppas verkligen inte att det blir så för dig! Precis som du skriver så gjorde det ont när jag gick.

Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006