• Marren1

Efterlysning

Hej Ninni,
    Är en tjej på 31 år, jag och min sambo är mitt uppe i vårt första IVF försök. Började utredning i slutet av januari, kom till Sahlgrenska för behandling IVF i början av september. Har PCO symtom därav att jag har svårt att bli gravid.
    Deltar gärna i en stödgrupp på din tråd!

• Marren1

Hej tjejer!
    Har pratat med Sahlgrenska idag och imorgon e.m. ska jag dit för ett VUL. Har känt de sista dagarna att något börjat hända, att äggen börjar växa till sig men får se vad VUL visar. Känner att ÄP är nära och att det troligen kan bli på fredag.

Lite nyfiken, hur påverkar högt prolaktinvärde fertiliteten?

• Marren1

Leijon: Ok, jag förstår. Usch, det är ju skitjobbigt. Men man kan gå igenom och stå ut med nästan allt bara man får sin lilla bebis. Det jag känner är att om jag bara kunde få 1 enda barn så skulle det räcka, jag skulle inte begära mer.
    Jag har oxå problem med ÄL, har ingen alls sen jag slutade med p-piller för snart 2 år sedan. Konstaterade alltså PCO symtom, det bildas en massa äggblåsor men ingen av dem mognar och släpper ifrån sig något ägg. Känns som om naturen spelar en ett spratt. Före jag började med p-piller var min mens som en klocka. Men det går inte att säga att mina problem kom av p-pillren. Eftersom det var/är ganska kort väntetid till IVF på Sahlgrenska valde vi ganska snart att ställa oss i kö dit. Håller nere mina förväntningar eftersom det är mer troligt att det inte lyckas första gången.

Ninni: Hur länge tycker er läkare att ni ska försöka själva?

• Marren1

Go´kväll!
    Rapport från mig: VUL:et (=VaginaltUltraljud)visade att det fanns många fina ägg. Så, tjejer, ikväll ska jag ta Pregnyl sprutan (äggmognadssprutan) och så blir det äggplockning på fredag halv 11. Om allt går som det ska ska jag tillbaka på söndag kl 13 för återförande. Känns jättebra nu men väldigt pirrigt.

Hur gick det med jobbet idag då Ninni? Tillräckligt pigg för jobb? Måste kännas skönt ändå att ni får komma på utredning/behandling så pass snart om det inte vill sig på naturlig väg.
    Tycker att det känns bra när man går under en behandling för då känner man att det händer något, att man gör något. jobbigare och mer frustrerande att "gå hemma" och grubbla varför det inte vill bli någon bebis.

• Marren1

Kvällsrapport från en något "mörbultad" Marren.
    Idag har jag varit på sjukhuset och plockat äggen. Trodde inte mina öron när barnmorskan kom in och sa att det blev hela 26 stycken!!! Och därmed är de oroliga för att jag är överstimulerad. Dock var jag såpass pigg efteråt och det fanns ingen vätska i buken så vi ska ändå ha goda förhoppningar om att det går att föra tillbaks ett ägg på söndag. Hon förklarade att imorgon kan magen/buken svullna mer men på söndag ska det gå tillbaka. Man vill inte föra tillbaka något ägg om kroppen inte har återhämtat sig. I så fall får vi frysa ner alla ägg och föra tillbaka ett upptinat ägg. Men, de hade ändå goda förhoppningar om att de ska kunna funka på söndag, skönt. Har kanske bra läk-kött Hoppas det.

Hur har ni haft det idag? skönt med fredag och lite helgledigt.
    Hur gick det att jobba idag Leijon? Du får gärna lägga till mig i din gästbok.

Kom några snöflingor i Göteborg mitt på dagen, annars är det attans blåsigt. Riktigt råkallt. Brr...

Må så gott, tjejer

• Marren1

Sen rapport på söndagskvällen. Den dåliga nyheten är att det inte gick att få tillbaks ett ägg idag. Är, som de misstänkte i fredags, överstimulerad. Ultraljudet visade på lite vätska i buken och folliklar som fortsatt växa lite, och lite för många folliklar. Så, för min hälsas skull blev det inget. MEN, har fått det positiva beskedet att det blev 11 st kanonfina ägg till frysen så nu har vi 11 försök (förhoppn.vis) att se fram
    emot . Läkaren var väldigt positiv. Det blir tyvärr först efter jul som de kan planera in ett första återförande.

Håller ändå tummarna för dig Ninni, man vet ju aldrig..

*natti,natti*

• Marren1

Godmorgon!
    Leijon: Nä, jag vet inte hur de är frysta. Har det någon betydelse, är det bättre på det ena eller andra sättet?

Känner mig piggare än så länge. Känns inte så jobbigt att vara uppe och gå idag men är ändå hemma från jobbet och ska vila lite extra.

Hur har ni haft det i helgen?

• Marren1

Ja, då hoppas jag att de är frysta 1 och 1 för jag räknar med att få 11 försök

• Marren1

Hej på er tjejer!
    Välkommen Pajama! Ja, lite häftigt att 3 st med höga prolaktinvärden här. Men det är ju positivt. Blir ju bra stöd!!

Trist med grav.testet Ninni, man hoppas ju alltid.

Ringde Sahlgrenska idag och man kan inte planera in för ett återförande förrän jag fått min mens. Tycker det var lite konstigt svar eftersom läkaren sa till mig att jag kunde ringa den här veckan. Fast det är ju rätt logiskt eg.
    Kan oxå ta ett bra tag innan vätskan i buken tas om hand av kroppen. Känner ju av detta och är inte i toppform. Har ändå gått till jobbet idag.

Igår var jag, sambon o min mamma och shoppade på Ullared. Shopping alltid bra för hälsan
    Vårt hus står färdigt nästa vecka så det blev en del inköp till det. Längtar till flytt nu

*kram*

Svar på tråden Efterlysning