• Catchie80

Vad har du för kläder på jobbet och vad jobbar du med?

Själv jobbar jag på kontor och klär mig ena dagen som en slashas och andra dagen i stövlar och kjol. Mycket roligare att komma till jobbet då när karlarna stirrar och tjejerna berömmer
    Sist så var det tydligen en stor diskussion i lunchrummet om hur snygg rumpa jag hade haha!
    Och nästa dag frågar kollegan om jag fortfarande har pyjamas på mig typ.

• Svar på tråden Vad har du för kläder på jobbet och vad jobbar du med?
  • blommanigbg

Har på mig sjukhusets arbetskläder.. Vita byxor och blå eller vit skjorta. Jobbar som sjuksköterska.. Tycker det är jättebra att ha gratis arbetskläder...

• Sussie 1973

Jobbar i en klädesaffär, har affärens kläder på mig.

• LC Star

Jobbar på kontor så det blir oftast ett par svarta finbyxor med en snygg tröja eller topp och cardigan till. Ska jag ha nått möte kan det blir kritstrecksrandig kostym och en snygg tröja under. Kan även hända att det blir jeans och en snygg tröja o sjal.

• luzorsus

svarta Fristadsbrallor och en svart t-shirt och en svart college tröja, skor med stålhätta, klassiska industriarbetar kläder

• Indianica

Ska bli lärare och när jag är i skolan & undervisar på gymnasiet tycker jag det är viktigt att iaf se hyfsat proper ut, har oftast jeans och en snyggare top.

• Hallonmopeden

Jag jobbar som socionom och brukar ha på mig typ svarta stuprörsjeans, polotröja eller tunika och stövlar...

• mamsen76

Jag är jurist men klär mig nog inte som en jurist, tunikor(klänningar), tights, stövlar, jeans osv. Har ytterst sällan kavaj och finbyxor.

På sophögen låg en giraff......
  • FilleCilla

Svarta byxor och röd Piké tröja! Jobbar på IcaCool

Mina älsklingar är mitt allt.. Cecilia 9811 och Filip 0406.
  • LeilaMaria

jag har de så underbart fina sjukhuskläderna som man fryser på vintrarna och är halvdöd av värmeutslag på somrarna. Allså, vit ,vit och vit

• Elli47

Jag jobbar 50% på en flygplats och där är det grå kostym, vit t-shirt eller blus samt scarf som gäller, enkelt och snyggt. Resterande 50% jobbar jag på kontor och där klär jag mig ganska hyfsat, t ex jeans och blus, rutiga byxor, kjol ibland, stövlar, tunika... Jag skulle ALDRIG gå till jobbet i plyschbyxor som en del faktiskt gör...

• Ellah

Jag jobbar på kontor, och är oftast ganska propert klädd i dräkter, kavaj + finbyxor, skjortor, kjol, stövlar. Det är ytterst sällan jag kommer dit i vanliga kläder, dessutom är det ganska kul när gubbarna glor på en när man kommer i kjol, tajt figursydd skjorta, stay ups (det vet ju inte dom i och för sig ,-)) och stövlar - lite nasty sekreterare looken!

• Elli47

Jag vill däremot inte att några gubbar ska glo på mig på jobbet... usch, vi har haft så mycket slemgubbar på kontoret så man knappt vågade ha kjol på sig under en period.

• Ellah

De är inte direkt slemmiga, inte gubbar heller kanske för den delen... Kul är det i alla fall!

• Needy

Jag har mina vardagskläder. Jobbar inom barnomsorgen.

Why be pretty, when you can be gorgeous?
  • liddelo

Vita byxor och vit eller blå pikétröja. Är det kris kan jag tänka mig en bussarong, men då ska den verkligen vara i small.

Bussarongen är världens genom tiderna fulaste klädesplagg!

Jobbar som sjuksköterska.

• Iroyg

Mysbrallor, t-shirt och stor tröja. Fårskinnstofflor. Egenföretagare och jobbar hemifrån.

• April Mamma

Jobbar i kontorsmiljö...har nu oftast kjol och stövlar, eller jeans och tröja/skjorta..

• gloss

Jobbar i butik och har en svart topp med butiksnamnet och något diskret på underdelen. Idag blev det kjol med leggings + stövlar.

• Agni

Hag har uniform på mig när jag jobbar, jobba på G4S

Jag är så jävla grym
Svar på tråden Vad har du för kläder på jobbet och vad jobbar du med?