• Misilo

Prematurknorr?

Hej!

Min lille pojke föddes i v. 27+ 1 och är nu 3 veckor korr. Han knorrar väldigt mycket vilket tydligen är mycket vanligt. Hur länge knorrade era små? Jag vet att det inte är något farligt men jag har så svårt att sova när jag hör hans knorr... Jag måste titta på honom hela tiden så att det inte är något fel.

Mimmi

• Svar på tråden Prematurknorr?
  • Bobline

Mina tjejer knorrade oxå, har glömt hur länge de höllpå men vet att jag blevförvånad att de helt plötsligt slutade knorra

• maja78

Min lilla knorrade oxå mycket. Hon var ca 2 mån korr när hon slutade. Men även nu har hon mycket mer ljud för sig än sin syster när de sover. född v 33+1

• Millsan

Min son knorrade mycket , han föddes i v.31+3, det gick över när han var lite över 2 månader (okorr.)

• Gemelas

Mina tjejer födda v 29+1 knorrade mkt och länge, kommer tyvärr inte ihåg men det var flera månader. De låter fortfarande mkt, typ enformig "knorr-ramsa" när de är trötta och ska sova, de är 13 mån.

• frikadellen78

Nyfiken bara, vad menar ni med att era barn knorrar?

• lugnåsbo
    frikadellen78 skrev 2007-11-01 14:07:14 följande:
    Nyfiken bara, vad menar ni med att era barn knorrar?
    svårt att förklara, på min pres finns en länk till en film om elviras första tid, nånstans där i mitten så hör man när hon knorrar.

Jag tror hon slutade vid 3 månader eller nåt sånt... alltså ungefär när hon skulle ha fötts....
    BF 080412
  • emelita

mi dotter gjorde det länge.o gör det än fast högre o lite annerlunda :)

• emelita

oj glömde skriva,hon är inte så tidgt född.
    ca vecka 37
    vägde 2790g som minst 2500g o var 46lång

• camillarockstar

så det är vanligt att prematurbarn "knorrar", visste inte det. Min lille Wille låter som en hel svinstia ibland.. hihi.... Trodde att det var han bara.... Glad MEn då finns det tydligen fler "smågrisar" *fniss*

• Viran

Tror att tjejerna knorrade fram tills de va 4 månader ungefär... så gulligt!!

• Annaoliver

JAvisst är det härligt med knorr!!!!!
    Båda mina pojkar har knorrat och minstingen gör det ff och nu är han 7 veckor okrrigerad ålder. I början reagerade jag oxå på det och man kunde inte sova men sen vande man sig och nu tycker jag att det är helt underbart!!!! Lite mysigt på nå´t vis!!!1
    Lycka till!!!
    Kram

• Kaffekopp

Det hör till att prematurer knorrar, så du behöver inte oroa dig :)

• Misilo

Hej och tack för alla svar! Ja, man får väl vänta och se när det "går över". I alla fall behöver jag inte oroa mig över om han andas eller inte eftersom jag hör honom hela tiden, och det är ju skönt att veta!

På frågan om hur det låter med "knorr", tja, en blandning mellan smågrisars grymtande och ibland som en get som bräker...Men det finns nog många varianter! Storebror tror att lillebror bajsar, så då förstår ni kanske hur han tycker det låter:)

• camillarockstar

Willes kusiner tyckte det lät som han skrattade...

• Grüth

neo föddes i v 24+3 han knorrar också ganska mycket men de är helt normalt för att va förtidigt född. nu är han 4 månader men skulle igentligen bara vara 3 veckor...

• Malmöpingla

Här är en till med en knorrande son. Mest högljutt knorr upplevde vi precis när vi kommit hem från NEO. Vill minnas att det fortsatte ungefär fram till den vecka när han egentligen skulle ha fötts. (Sonen är född i v 26+5).

Knorret har sedan återkommit ett par perioder. Min högst ovetenskapliga teori är att prematurbarn knorrar när de är i ofas. De perioder då knorret återkommit har varit t ex en period på ca 2 veckor strax innan sonen lärde sig krypa. Jag tror att han var mentalt mogen för att krypa men motoriken hängde inte riktigt med.

Både jag och min man har lärt oss att sova trots knorret.

• svea

iska slutade runt 4 månader med knorrandet hadde jätte svårt att sova när han höll på å knorra men det va nästan ännu svårare när det plöttsligt slutade

Svar på tråden Prematurknorr?